Amazon, Facebook, Alibaba si Google in stirile zilei in e-commerce – 20 aprilie 2017

 

Amazon lansează serviciul Amazon Lex prin care developerii pot avea acces la tehnologia din spatele asistentului vocal Alexa.

Prin această mișcare, Amazon își continuă ascensiunea pe piața de voice-controlled computing. Prin Amazon Lex, developerii vor putea integra tehnologia Alexa în cadrul propriilor lor aplicații. Lex și Alexa vor fi îmbunătățite prin folosirea asistentului vocal și trimiterea datelor de la toți utilizatorii spre procesare, ceea ce ar putea îmbunătăți performanțele Amazon pe zona de data collection. (sursă)

 

Facebook dezvăluie un proiect pilot prin care urmărește crearea unei interfețe între creierul uman și computer.

Prin acest proiect, Facebook dorește să permită utilizatorilor să scrie cu ajutorul gândurilor și să schimbe modul în care folosim și interacționăm cu tehnologia. Echipa care dezvoltă proiectul face parte din grupul de cercetători Building 8 al Facebook iar noul concept dezvoltat de aceasta există numai în anumite zone din domeniul medical. (sursă)

 

Paytm, compania de plăți online, se află în discuții cu SoftBank în vederea obținerii unei finanțări între 1,2 și 1,5 miliarde USD.

În urma acestui potențial acord, valoarea Paytm ar putea crește de la 7 miliarde USD la 9 miliarde USD. Pe lângă infuzia de capital, SoftBank ar urma să cumpere și un pachet de acțiuni. Conform înțelegerii, SoftBank ar urma să își vândă participația în Snapdeal pentru una în Flipkart, iar Paytm ar putea achiziționa Freecharge, rivala Snapdeal. (sursă)

 

Ant Financial va fuziona cu HelloPay, grup de companii de plăți online aflat în administrarea magazinului online și marketplace-ului Lazada.

În urma fuziunii, platforma de plăți online HelloPay va fi rebranduit ca Alipay Singapore, Alipay Malaysia, Alipay Indonesia și Alipay Philippines pe respectivele piețe. Platforma rebranduită va continua să ofere servicii de plată online pe platforma Lazada pe toate piețele din Asia de Sud-Est. (sursă)

 

Previziunile de profit ale eBay pentru trimestrul 2, sub așteptările analiștilor.

Cauzele acestei situații ar fi redesignul și marketingul platformei e-commerce a companiei și competiția acerbă cu Amazon. EBay a adoptat modelul cu listarea de produse cu preț fix. Costurile sale de marketing au crescut cu 4,5%, la 562 de milioane USD. În trimestrul 1, EBay a raportat o creștere a cifrei de afaceri cu 2,4%, la 20,95 miliarde USD, sub estimarea de 21 miliarde USD. Venitul total al companiei a crecut cu 3,7%, la 2,2 miliarde USD, ușor sub estimarea de 2,21 miliarde USD. (sursă)

 

Alibaba, prin subsidiarele sale Youku Tudou, Alibaba Literature și Alibaba Pictures, va investi 140 de milioane USD într-o platformă pentru creatorii de conținut video online.

Noua platformă se va numi Project HAO. Yulebao, platforma de investiții a Alibaba Pictures, va oferi resursele pentru acest proiect, inclusiv servicii pentru finanțări de proiecte, plasare de produse, merchandising și marketing. Youku Tudou va crea și opera platforma pentru filme online. Creatorii vor încărca filmele pe platformă, vor seta prețul per vizualizare, iar veniturile acestora vor fi calculate automat de către platformă.  (sursă)

 

Consiliul Olimpic din Asia a declarat evenimentele e-sports ca probe sportive medaliate la Jocurile Asiatice din 2022, care vor avea loc în Hangzhou, China.

Jocurile Asiatice sunt recunoscute de Comitetul Olimpic Internațional, fiind al doilea cel mai mare eveniment sportiv la nivel global, după Jocurile Olimpice. Divizia de e-sports a Alibaba, Alisports a investit anul trecut 150 de milioane USD în Federația Sud-Coreeană de E-sports, după ce instituția a demarat campania de includere a e-sports în rândul sporturilor olimpice. (sursă)

 

Google va introduce un ad-blocker în cadrul browserului Chrome pentru mobile și desktop.

Deși Google este o companie de advertising, a adoptat conceptul de ad-blocker și se află pe lista investitorilor în programul Adblock Plus pentru reclamele acceptabile pentru astfel de programe. Programul de ad blocking al Google va viza reclamele de slabă calitate, așa cum sunt ele definite de Coalition for Better Ads, inclusiv pop-up-uri, reclame autoplay cu sunet, paginile blocate după o anumită perioadă de timp și altele. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.