Poșta Română introduce plata cu cardul bancar la ghișeu din 2018, Netopia a procesat 5 milioane de plăți digitale în primul semestru al anului, șeful eMAG declară că lipsa de predictabilitate a livrărilor prin curier frânează plăţile cu cardul şi retailul online, iar piața de comenzi de mâncare valorează aprox. 150 de mil. euro

 

→ Poșta Română introduce plata cu cardul bancar la ghișeu. Din 2018

Poșta Română, cel mai mare jucător local de profil anul trecut după cifra de afaceri, va introduce, începând cu anul viitor, plata prin card bancar la ghișeu, primele oficii în care vor fi instalate POS-urile urmând să fie cele din mediul urban, conform informațiilor Profit.ro. Pentru pregătirea sistemului, Poșta a comandat și un studiu de piață. La nivel național, Poșta Română are o rețea de aproximativ 5.600 de unități.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/exclusiv-posta-romana-introduce-plata-cu-cardul-bancar-la-ghiseu-din-2018-17134385


→ O antreprenoare a investit jumătate de milion de euro într-o platformă online cu produse pentru copii până în trei ani

Piața de produse pentru copii cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani se ridică anual la 400-450 de milioane de euro, segmentul online generând 10% din vânzări, potrivit unui studiu realizat de MillwardBrown Romania și comandat de platforma online miababy.ro. Miababy.ro este o platformă dezvoltată de antreprenoarea Mia Karimzadeh, în urma unei investiții de peste jumătate de milion de euro.Investiția a vizat dezvoltarea platformei online, a sistemelor informatice, dezvoltarea conceptului de personalizare și aplicarea lui în online, depozitul propriu, sistemele ERP și stocurile retailerului.

Sursa – https://www.newmoney.ro/o-antreprenoare-investit-jumatate-de-milion-de-euro-intr-o-platforma-online-cu-produse-pentru-copii-pana-trei-ani/


→ Netopia a procesat 5 milioane de plăți digitale în primul semestru al anului. Tot mai mulți români își achită online taxele și impozitele

Netopia mobilPay a intermediat pe parcursul primelor 6 luni din 2017 peste 4,7 milioane de tranzacții online și mobile, în creștere cu 56%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Valoarea totală a tranzacțiilor digitale intermediate de companie în prima jumătate a anului s-a ridicat la cca 140 mil. euro, cu 60% mai mare față de primul semestru 2016.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/netopia-a-procesat-aproape-5-milioane-de-plati-digitale-in-primul-semestru-al-anului-tot-mai-multi-romani-isi-achita-online-taxele-si-impozitele-17140106


→ Jumătate din români își planifică vacanța online

Potrivit studiului, realizat de motorul de căutare Momondo în rândul a aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de țări, în medie 45% dintre călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39%  de pe site-uri de călătorie și 24% iau decizii din informațiile din rețelele sociale și prin agenții de turism. Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație online (50%).

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/jumatate-dintre-romani-isi-planifica-vacanta-online-17140068


→ Cererea de ajutor de stat depusă de firma de call center a eMAG, respinsă de directorii din Ministerul Finanțelor

Firma de call center înființată în vara acestui an de eMAG, cel mai mare retailer online local, eMag Business Process Office, a cerut un ajutor de stat în cuantum de peste 9,2 milioane lei, asumându-și crearea a aproape 240 de noi locuri de muncă, dar solicitarea i-a fost respinsă de directorii din Ministerul Finanțelor.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/cererea-de-ajutor-de-stat-depusa-de-firma-de-call-center-a-emag-respinsa-de-directorii-din-ministerul-finantelor-17136033


→ Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, intră in insolvență

Agenția Paravion este controlată de fondul de investiții GED Capital. În 2014, Paravion a cumpărat portalul turistic Bavul.com din Turcia, care astăzi reprezintă 1/3 din afacerea companiei. În ultimul an, însă, afacerile Paravion în Turcia, au scăzut substanțial, pe fondul problemelor politice și de securitate din această țară, înregistrând pierderi de mai multe milioane de euro, contabilizate la Paravion România.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/paravion-cea-mai-mare-agentie-de-turism-online-din-romania-intra-in-insolventa-17133308


→ Life is Hard incepe un nou proiect: 24Auction, o platforma online prin care producatorii agricoli si-ar putea vinde marfa prin licitatie catre marile supermarket-uri

Potrivit lui Erik Barna, CEO Life is Hard, accesul in platforma se va face pe baza de abonament, Life is Hard urmand sa perceapa ulterior si un procent din tranzactiile intermediate. 24Auction.ro, proiect finantat prin fonduri europene, va ajuta companiile sa isi reduca pierderile si sa lichideze rapid capetele de stoc sau stocurile foarte perisabile, prin vanzare sau donatii.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/Piete-de-capital/212983/life-is-hard-incepe-un-nou-proiect-24auction-o-platforma-online-de-licitatii.html


→ Carrefour aduce in Romania un nou concept de supermarket: Carrefour Gourmet

Carrefour Gourmet presupune suprafete foarte mari dedicate produselor proaspete, legumelor si fructelor si detine o sectiune speciala dedicata produselor organice, iar fiecare raion de produse are un design aparte. Cu peste 10.100 de magazine in 34 de tari, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul unu in Europa. In Romania, grupul Carrefour numara 290 de magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 129 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin online si 74 de magazine Billa.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/Companii/213162/carrefour-aduce-in-romania-un-nou-concept-de-supermarket-carrefour-gourmet.html


→ OTP lanseaza posibilitatea de a accesa partial online credite de consum, cu aprobare in 10 minute

OTP Bank Romania anunta lansarea unui flux online pentru acordarea de credite de nevoi personale, prin care clientul poate sa isi calculeze pe site limita de credit si sa primeasca raspunsul de aprobare a imprumutului in circa 10 minute, conform unui comunicat de presa emis de catre banca. Clientii vor trebui sa isi completeze, in aplicatia dedicata, datele necesare pentru accesarea creditului de nevoi personale, iar in aproximativ 10 minute vor primi aprobarea acestuia si oferta personalizata. Procesul trebuie finalizat prin vizita clientului la una dintre unitatile bancii.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/213144/otp-lanseaza-un-credit-partial-online-cu-aprobare-in-10-minute.html


→ Publicitatea mobile, 44% din totalul afisarilor in .ro

Publicitatea de tip display monitorizata de Biroul Roman de Audit Transmedia in cadrul studiului Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) a inregistrat peste 4,2 miliarde de afisari in primul semestru al anului 2017 (59 milioane de euro ratecard), in crestere cu aproximativ 4% fata de acelasi semestru al anului 2016. Publicitatea livrata pe dispozitive mobile a reprezentat aproximativ 44% din totalul afisarilor monitorizate.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/New-Media/213111/publicitatea-mobile-44-din-totalul-afisarilor-in-ro.html


→ Şeful eMAG: Lipsa de predictabilitate a livrărilor prin curier frânează şi plăţile cu cardul, şi retailul online

Dacă utilizatorii nu au control asupra zilei şi orei când le va fi adusă comanda, atunci ei renunţă de multe ori la achiziţii sau nu plătesc online produsele, spune Iulian Stanciu. Problema poate fi rezolvată cu ajutorul tehnologiei, dar nu peste noapte. Presiunea uriaşă pusă de retailerii online pe companiile de curierat, care se traduce în multe cazuri în livrări care au loc cu întârziere sau la ore şi în zile diferite faţă de cele estimate la data lansării unei comenzi, reprezintă în acest moment una dintre prin­cipalele frâne pentru dezvoltarea vânzărilor pe internet şi a plăţilor online cu cardul.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/seful-emag-lipsa-de-predictabilitate-a-livrarilor-prin-curier-franeaza-si-platile-cu-cardul-si-retailul-online-16690542


→ Prânzul şi cina comandate online au format o piaţă de 150 milioane de euro

„Livrările de mâncare online se vor dubla în următorii trei ani“. Piaţa locală de comenzi de mâncare, atât cele realizate telefonic, cât şi cele online, se situează la circa 150 de milioane de euro, estimează Ciprian Costa, administratorul platformei online pentru comenzi de mâncare hipMenu, care a avut vânzări de circa 2,6 mil. lei anul trecut. „Piaţa locală de livrări de mâncare a ajuns la 150 de milioane de euro, am ajuns la această cifră printr-o analiză în care am luat în calcul vânzările marilor lanţuri de livrare, volumele tranzacţionate prin propria platformă, precum şi prin platformele concurente, cota de piaţa actuală şi popu­laţia din zonele urbane din România“, a explicat Ciprian Costa.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/pranzul-si-cina-comandate-online-au-format-o-piata-de-150-milioane-de-euro-16689162


→ Start-up-ul Blugento estimează venituri de 300.000 euro

Start-up-ul Blugento, înfiinţat anul trecut de trei antreprenori din Cluj-Napoca cu scopul de a oferi soluţii IT pentru industria de comerţ electronic, anticipează venituri totale de 300.000 euro pentru finalul acestui an, iar pentru 2018 ţinta este de a atinge pragul de un milion de euro cifră de afaceri. Dublarea veniturilor în al doilea semestru este posibilă în condiţiile în care cele mai multe proiecte de tehnologie se realizează în ultima parte a anului. „Veniturile aferente primului semestru depăşesc 100.000 de euro, iar estimarea pentru final de an este de peste 300.000 de euro. Până acum circa 15% dintre clienţi sunt din segmentul B2B“, a declarat Sandu Băbăşan, CEO-ul şi unul dintre fondatorii Blugento.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/start-up-ul-blugento-estimeaza-venituri-de-300-000-euro-16686486


→ Digitalizarea în administrarea fiscală: România, în zona gri a Europei

Majoritatea statelor europene au transferat o parte semnificativă a procedurilor administrativ-fiscale în mediul online, realizând controalele fiscale electronic (E-audit) si extrăgând valoare adaugată din datele furnizate de contribuabili. Excepție fac România, Bulgaria și Malta, conform unei analizei Deloitte România, pe baza informațiilor existente în cadrul rețelei Deloitte, la nivel global.

Sursa – http://www.capital.ro/harta-digitalizarii-in-administrarea-fiscala-romania-in-zona-gr.html


→ SAP lansează InnovMatch 2017, competiția regională dedicată startup-urilor din Europa Centrală și de Est

InnovMatch, proiect susținut de SAP.io și Techstars, este o competiție deschisă startup-urilor, scaleup-urilor, dezvoltatorilor și antreprenorilor IT din Europa Centrală și de Est (CEE) care au ocazia de a concura și de a dezvolta pe platforma SAP Cloud Platform (SCP) soluții pentru probleme reale de business ale companiilor partenere înscrise în program. În cei 2 ani de când a fost lansat, proiectul a adunat peste 60 de aplicații ce s-au transformat ulterior în veritabile produse de business.

Sursa – http://ecomnews.ro/2017/08/09/sap-lanseaza-innovmatch-2017-competitia-regionala-dedicata-startup-urilor-din-europa-centrala-si-de-est/


→ Patrascanu, FAN Courier: Ceva pare foarte gresit in aceasta tara daca am ajuns pe locul al doilea dupa Siria ca numar de oameni care pleaca/Avem o multime de proiecte dar nu avem cu cine sa le aplicam/E o grava problema a lipsei fortei de munca

Poate suntem si noi de vina ca nu ne-am aliniat mai repede tuturor lucrurilor care se petrec in Europa. Traim o drama a businessurilor noastre. Noi la firma avem o multime de proiecte dar nu mai avem cu cine sa le aplicam. Avem o grava problema a lipsei fortei de munca mai ales in partea de Vest- Cluj, Timisoara, Arad, Oradea- unde serviciile noastre nu ating calitatea celor pe care ni le dorim si si-o doresc si clientii nostri din aceasta cauza”, a explicat joi fondatorul FAN Courier, Felix Patrascanu, la o conferinta de presa.

Sursa – http://mobile.hotnews.ro/stire/21947925

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*