Alibaba, Amazon si Coursera in stirile zilei in e-commerce – 25 ianuarie 2017

 

Veniturile Alibaba depășesc așteptările analiștilor, compania raportând 7,67 miliarde USD venituri în trimestrul 3 din 2016.

Creșterea este de 54%. Taobao și T-Mall au contribuit cu 6,71 miliarde USD. Marketplace-urile Alibaba au acum 493 de milioane de utilizatori lunar. În afară de e-commerce, Alibaba a prioritizat și business-ul de cloud computing, din care a obținut venituri de 254 milioane USD. Digital media a contribuit cu 585 de milioane USD. Alibaba livrează 57 de milioane de pachete pe zi. (sursă)

 

Amazon plănuiește lansarea unui produs de tip căutare plătită pentru asistentul vocal Alexa.

Această mișcare va reperezenta un bun prilej de testare al paid search pentru piața de interfață vocală. Analiștii se așteaptă la creșterea folosirii asistenților vocali în paralel cu trendul touch-and display, astfel că integrarea căutării plătite pare o strategie bună în context. (sursă)

 

Asda Private Exchange va oferi advertiserilor acces la datele sale.

Brandurile pot acum folosi datele clienților Asda din UK pentru a targeta reclame pe proprietățile online ale acesteia. Compania părinte a Asda este Walmart, care oferă Walmart Exchange (WMX ) ca o metodă mai bună de a targeta reclame. Walmart pretinde că P&G a avut rate de clic pe bannere de 7 ori mai mari decât media pe UK. (sursă)

 

Amazon targetează piața de piese auto din SUA.

Amazon a încheiat contracte cu cei mai mari producători americani de piese auto, precum Robert Bosch sau Cardone Industries. Vestea nu este îmbucurătoare pentru retailerii consacrați de piese auto, precum O’Reilly sau AutoZone, care au avut câștigat din mărirea constantă a marjelor de profit. Business-ul de piese auto al Amazon ar putea ajunge la 5 miliarde USD în 2017. (sursă)

 

Vestiaire Collective, considerat un Ebay al fashionului, obține finanțare de 62 de milioane USD.

Start-up-ul francez este o platformă e-commerce pentru articole și accesorii second-hand de fashion. Spre deosebire de alte servicii similare, toate articolele care ajung pe site sunt verificate. Prin noua infuzie de capital, compania se va extinde la nivel global, în special în SUA și Asia. 35% din venituri vin momentan din Franța, dar platforma este de succes și în UK, Germania, Spania și Italia. (sursă)

 

Băncile britanice au încheiat un acord prin care toate operațiunile bancare curente să se poată face și prin Rețeaua Poștală Națională Britanică.

Acordul este fără precedent și acoperă 99% dintre clienții de servicii bancare personale și 75% din clienții business. Înțelegerea survine în contextul ultimilor 2 ani, în care s-au închis peste 1000 de filiale bancare iar clienții au migrat către online. Practic, prin rețeaua poștală va exista un serviciu unic de numerar, cecuri și operațiuni bazate pe carduri disponibil clienților tuturor băncilor din UK. (sursă)

 

Alibaba confirmă că a obținut 1,1 miliarde USD finanțare pentru platforma Koubei prin care utilizatorii pot găsi oferte și reduceri pentru servicii locale.

Koubei a fost finanțat de mai multe companii, printre care și Yunfeng, al cărei fondator este Jack Ma. Alibaba va urma o politică de creștere agresivă. Compania dorește să stăvilească avântul WeChat al Tencent, care s-a extins în zone de business precum plăți online, plăți in-store, ecommerce și fintech și, în plus, deține o participație importantă într-o aplicație similară cu Koubei. (sursă)

 

Coursera a lansat oferta de cursuri pentru guverne și organizații non-profit.

Scopul companiei este să doteze forța de muncă globală cu abilități pentru noul context economic mondial. La început, cursurile vor fi oferite unor agenții guvernamentale și non-profit din SUA însă programul se va extinde către Egipt, Mongolia, Singapore, Malaezia, Pakistan și Kazakhstan. Printre cursurile oferite sunt cele de limba engleză business, data science și digital manufacturing. Coursera a încheiat parteneriate cu mai multe instituții de învățământ de prestigiu pentru acest program. (sursă)

 

China are 731 de milioane de utilizatori de internet, 53% din populație fiind online.

Utilizatorii de internet mobil sunt în număr de 695 de milioane (95% din totalul userilor). În China sunt 469 de milioane de utilizatori de portofele electronice, 168 de milioane de utilizatori de aplicații de ride-hailing, iar cea mai utilizată aplicație (de peste 80% dintre userii online) este WeChat. Cifrele sunt valabile pentru finalul anului 2016. (sursă)

 

 

Producția Amazon, Manchester by the Sea, a fost nominalizată la Oscar pentru cel mai bun film.

Amazon Studios a plătit anul trecut 10 milioane USD pentru achiziția drepturilor pentru acest film. Producția a primit 6 nominalizări. Filmul și-a făcut debutul în cinematograf, aspect probabil important pentru obținerea nominalizărilor. Astfel, Amazon înregistrează un succes important în fața celor de la Netflix, care își lansează filmele prin intermediul propriului serviciu de streaming. (sursă)

 

Alibaba se alătură organizației EMOTA

Jorgen Bodmar, președinte EMOTA: “Alibaba va întări poziția de advocacy a EMOTA prin expertiza sa, experiența în e-commerce-ul global și marketingul omni-channel și va oferi organizației o viziune privind gestionarea trendurilor emergente”. Eric Pelletier, Vice-Președinte Alibaba Group: „Decizia noastră de a deveni membri EMOTA ne reflectă dorința de a fi un partener constructiv și implicat pentru companiile și factorii de decizie din Europa.” (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*