Interviu cu Eugen Potlog, UX Studio

 

Am stat de vorbă cu Eugen Potlog, Chief Optimizer la UXStudio.ro

 

Ecomnews.ro: Ce a făcut Eugen Potlog până acum, din punct de vedere profesional?

Eugen Potlog: Am început cariera în digital acum un deceniu la eMAG, când încă era o companie de câțiva zeci de angajați. Acolo am făcut diverse proiecte ale căror obiective erau destul de variate. De exemplu, pentru a crește loialitatea față de brand, am construit o comunitate în jurul eMAG prin intermediul unui forum de discuții, când încă erau folosite astfel de plaforme.

Tot eu am început primele campanii de Google Adwords pentru eMAG când acest canal era încă la începuturile sale în România. Am gestionat, de asemenea, proiecte de optimizare a site-ului atât pentru a crește nivelul de satisfacție al utilizatorilor site-ului, cât și prin atingerea unor obiective de business care influențează în mod direct volumul de vânzări.

Tot în eMAG am inițiat și dezvoltat proiectul de afiliere Profitshare, care a fost transferat apoi către agenția Conversion, parte din grup. Așa am ajuns la Conversion, unde am continuat dezvoltarea Profitshare și m-am implicat în proiectele agenției, care presupuneau dezvoltarea și optimizarea site-urilor și aplicațiilor mobile. În Conversion am preluat și managementul Conectoo, una dintre cele mai populare platforme de email marketing din România.

De-a lungul carierei am colaborat atât cu o serie de companii mari (eMAG, Flanco, Banca Transilvania) cât și cu unele mai mici, adaptând permanent proiectele pentru a satisface obiectivele cerute, iar din 2016 dețin certificarea de UX de la Nielsen Norman Group, unul dintre cele mai cunoscute organizații în acest domeniu.

 

 

De ce start-up și nu angajat?

Mi-am dorit să construiesc ceva de la zero, bazat pe viziunea și valorile mele. De aceea am lansat UX Studio, unde vreau să-mi concentrez atenția strict asupra optimizării site-urilor astfel încât să fie ușor de utilizat și să ofere rezultatele așteptate.

 

Cu ce fel de clienți lucrezi pentru început?

Lucrez, în general, cu companii medii și mari cu o puternică prezență în mediul digital. Pentru astfel de clienți pot produce valoare care să conteze în cifrele de la final de lună sau an. Majoritatea colaborărilor sunt cu firme care activează în e-commerce sau care au un site al cărui obiectiv este să producă lead-uri eligibile pentru produsele și serviciile sale. Nu exclud însă ca pe viitor să ajut companiile și prin optimizarea unor platforme interne a căror obiective țin mai degrabă de productivitatea angajaților, nu neapărat de volumul de vânzări.

 

De ce ar trebui o companie să investească în UX Studio?

O companie ar trebui să investească în optimizarea site-urilor cu care interacționează clienții săi, iar UX Studio poate aplica metodele potrivite pentru a obține astfel de rezultate. Practic, este o metodă de a te diferenția față de competiție. În cazul comerțului online, de exemplu, pentru 2017 este estimată o piață de 2,5 miliarde de euro. Într-o astfel de piață unul dintre punctele majore de diferențiere este experiența pe care o au clienții pe site atunci când caută și cumpără produse și servicii, exeperiență care contribuie într-un final și la o rată de conversie competitivă.

 

Ai clienți în România? Cum vezi că abordează companiile românești acest subiect?

Îmi doresc să contribui la creșterea afacerilor românești, de aceea toți clienții mei sunt momentan din România. Pentru companiile românești, însă, subiectul încă este la început. Se aude, de câțiva ani, de importanță unor astfel de optimizări, dar puține companii își focusează atenția în direcția asta.

Majoritatea companiilor își doresc mai mult trafic, mai relevant, mai bun. Ceea ce e OK, dar traficul acesta trebuie să și convertească și să devină loial. Aici intervine UX Studio care, prin intermediul unor metodologii validate, poate să se asigure că utilizatorii găsesc rapid ceea ce caută, iar procesul de cumpărare este simplu și clar.

 

Despre UX Studio

UX Studio este un studio de optimizare ce ajută companiile să crească prin optimizarea ratelor de conversie și a experienței de utilizare a site-urilor existente, optimizarea experienței de utilizare a aplicațiilor web și mobile, optimizarea experienței de utilizare pentru soluțiile de back-end, implicare în procesul de creare de aplicații și site-uri noi, astfel încât rezultatul final să satisfacă atât nevoile utilizatorilor, cât și obiectivele de business ale companiei.

UX Studio este fondat de Eugen Potlog, unul dintre puținii români care dețin certificarea UX din partea Nielsen Norman Group, lider mondial în user experience.

Site oficial: UXStudio.ro

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*