Interviu Lavinia Biberi și Ciprian Drăgoi, fondatori eComJobs.ro

 

  1. Cine sunt fondatorii eComJobs?

 

Echipa din spatele portalului este formată din Lavinia Biberi și Ciprian Drăgoi – noi ne ocupăm de toată partea de programare, design, administrare și marketing.

Lavinia Biberi este iubitoare de e-commerce și cu experiență în marketing, de-a lungul anilor (din 2009 mai exact) lucrând în cadrul mai multor magazine online din țară, dar și consultant CRO (optimizarea ratei de conversie). Lavinia este absolventă de Jurnalism și are un master în comunicare și PR.

Ciprian Drăgoi: este programator web cu experiență în zona de e-commerce de peste 5 ani, dezvoltând mai multe magazine online în cadrul companiilor unde a lucrat. De asemenea, a fost fondatorul tehnic al platformei Marketizator, soft de optimizare a ratei de conversie pentru magazinele online.

 

  1. Când a pornit eComJobs și de ce?

 

În ultimii ani, e-commerce-ul a făcut parte din viață noastră de zi cu zi și inevitabil ne-am lovit și de subiectul recrutării. Mai exact de faptul că site-urile de recrutare generaliste nu excelează atunci când vine vorba de domeniile care necesită skill-uri de nișă.

Încă din ianuarie 2015 am conștientizat că nu există o legătură mai strânsă între cei interesați să lucreze în e-commerce (indiferent că au sau nu experiență) și proprietarii de magazine online în căutare de colaboratori. Lucrând și noi în e-commerce și discutând cu alți colegi, ni s-a confirmat că eComJobs ar fi o deschidere potrivită pentru toată lumea.

Astfel, am validat ideea cu un grup privat de Facebook – Joburi în e-commerce – unde am început să publicăm zi de zi anunțuri de joburi de la diferite magazine online, urmând ca peste câteva luni să pornim eComJobs.ro – unde magazinele își puteau publica anunțurile în mod gratuit.

De atunci am început să îmbunătățim constant eComJobs și să aducem plusvaloare în piață, cu articole educative, recomandari de cărți, evenimente din e-commerce și nu numai, iar proprietarii de magazine să primească doar CV-urile valoroase și pe subiect.

Am început chiar și seria reportajelor video Angajat în e-commerce – primul a fost realizat în cadrul magazinului online Borealy.ro. E un concept nou și ne propunem să scoatem cât mai mult în evidență cultura organizațională din cadrul companiei, să facem poze din sediu, cu echipa, să evidențiem puțin atmosfera de lucru, să discutăm cu angajații și să ne povestească de ce au ales să lucreze în cadrul unui magazin online; despre provocările profesionale; care au fost beneficiile pe care le-au avut până acum ca angajați. Pe scurt, să încurajăm și alți tineri să lucreze în e-commerce.

 

 

Anul 2017 a venit cu și mai multe multe beneficii pentru utilizatorii eComJobs:

Din 2017, odată cu lansarea noului site, am venit cu multe beneficii – conturi pentru magazine și diverse tipuri de promovare a anunțurilor, am renunțat la varianta de publicare gratuită a unui anunț. Cea mai importantă modificare a fost însă aprobarea manuală a CV-urilor scutind astfel angajatorii/oamenii de HR de acest lucru. Cine și-ar dori să angajeze pe un post și să primească zeci sau sute de CV-uri fără legătură cu domeniul de muncă? Se întâmplă foarte des acest lucru.

 

  1. Cum e recrutarea în e-commerce comparativ cu recrutarea în IT, de exemplu?

 

Ne place să spunem că magazinele online sunt de fapt companii de IT dar care din întâmplare vând și lucruri. Tehnologia este o piesă de puzzle destul de mare din cadrul unei companii de e-commerce, însă nu e singura. Față de companiile clasice de IT, în cadrul unui magazin online toți angajații ajung mai devreme sau mai târziu să comunice cu clientul final, chiar dacă indirect.

Un exemplu ar fi în cazul persoanelor care împachetează coletele. Un colet prost împachetat poate face ca experiența clientului cu magazinul respectiv să fie una negativă chiar dacă totul a funcționat cum trebuie până în acel moment. Așadar am putea spune că spre deosebire de recrutarea în IT unde skill-urile tehnice primează, în e-commerce sunt la fel de importante și cele de comunicare și relaționare.

 

  1. Ați realizat studiul „Profilul angajatului în e-commerce”. Peste 75% din respondenți și-au arătat dorința de a participa la traininguri de perfecționare în domenii precum SEO, Adwords și Analytics. În același timp, 42% din respondenți sunt din Marketing și PR. Cum ar trebui citit studiul și rezultatele lui? Există riscul să fie preluate informații denaturate datorate eșantionului? Sau, împărțirea e relevantă pentru companiile de e-commerce, ca procent de distribuție al angajaților?

 

Noi spunem că rezultatul studiului în ansamblu e de un real ajutor proprietarilor de magazine online. Majoritatea răspunsurilor au venit din zona de Marketing și PR datorită faptului că mulți respondenți nu au un post foarte bine stabilit, îndeplinesc sarcini multiple și acesta a fost departamentul care au crezit că li se potrivește cel mai bine. Sunt încă foarte multe magazine unde aceeași persoană care răspunde la telefon clientului, postează pe rețetele sociale, creează newslettere și ține legătura cu afiliații. De aici și dorința lor de a participa la traininguri de perfecționare pentru a se putea focusa pe o singură activitate.

 

 

Noi credem că acest multitasking dorit de către angajatori este foarte toxic atât pentru ei cât și pentru piață în general. Din această cauză, în următoarea perioadă vom aborda acest subiect în strategia noastră de comunicare și vom încerca educarea ambelor tabere, atât a angajaților cât și a angajatorilor.

 

  1. Cum va ajunge eComJobs o companie mare și profitabilă? Există vreo strategie de exit? Care ar fi viziunea companiei?

 

Când am pornit proiectul, nu l-am pornit cu o strategie de exit în minte. Am identificat o problemă, am venit cu o soluție și se pare că răspunsul pieței a fost unul pozitiv. În 2016 am avut anunțuri de la peste 150 magazine online din România. Ne-am dorit și ne dorim în continuare să ajutăm tinerii să-și găsească mai rapid un loc de munca în e-commerce, să-i încurajez să fie mai buni, mai pregătiți, mai organizați și să facă performanță la locul de muncă.

Am putea spune că eComJobs este un produs profitabil deja, dar știm că nu suntem nici la 10% din potențialul său, așadar planul principal este atingerea pragului de 100% și apoi ne putem gândi la următoarea etapă.

Viziunea pe termen lung este ca eComJobs să devina locul unde oamenii interesați de a lucra în cadrul unui magazin online pot găsi toate informațiile necesare, iar pentru companii să fie locul unde să-i convingă că a lucra pentru ei este cea mai bună decizie pe care o pot lua. Noi suntem de părere că oamenii își aleg locul de muncă într-o mai mare măsură decât companiile își aleg oamenii și vrem ca eComJobs să fie locul unde acest lucru se întâmplă.

 

 

eComJobs.ro

E-mail: contact@ecomjobs.ro

Facebook:  https://www.facebook.com/ecomjobsRO/

Grupul de Facebook Joburi în e-commerce  https://www.facebook.com/groups/Joburi.in.eCommerce/

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.