Facebook lansează propriile producții TV, WeChat Pay ajunge în SUA, Amazon va lansa Echo cu touchscreen iar aplicația Cornershop primește finanțare pentru a se extinde în Mexic

 

Facebook va lansa propriile sale programe de tip TV.

Facebook va lansa în vară primele sale show-uri. Compania va merge pe două tipuri de programe: show-uri de tip serial TV, cu buget mare și respectiv show-uri scurte, de 5 – 10 minute, cu buget mic și care vor avea episoade noi în fiecare zi. Acestă mișcare denotă dorința Facebook de a controla mai bine conținutul video de pe platforma sa. Majoritatea noilor programe vor fi adresate adolescenților. (sursă)

 

Garena, cel mai valoros start-up din Asia de sud-est, se va rebrandui ca Sea.

Rebrandingul vine în urma unei finanțări de 550 de milioane USD. Concurența începe să vizeze și piața indoneziană, piață pe care e-commerce-ul nu este foarte dezvoltat. Garena va folosi finanțarea primită pentru a extinde operațiunile marketplace-ului său Shopee, entitate care și-a dublat valoarea în ultimele 9 luni, la 3 miliarde USD și pentru a concura cu Alibaba. (sursă)

 

WeChat Pay va fi disponibil în SUA datorită parteneriatului dintre Tencent și CITCON, start-up de plăți mobile din Silicon Valley.

Tool-ul de plăți al celor de la CITCON va permite inclusiv schimbul USD – RMB. Serviciul se va adresa în primul rând turiștilor chinezi care călătoresc în SUA, destinație din ce în ce mai populară pentru mulți chinezi. Tencent, compania-mamă a WeChat, se bucură de o creștere accelerată. Lansarea serviciului de plăți în SUA vine în urma unei campanii de extindere pe piețele europene. (sursă)

 

Alipay lansează propriile sale mini-aplicații, ca răspuns la serviciile similare oferite de WeChat.

Aceste micro-programe sunt aplicații încărcate direct în aplicația principală, dar care au capabilități similare cu aplicațiile web. Mini-aplicațiile Alipay sunt de obicei accesate prin coduri QR. Mini-programele WeChat, de exemplu, se pot conecta la contul oficial de plăți online. Avantajul mini-programelor WeChat este traficul social, cel al Alipay va fi e-commerce-ul. (sursă)

 

Spotify și mai multe companii tech și internet trimit o plângere formală către Uniunea Europeană privind practicile Apple și Google pe piețele europene.

Conform scrisorii trimise UE de către conducătorii Spotify, Deezer și Rocket Internet, printre alții, se afirmă că platformele mari abuzează de poziția lor privilegiată pe piață. Numele celor doi giganți americani nu este specificat în scrisoarea către Comisia Europeană, afirmându-se doar că anumite sisteme de operare, magazine de aplicații și motoare de căutare aplică practici neloiale de concurență. (sursă)

 

YouTube anunță 7 noi show-uri în cadrul evenimentului BrandCast.

Unul dintre show-uri va fi The Super Slow Show, găzduit de staruri YouTube precum Rhett și Link. Celelalte show-uri lansate vor fi găzduite de staruri consacrate, precum Ellen DeGeneres, Kevin Hart, Demi Lovato, Katy Perry sau Ryan Seacrest. Aceste noi programe vor fi sponsorizate și vor include reclame. (sursă)

 

Viitorul Amazon Echo cu touchscreen a putut fi vizualizat în premieră după ce au fost date publicității mai multe fotografii de pe serverul Amazon.

Noul device va fi dotat cu asistentul virtual Alexa, un ecran de 7 inci și boxe mai performante. Amazon a dezvăluit încă din noiembrie planurile de a lansa un dispozitiv cu ecran integrat cu Alexa. Co-fondatorul Apple Steve Wozniak a declarat că Alexa și Echo reprezintă viitorul în materie de computing. (sursă)

 

Square lansează un card de debit.

Lansarea a fost anunțată de Jack Dorsey de luna trecută. Compania a permis anumitor utilizatori al serviciului de transfer de bani Square Cash să comande un astfel de card. Cardul este preplătit și nu este legat de contul bancar personal al utilizatorului ci de aplicația Square Cash. Astfel, deținătorul de card poate cheltui doar sumele pe care le are disponibile în contul Square. (sursă)

 

Autoritatea de reglementare a UE acceptă angajamentul luat de Amazon în vederea schimbării modului în care vinde e-book-uri pe piața europeană.

Retailerul online a acceptat să renunțe la anumite clauze restrictive pentru publisheri. Decizia este rezultatul unei investigații lansate în 2015 după ce Amazon a fost acuzată că încalcă legile antitrust ale UE. Clauzele controversate includ restricții privind catalogarea, promovarea, comisioanele și prețurile e-book-urilor pentru agenții. Comisia Europeană a acceptat propunerile Amazon datorită feedback-ului pozitiv venit din partea pieței în ultima perioadă. (sursă)

 

Cornershop, serviciu de livrare pe zona grocery, obține 21 de milioane USD finanțare.

Aplicația Cornershop este disponibilă în Chile și Mexic. Cornershop, la fel ca Instacart, lucrează în colaborare cu clienții pentru a identifica produsele în magazine și apoi pentru a le livra în 90 de minute sau mai puțin. Modelul Instacart devine astfel din ce în ce mai popular, iar Cornershop profită de acest trend. Serviciul va folosi capitalul primit pentru a se extinde mai departe pe piața din Mexic. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*