Amazon, Tesla, AOL si Yahoo in stirile zilei in e-commerce – 4 aprilie 2017

 

Amazon a invitat mai multe companii mari la sediul său pentru a le convinge să vândă direct către clienții online și să nu mai meargă și către lanțurile de retail precum WalMart sau Costco.

Printre companiile mari care vor participa la întâlnirea convocată de Amazon se vor număra General Mills și Mondelez. Amazon dorește să schimbe relațiile dintre companii și lanțurile de retail, ceea ce va influența și modul în care produsele sunt proiectate, create și ambalate. Companiile s-ar putea concentra în viitor pe crearea de produse care se pot livra rapid, nu pe cele care ies în evidență pe un raft de magazin. Avantajul pentru Amazon este că ar putea livra aceste produse în cel mult o oră. (sursă)

 

Valoarea Tesla depășește pe cea a Ford pe piața bursieră.

Tesla a depășit Ford, care este cu exact 100 de ani mai veche. Acțiunile Tesla au crescut cu 7,3% la începutul săptămânii, ajungând la prețul de 298,52 USD per acțiune. Astfel, capitalizarea pe piață a Tesla se ridică la 48,69 miliarde USD, capitalizarea Ford fiind cotată la 45,47 miliarde USD. Următoarea țintă a Tesla este General Motors, evaluată la 51,19 miliarde USD. (sursă)

 

Amazon lansează Amazon Cash, un serviciu care permite utilizatorilor de cash să folosească marketplace-ul gigantului de retail.

Prin Amazon Cash se pot adăuga bani direct în cont, fără necesitatea unui cont bancar sau a unui card. Serviciul funcționează astfel: un casier de la unul din magazinele participante va scana codul de bare al unui user, acesta va plăti suma datorată, care se va adăuga în contul său. Prin această mișcare, Amazon se adresează segmentului de populație care nu folosește servicii bancare.  (sursă)

 

AliExpress lansează în Rusia AliExpressLive, serviciu de live video care permite clienților să cumpere pe loc articolele prezentate.

Astfel, comercianții, bloggerii și brandurile vor beneficia de un nou canal pentru a-și promova ofertele pe marketplace și a se conecta cu publicul venit de pe rețelele sociale. Alibaba a lansat un serviciu similar pentru platformele sale Taobao și Tmall în China, serviciu despre care compania afirmă că a crescut conversiile și vânzările. (sursă)

 

Bic lansează Bic Shave Club, serviciu pe bază de abonament, în Franța.

Începând de la 5 EUR pe lună, clienții Bic vor primi acasă un aparat de ras cu rezerve de lame de bărbierit livrate cu frecvența dorită de ei. Bic Shave Club este prima experiență a companiei cu vânzarea directă către consumatori. În mod normal, Bic vinde lame de ras, pixuri, brichete și alte articole prin distribuitori, dar odată cu abonamentele online pătrunde în zona de direct sales. (sursă)

 

Amazon Business Marketplace se lansează în Marea Britanie.

Amazon va vinde produse precum scule electrice, materiale de curățat, papetărie sau echipament de laborator către business-uri, sectorul B2B valorând 120 de miliarde USD pe an în Marea Britanie. Amazon a demarat acest serviciu în SUA în 2015, atingând 1 miliard USD în vânzări în primul an. Acum patru luni a lansat acest serviciu și în Germania. (sursă)

 

Otto Group raportează venturil online de 7 miliarde EUR pe anul trecut, o creștere de 5%.

Principalul motor al acestei creșteri a fost business-ul e-commerce. Vânzările online au crescut cu aprox. 10%. În Germania, țara de origine a serviciului, Otto Group a avut 18,5 milioane de clienți activi, cu peste 1 milion în plus față de 2015, ceea ce înseamnă că Otto Group ajunge la jumătate din gospodăriile germane. Magazinul online Otto a crescut cu 6%, atingând venituri de 2,7 miliarde EUR. (sursă)

 

Russian Export Center, companie sprijinită de guvernul rus, lansează un program în colaborare cu eBay.

Aceste program va ajuta companiile rusești să vândă clienților străini online. Comercianții vor avea produsele pe platforma eBay și, în plus, angajați ruși ai retailerului vor oferi suport tehnic și consultanță pe vânzări și promovare. Primele 100 de companii care vor aborda Russian Export Center vor beneficia de acces gratuit pe eBay. Vânzările transfrontaliere online B2C ale companiilor rusești au atins 2 miliarde USD anul trecut, în creștere cu 32% față de 2015. (sursă)

 

Twitter a lansat un nou tool pentru branduri, tool prin care companiile pot cere și partaja date de locație.

Datele de locație permit clienților să fie ghidați către magazinele din apropiere. Managerii de brand pot cere clienților datele de locație pentru a le putea oferi acestora servicii îmbunătățite. Acest lucru este foate folositor pentru companiile care dețin mai multe locații. Serviciul este bazat pe permisiune iar utilizatorii au control complet asupra procesului. (sursă)

 

AOL și Yahoo vor deveni Oath.

Odată cu finalizarea achiziției Yahoo de către Verizon, AOL și Yahoo vor fuziona, devenind Oath. Rebrandingul oficial va avea loc în această vară. Oath va avea mai multe de 1 miliard de consumatori și un portofoliu de 20 de branduri. Motivele pentru care Verizon a renunțat la brandurile AOL și Yahoo nu au fost dezvăluite. (sursă)

 

 

Google și o serie de producători de telefoane Android au încheiat un acord, denumit PAX, prin care vor pune în comun informațiile legate de patente.

Grupul de producători include companii precum Samsung, LG și HTC. Prin acordul PAX, entitățile semnatare vor pune în comun patentele pentru aplicațiile Google și Android pentru orice device care îndeplinește condițiile de compatibilitate. Patentele vor fi distribuite gratuit în cadrul grupului. Orice companie se poate alătura gratuit acordului PAX, care înseamnă “pace” în limba latină. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*