Disney, Amazon si Alphabet in stirile zilei in e-commerce – 22 decembrie 2016

 

Disney va crea show-uri pentru Snapchat în cel mai recent acord al companiei media cu rețeaua socială.

Disney va controla și vinde toată publicitatea pentru show-urile produse pentru Snapchat. Primul show va debuta pe 3 ianuarie, urmând să mai apară și altele pe parcursul lui 2017. Snap a semnat anul acesta mai multe acorduri de content și advertising cu Viacom, NBC și Turner Broadcasting. (sursă)

 

Huochebang, un serviciu chinezesc similar cu Uber pentru camioane, a primit 115 milioane USD finanțare.

Start-up-ul a fost evaluat la 1 miliard USD și este susținut de Tencent. Mai mult de 80% din totalul bunurilor este transportat cu ajutorul camioanelor în China. Pe piața de trucking mai concurează alte 200 de aplicații. Huochebang lucrează cu 2,3 milioane de camioane și preocesează 100.000 de comenzi zilnic, încasând 120 de milioane USD în taxe de transport.(sursă)

 

Amazon lansează serviciul de portofel electronic în India.

Serviciul Amazon Pay Balance va oferi posibilitatea pentru checkout-uri rapide, rambursarea mai rapidă a banilor și gestionarea balanței comerciale a unui magazin pe platforma e-commerce Amazon India. Acest serviciu vine pe fondul efectelor profunde ale demonetizării din India asupra comerțului electronic din această țară. (sursă)

 

 

Uber oprește programul de testare al mașinilor autonome în San Francisco.

Uber a cedat în războiul contra autorităților de reglementare din California după ce acestea au anulat certificatele de înmatriculare ale celor 16 vehicule din program. Uber a permis clientilor să folosească vehiculele și a refuzat să aplice pentru permisul de testare, ceea ce a determinat autoritățile să acționeze. (sursă)

 

Honda și Alphabet se află în discuții în vederea unui parteneriat pentru crearea unei mașini autonome care să poată merge fără șofer.

Waymo, o unitate a Alphabet, are 58 de mașini autonome în SUA și va adăuga 100 de monovolume autonome FIAT anul viitor. Parteneriatul dintre Honda și Alphabet reprezintă un parteneriat între Silicon Valley și un producător auto major. Honda, spre deosebire de producători mai mici, are un buget semnificativ de cercetare și plănuiește să vândă vehicule autonome până în 2020. (sursă)

 

Curtea Europeană de Justiție a dat un verdict conform căruia colectarea de date în masă și în mod general contravine legilor Uniunii Europene.

Această decizie afectează semnificativ guvernele și organizațiile care au susținut legislație care să acorde mai multă putere agențiilor de supraveghere în demersul acestora de a colecta date. CEJ a discreditat în mod direct Investigatory Powers Act din UK, care practic autoriza agențiile de stat să pătrundă în device-uri și să oblige providerii de internet să mențină date despre toți utilizatorii timp de un an pe servere. (sursă)

 

Raport SuperDataResearch: Industria de jocuri video a generat venituri de 91 de miliarde USD în 2016.

Segmentul de jocuri mobile a fost cel mai mare, generând 41 de miliarde USD, urmat de retailul de jocuri, care a generat 26 de miliarde USD și de jocurile online free-to-play, cu 19 miliarde USD generate. Noi categorii precum jocuri VR, esports sau gaming video au generat venituri mai mici, însă se află în creștere. Analiștii observă o maturizare a industriei. (sursă)

 

Domino’s Pizza a lansat o nouă opțiune prin care consumatorii pot comanda pizza prin comandă vocală folosind device-ul Google Home.

Clienții vor putea selecta comanda dorită și vor putea urmări statusul comenzii în timp real. Datorită investițiilor în tehnologie, Domino’s a generat 4,7 miliarde USD în vânzări online la nivel global în 2015. În SUA, mai mult de jumătate din vânzări au venit prin canale digitale. (sursă)

 

Banca Națională a Ungariei va proiecta un plan prin care să introducă un cadru de operațiuni pentru transferuri instant de bani pe piața internă până în 2019.

Angajamentul vine pe fondul unor consultări desfășurate în primăvară între banca centrală și jucătorii din domeniul plăților. Banca Centrală a Ungariei: “Se vor putea iniția plăți de până la 10 milioane HUF, 24 de ore pe zi și se va ajunge la un mediu economic mai competitiv, care va crește oportunitățile pentru dezvoltarea de noi servicii electronice și mobile based.” (sursă)

 

Canada declară accesul la internet broadband “un serviciu de bază”.

Primul ministru Canadian consideră că o componentă cheie în planul său de a transforma Canada într-o economie bazată pe servicii care aduc valoare adăugată este lărgirea accesului la servicii digitale. Pentru canadienii care trăiesc în orașe accesul la internet de mare viteză este facil și ieftin, însă pentru locuitorii din zonele rurale ale țării, conexiunile la Internet sunt lente, iar operatorii telecom evită aceste zone datorită costurilor mari de construcție a unei infrastructuri corespunzătoare. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.