Alibaba, DPD, Microsoft si Zitec in stirile zilei in e-commerce – 21 februarie 2017

 

Alibaba formează un parteneriat strategic cu retailerul traditional Bailian.

Cele două companii vor folosi puterea big data pentru a integra magazinele fizice și online, stocurile, logistica și tool-urile de plată cu scopul de a eficientiza experiența consumatorului. Bailian operează peste 4700 de supermarketuri și magazine. Alibaba va obține acces la clienții Bailian și va integra Alipay în magazinele acestei companii. (sursă)

 

Snap pariază pe hardware.

În septembrie, Snap a lansat Spectacles, ochelari cu o camera video integrate, cu ajutorul cărora se pot posta imagini prin aplicația Snapchat. Reprezentanții Snap afirmă că astfel de device-uri atrag noi utilizatori, măresc timpul petrecut în Snapchat și că firma cheltuie un procentaj mult mai mare din venit pe cercetare și dezvoltare față de Facebook și Twitter. (sursă)

 

Uber încheie un parteneriat cu Jio Money, serviciul mobile wallet al Reliance Jio.

Utilizatorii Jio Money vor putea comanda și plăti curse Uber în cadrul aplicației. Ca parte a promoției, cele două companii vor oferi multiple beneficii celor care vor plăti prin Jio Money. Uber are un parteneriat similar cu Airtel și acceptă Paytm ca metodă de plată, pe lângă cash și carduri bancare. (sursă)

 

DPD Germania intră pe piața de food delivery.

Hello Fresh este primul client care va folosi serviciul de delivery al DPD, numit DPD Food. Hello Fresh va trimite cutiile frigorifice către DPD cu o zi înainte de livrare, DPD va livra comanda la data cerută de client, iar acesta va primi un SMS sau e-mail în dimineața livrării cu ora precisă la care va primi comanda. (sursă)

 

 

MoBike anunță extinderea în Singapore și pe alte piețe, odată cu investiția din partea Temasek, fond de investiții singaporez.

MoBike a obținut peste 300 de milioane USD finanțare în 2017. În 10 luni, MoBike a servit peste 10 milioane de utilizatori din 21 de orașe, utilizatori care au efectuat peste 200 de milioane de curse cu serviciul de bike-sharing. Fondurile primate în urma finanțării vor fi folosite pentru îmbunătățirea tehnologiei, creșterea producției, angajarea de personal și extinderea pe alte piețe. (sursă)

 

Banca britanică Standard Chartered adaugă WeChat în cadrul serviciilor sale de management financiar adresate clienților corporate.

Reprezentanții băncii declară că astfel business-urile chineze pot explora și alte metode de plată. Standard Chartered oferă un singur portal WeChat prin care sunt disponibile mai multe canale de plată. Munca managerilor de conturi este astfel ușurată, WeChat reprezentând un one-stop-shop pentru plățile online ale clienților corporate. (sursă)

 

Whatsapp adaugă Status, un tool similar cu Live Stories al Snapchat.

Noul tool va permite utilizatorilor să share-uiască fotografii, clipuri video și GIF-uri cu prietenii, toate dispărând după 24 de ore. Postările pot fi editate cu text, emoji și desene proprii ale utilizatorilor. Postările vor putea fi trimise către întreaga listă de contacte sau anumiți useri specifici. (sursă)

 

Flipkart și Microsoft încheie un parteneriat strategic prin care gigantul e-commerce indian va adopta platforma cloud Azure.

Astfel, Microsoft va penetra piața de cloud indiană, pe care deja se bat Amazon și Google. Flipkart a optat pentru un parteneriat cu Microsoft din cauza competiției pe zona de retail cu Amazon. Compania indiană declară că datorită Azure, va obține tehnologie cloud avansată pentru centrele locale de date, inclusiv servicii AI și analytics. (sursă)
Zitec a atras o investiție de 2 milioane USD din partea eMAG.

Zitec va folosi fondurile pentru a își accelera dezvoltarea, a deschide noi birouri în mai multe orașe și a crea un department intern specializat pe fonduri și granturi europene. Zitec a crescut constant în ultimii 5 ani, cifra sa de afaceri atingând 4,5 milioane USD în 2016. Marja sa de profit operational a ajuns la 12%. Aprox. 40% din veniturile companiei vin de la client externi.  (sursă)

 

Alibaba Pictures își avertizează investitorii în vederea veștii unei pierderi de profit de 140 de milioane USD pe anul 2016.

În avertismentul către Hong Kong Stock Exchange, pierderile sunt puse pe seama cheltuielilor de marketing pentru serviciul de mobile ticketing Tao Piao Piao. Mai mult de 70% din biletele la film sunt vândute online în China, comparativ cu aprox. 20% în SUA. (sursă)

 

Google și Microsoft declară că vor lua măsuri împotriva site-urilor care găzduiesc conținut piratat și care apar în rezultatele din cadrul motoarelor de căutare ale celor două companii.

În cadrul acestui acord, Google și Bing vor declasa rezultatele search din UK pentru website-uri care încalcă legile de copyright și care au primit notificări multiple în acest sens. Acordul apare în urma mai multor ani în care casele de discuri și studiourile au presat Google și Microsoft să ia măsuri. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*