eMAG, Amazon, Alibaba si Apple in stirile zilei in e-commerce – 23 ianuarie 2017

 

eMAG a investit peste 250.000 de euro pentru dezvoltarea unor roboţi care vor prelua interacţiunea online cu clienţii

Ingineri români vor lucra cu  tehnologii de inteligenţa artificială şi realitatea virtuală pentru a crea „boţi pentru chat-uri“. Iulian Stanciu, CEO eMAG : „Investiţia pentru 6 luni în eMAG Labs este de peste 250.000 de euro. Deocamdată este un test. Dacă vom obţine rezultate, vom extinde activitatea şi în zona de realitate vir­tua­lă”. 75% din sumă a fost in­ves­tită de Naspers, ba­nii ur­mând să fie utilizaţi pentru resurse umane şi pen­tru a­chi­ziţia de hardware şi soluţii soft­ware. (sursă)

 

Amazon lansează butoane Dash virtuale pentru comenzi one-click sau one-tap.

Această nouă caracteristică este disponibilă pentru serviciul Prime Delivery. Butoanele Dash virtuale sunt gratuite, cele fizice costă 4,99 USD bucata. Clienții care achiziționează un buton fizic primesc credit 4,99 USD după orima comandă. Purtătorul de cuvânt al companiei a declarat că butoanele fizice nu vor fi afectate de expirarea patentului pentru comenzile printr-un singur click. (sursă)

 

Compania europeană de plăți iZettle a adăugat UnionPay pe lista sa de cărți de debit și credit acceptate.

Este o oportunitate pentru ambele companii de a-și crește expunerea pe piață și volumul de plăți. UnionPay a generat 5,4 miliarde de cărți de credit. Targetul principal este reprezentat de turiștii chinezi. UnionPay va favorzia mai ales micii comercianți la acceptarea plăților prin carduri ale companiei. (sursă)

 

KDDI, operator mobile de pe piața din Japonia, lansează o platformă smart de drone pentru a stoca fotografii și video.

Platforma KDDI constă din drone produse de Prodrone, hărți 3D oferite de Zenrin pentru navigație, un sistem de management operațional pentru control la distanță și servicii de suport pentru cloud computing. Mai multe companii promovează serviciile de drone, printre care operatorul telecom NTT și Softbank. (sursă)

 

Alibaba va sponsoriza Jocurile Olimpice până în 2028 cu numerar și servicii în cuantum de 800 de milioane USD.

Este cel mai mare acord de sponsorizare din istoria mișcării olimpice și va ajuta compania chineză să obțină expunere la nivel mondial, situând-o printre partenerii de top ai competiției, alături de Coca Cola sau Samsung. Alibaba va oferi servicii online și data analytics pentru Jocurile Olimpice, creând și un marketplace pentru produse oficiale, și va ajuta la dezvoltarea unui canal video pentru spectatorii din China. Alibaba va debuta ca sponsor la JO de iarnă de la Beijing din 2022. (sursă)

 

Outfit7, compania carea dezvoltat aplicația extrem de populară Talking Tom, confirmă achiziția din partea United Luck Consortium pentru suma de 1 miliard USD.

Franciza Talking Tom and Friends are peste 5,6 miliarde de descărcări la nivel mondial. Aplicația a debutat în 2010 și a devenit un mare succes atât pentru copii cât și pentru adulți. Personajul Tom poate fi învățat să spună lucruri amuzante sau să scoată diverse sunete. Franciza a obținut peste 10 miliarde de vizualizări ale conținutului său de brand online. (sursă)

 

Mai mulți CEO prezenți la Forumul Economic Mondial de la Davos afirmă că adevărații vinovați pentru crearea șomajului la nivel mondial sunt mașinile și automatizarea.

Deși liderii business recunosc beneficiile de productivitate pe care le poate aduce tehnologia, ei au avertizat privitor la numărul mare de slujbe pierdute ca urmare a automatizării multor activități. Au fost nominalizate robotica, mașinile autonome, inteligența artificială și imprimantele 3D ca principalele tehnologii vinovate de acest aspect. Există și puncte de vedere diferite, care afirmă că slujbele sunt pierdute din cauza productivității și relațiilor defectuoase cu partenerii comerciali. (sursă)

 

Autoritatea canadiană de reglementare a competiției pe piață declară că a ajuns la un acord cu Apple și 3 publisheri mari de e-book-uri prin care retailerii vor putea oferi discounturi clienților.

Autoritatea a încheiat acorduri cu Hachette, Macmillan și Simon & Schuster care va permite altor retaileri, inclusiv Amazon și Kobo, să ofere discounturi pe e-book-urile acelor publisheri. Autoritatea nu a ajuns însă la nici un acord cu Harper Collins și a ordonat acestei companii să înceteze practicile anti-competitive. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*