Amazon intră pe piața sud-coreeană, Apple crește cu 22% pe business-ul de servicii, Flipkart ar putea primi 2 miliarde USD investiție de la SoftBank, iar Shopify are o creștere a veniturilor de 75%

 

Didi Chuxing investește în Taxify.

Suma investită de Didi în compania online de taxi estoniană nu a fost data publicității. Taxify se va putea astfel extinde pe piața din Europa și Africa. Didi și alte companii cu finanțare au ca obiectiv acapararea unei cote cât mai mari de piață de la Uber. Taxify are în prezent 2,5 milioane de pasageri activi în 25 de orașe. Didi și SoftBank plănuiesc să investească 2,5 miliarde USD în Grab. (sursă)

 

Paytm lansează propriul serviciu de messaging.

Prin noul serviciu, utilizatorii vor putea trimite conținut audio, video, foto și text. Lansarea va avea loc la finalul lunii. Datorită celor 225 de milioane de clienți din India, această mișcare va oferi Paytm potențial serios în a concura cu WhatsApp, care are la rândul său 200 de milioane de utilizatori activi lunar în India. Cele două companii vor concura atât pe piața de messaging cât și pe cea de plăți P2P. (sursă)

 

Alipay încheie un parteneriat cu Fave, urmașul Groupon pe piața din Asia de Sud-Est.

Prin acest acord, se vor introduce servicii de plăți cross-border. Prima piață care va beneficia de acest serviciu va fi cea din Singapore. Utilizatorii Alipay vor putea face plăți prin aplicație la restaurante și alți retaileri offline care fac parte din rețeaua Fave și vor primi oferte speciale și recompense. În ultimul an, Fave a achiziționat diviziile Groupon din Indonezia, Malaezia și Singapore. (sursă)

 

Klarna lansează Wavy, serviciu de plăți P2P.

Wavy va avea drept competitori Venmo și Square Cash în SUA și Lydia în Franța și Revolut și N26. Prin această mișcare, Klarna se diversifică. Clienții Wavy vor avea parte de un proces de înscriere mult simplificat față de cel al altor procesatori de plăți P2P. Aceștia nu vor fi nevoiți să descarce o aplicație, să își creeze cont și să salveze informațiile de pe card. Sistemul Klarna este prezent pe 31 de piețe europene și orice client al său va putea activa un cont Wavy. (sursă)

 

Bitcoin va fi împărțit în două în urma neînțelegerilor legate de modul de operare al monedei virtuale.

Această situație a dus la crearea Bitcoin Cash, care va utiliza un alt sistem față de moneda originală. Numărul masiv de tranzacții bitcoin a pus la încercare tehnologia din spatele monedei. Bitcoin-ul original va adopta sistemul Segwit2x, sistem care va muta tranzacțiile în afara tehnologiei blockchain curente. Bitcoin Cash va utiliza blocuri mai mari din cadrul blockchain-ului. Deținătorii de portofele digitalecare au integrat ambele monede vor putea schimba monedele la o paritate 1:1. Anumite exchange-uri au declarat că vor integra ambele monede, altele că vor rămâne pe bitcoin original. (sursă)

 

SoftBank se află în discuții cu Flipkart în vederea unei investiții între 1,5 și 2 miliarde USD.

Vision Fund, operat de SoftBank, ar putea investi direct în compania e-commerce indiană în urma sistării discuțiilor cu Snapdeal. Suma ar putea fi investită în Flipkart în următoarele 2 luni. Aprox. jumătate din fonduri ar urma să meargă către Tiger Global Management, care își va vinde participația în Flipkart. Cealaltă jumătate va merge direct către Flipkart. (sursă)

 

Amazon este pe cale să intre pe piața sud-coreeană de e-commerce.

Conform unor surse de presă, Amazon Korea a angajat recent zeci de oameni, mai ales pe ariile de marketing, vânzări, suport tehnic și service legat de shopping online. Alte surse au dezvăluit discuțiile dintre Amazon și o companie financiarî în vederea unei soluții de plăți digitale. Momentan, Amazon nu are operațiuni e-commerce în Coreea de Sud, doar servicii cloud și suport pentru shopping transfrontalier. (sursă)

 

Goldman Sachs plănuiește oferirea de depozite bancare online pe piața din Europa.

Goldman a adăugat depozite online de 5 miliarde USD de la achiziția depozitelor online ale General Electric în 2016. Goldman are de atunci și 60.000 de clienți noi, în special pe zona de economisire din SUA. În total, Goldman Sachs are în jur de 125 de miliarde USD în depozite, cifră pe care dorește să o crească. Aceste depozite sunt asigurate la nivel federal. De la criza din 2008, autoritățile de reglementare din SUA au impus băncilor de pe Wall Street să se bazeze mai mult pe depozite. (sursă)

 

Apple a raportat venituri de 45,4 miliarde USD pe trimestrul 2, cu o mare creștere pe zona de servicii.

În T2 din 2016, Apple a raportat 42,4 miliarde USD. Vânzările de iPhone, Mac și iPad au înregistrat creșteri mici. Business-ul de servicii al Apple a crescut însă cu 22%, ajungând la 7,3 miliarde USD, aici fiind incluse veniturile din App Store, Apple Music, AppleCare și Apple Pay. Compania a declarat că a vândut 41,026 de milioane de iPhone-uri în T2, cu 2% mai mult față de T2 2016. (sursă)

 

Veniturile Shopify au crescut cu 75% și profitul cu 83% în trimestrul 2 din 2017 față de aceeași perioadă din 2016.

Veniturile companiei din T2 au ajuns la 152 de milioane USD, din care 71,6 milioane USD din business-ul de abonamente, depășind așteptările analiștilor de pe Wall Street. Creșterea se datorează numărului record de comercianți care s-au înscris pe platformă, Shopify ajungând la 500.000 din 175 de țări. Înscrierile au crescut cu 56% în America de Nord, 82% în Asia, cu 168% în America de Sud și 70% în Africa.  (sursă)

 

Mozilla lansează trei proiecte pilot de search vocal.

Proiectele sunt de voice search, note taking și un tool pentru trimiterea de fișiere mari. Search-ul vocal funcționează pe Google, Yahoo și DuckDuckGo. Tool-ul Send este web-based și open-source și permite oricărui utilizator indiferent de browser să trimită fișiere de până la 1GB. Nu este vorba de concepte inovatoare, însă criptarea built-in și natura open source fac aceste servicii atractive. (sursă)

 

Sony are profituri peste etimările analiștilor.

Creșterea se datorează cererii de chipuri pentru camere de smartphone, creșterii business-ului de muzică și creșterii vânzărilor de console Play Station 4 și jocuri. Profitul operațional al Sony a fost de 1,4 miliarde USD în trimestrul fiscal 1, încheiat în iunie. Vânzările totale au crescut cu 15%. Vânzările de jocuri au crescut cu 5,4% însă profitul operațional pe acest business a scăzut cu 60%. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*