PayPal deschide laboratoare AI în India și încheie un parteneriat cu Skype, Samsung Pay se lansează în India, Apple Pay se extinde în Suedia, Danemarca și EAU, iar Amazon adoptă o nouă politică de retur

 

Safaricom plănuiește lansarea în Kenya a unei platforme e-commerce după modelul Amazon.

Platforma se va numi Masoko, “piețe” în traducere din limba Swahili. Pentru început, oferta de produse va fi variată, de la electronice la băuturi și cosmetic. Masoko va oferi de asemenea și un tool pentru comercianții care vând pe rețele sociale. Momentan, portalul se află în teste. Safaricom va cerceta atent fiecare comerciant care va intra pe platforma sa. Serviciul M-Pesa operat de Safaricom a operat plăți în volum de 2,4 miliarde USD în trimestrul 1 2017. (sursă)

 

Square raportează o creștere de 26% a veniturilor pe trimestrul 2.

Creșterea se datorează adopției de către companii mari a tehnologiilor sale de plată și diversificării produselor sale financiare. Volumul brut de plăți procesare a crescut cu 33%, la 16,4 miliarde USD. Square a procesat cu 61% mai multe plăți față de T2 2016 pentru clienții cu volume de plată de peste 500.000 USD. Square Capital a avut un volum de împrumuturi cu 68% mai mare față de T2 2016. (sursă)

 

PayPal deschide laboratoare AI în India.

Cele două centre de inovare au fost deschise în Chennai și Bangalore. Astfel de centre mai sunt prezente în SUA și Singapore. PayPal declară că laboratoarele din India vor avea ca focus tehnologia de machine learning, sisteme AI și IoT, comunicații wireless, VR, computer vision și robotică. Va fi produs hardware de cea mai nouă generație pentru uzul developerilor. (sursă)

 

PayPal anunță un parteneriat cu Skype.

Astfel, utilizatorii din 22 de țări vor putea trimite bani altor utilizatori Skype printr-o versiune actualizată a aplicației mobile. Astfel, PayPal își extinde considerabil publicul la care poate avea acces. Aplicația Skype a fost descărcată de peste 1 miliard de ori și are în jur de 300 de milioane de utilizatori activi lunar. Transferurile prin conturi PayPal sau cărți de debit vor fi gratuite, pentru cărți de credit existând un comision de 3,4% din volumul tranzacției + 0,3 USD. (sursă)

 

Payconiq, aplicația de plăți mobile operată de ING, se extinde în Luxemburg prin achiziția Digicash.

Portofelul mobil Digicash se află în parteneriat cu bănci, magazine, asiguratori și furnizori de energie și este utilizat de un sfert din populația țării. Achiziția face parte dintr-o mișcare mai amplă a ING și băncii belgiene KBC în vederea creării unui portofel mobile multifuncțional pan-european. Payconiq este susținută de o coaliție de bănci importante din Belgia și Olanda. (sursă)

 

Tencent va crea un management independent pentru divizia sa de muzică.

Până acum, Tencent a ținut toate diviziile sale sub același acoperiș. A început procesul de creare de divizii independente cu China Literature, odată cu listarea acestei divizii pe bursa din Hong Kong și cu Sogou, al doilea cel mai mare motor de căutare din China. China Music va fi cel mai probabil listată pe bursă. China Music este al treilea cel mai mare serviciu de muzică pe bază de abonamente din lume, cu 15 milioane de abonați și 600 de milioane de useri activi lunar. (sursă)

 

Samsung Pay a fost lansat în India pentru clienții băncii de stat indiene.

Samsung India a anunțat că platforma sa de plăți mobile va fi disponibilă în țară pentru variantele premium ale SBI Debit Card. 130 de milioane de clienți ai State Bank of India vor avea acces la acest serviciu. Samsung Pay este deja disponibil în rețelele Visa, Mastercard și American Express pe piața din India. Samsung Pay a integrat și portofelul digital Paytm. (sursă)

 

Apple Pay se va extinde în EAU, Danemarca, Finalnda și Suedia până la finalul anului.

De asemenea, compania își va integra serviciul de plăți cu mai multe bănci din SUA și din lume. Apple Pay a fost disponibil inițial doar în SUA, acum operând pe 16 piețe. Apple lucrează la iOS 11 pentru iPhone și iPad. Această nouă versiune a iOS va avea și opțiunea de a efectua plăți P2P. Acest serviciu va fi disponibil în septembrie. (sursă)

 

Amazon adoptă o nouă politică de retur, politică despre care comercianții afirmă că îi dezavantajează.

Consumatorii vor putea returna mai ușor articolele achiziționate, pe cheltuiala comerciantului. Comercianții care nu folosesc sistemele logistice ale Amazon au fost anunțați că produsele pe care ei le vând vor fi autorizate automat pentru retur. Astfel, un client nu mai este nevoit să contacteze comerciantul pentru a returna un produs cumpărat iar comerciantul nu va putea comunica direct cu acel client. Amazon a introdus și restituriri fără retur, ceea ce va permite comercianților să restituie banii clienților fără a mai fi nevoiți să gestioneze returul anumitor produse.  (sursă)

 

Prețul acțiunilor Snap scade la un nivel record.

Acțiunile Snap au scăzut cu 4%, ajungând la un preț de 13,1 USD per unitate. Scăderea se datorează mai ales veștii că Snap nu va intra în S&P 500. De asemenea, Snap a lansat mai multe nivele de acțiuni, lucru care nu este permis pentru indexarea pe burse. De asemenea, investitorii publici ai companiei nu au drept de vot. Dezvoltarea Snap este astfel pusă sub semnul întrebării. (sursă)

 

Fitbit raportează o scădere mai mică a veniturilor trimestriale față de așteptările analiștilor.

Acțiunile Fitbit au crescut și compania declară că lansarea mult-așteptatului său smartwatch pentru perioada de Sărbători se va desfășura conform programului. Fitbit întreprinde numeroase eforturi pentru a scădea costurile operaționale. Veniturile sale au scăzut cu 40%, la 353 de milioane USD, în T2. Compania a raportat pe T2 și o pierdere de 58 de milioane USD. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*