Amazon și Google vor vinde asistenții lor virtuali în Kohl’s și Home Depot, UE vrea taxe mai mari pentru giganții online, Alibaba încheie un acord e-commerce cu Mexic, iar Apple și Amazon își dispută achiziția drepturilor francizei James Bond

 

Raport People’s Bank of China: băncile chineze au procesat 8,6 miliarde de plăți mobile în trimestrul 2.

Cifra reprezintă o creștere de 40,5% față de anul trecut. Valoarea plăților a atins 6 trilioane USD, în creștere cu 33,8%. Tranzacțiile online prin platforme de plată non-bancare s-au ridicat la 4,81 trilioane USD, cu 34,9% mai mult față de anul precedent. Creșterea rapidă se datorează platformelor user-friendly dezvoltate de companiile de plăți precum Alipay sau WeChat Pay. Un raport Ipsos arată că 84% din chinezi se simt confortabil să folosească telefonul pentru plăți, neavând nevoie de cash. (sursă)

 

Fanatics, compania americană de e-commerce de articole sportive, primește 1 miliard USD finanțare de la SoftBank Vision Fund.

Astfel, retailerul obține fonduri și expertiză pentru a se extinde la nivel international, în special în Asia. Compania fondată în Jacksonville, Florida gestionează vânzările online de echipament sportiv pentru NBA și NFL. În urma finanțării, Fanatics a fost evaluată la 4,5 miliarde USD. Cea mai mare parte a vânzărilor companiei sunt în SUA. Fanatics va angaja ingineri, data scientists și designeri. (sursă)

 

Amazon și Google încheie parteneriate cu Kohl’s și respectiv Home Depot în vederea aducerii asistenților virtuali Alexa și Google Home mai aproape de consumatori.

Kohl’s va vinde produse Amazon, inclusiv Echo și Echo Dot, în 10 locații ale sale din Chicago și Los Angeles. Clienții Home Depot vor putea face cumpărături prin Google Assistant și primi comenzile prin serviciul de livrare Google Express. Google Express va colabora cu 3 din cei mai mari 5 retaileri din SUA, inclusiv Wal-Mart și Costco. Home Depot, retailerul #4, are peste 2200 de locații în SUA. (sursă)

 

UE plănuiește creșterea taxelor pentru giganții online.

Statele individuale din UE au dificultăți în a crește impozitele pentru aceste companii, deoarece legile existente limitează drepturile de impozitare la țările în care aceste multinaționale sunt prezente fizic. Președinția estoniană a UE a declarat că legea favorizează multinaționalele online și astfel lipsesc Uniunea de venituri consistente. Miniștii de finanțe din UE vor discuta săptămâna aceasta schimbarea conceptului de “rezidență permanentă”, astfel că Google sau Amazon vor putea fi impozitate pe orice piață pe care creează valoare, nu numai în țări unde au rezidență fizică. (sursă)

 

Souq achiziționează Wing.ae, start-up de logistică.

Amazon a plătit 580 de milioane USD pentru achiziția Souq. Acum, cele două companii acționează prentru creșterea operațiunii e-commerce. Wing.ae construiește o rețea logistică similară cu Amazon Prime și capabilă de a asigura livrare în aceeați zi și în 24h pentru marketplace-uri e-commerce. Souq a mai investit recent în Wing.ae și a contribuit la scalarea acestei companii. (sursă)

 

Guvernul Mexicului semnează un acord e-commerce cu Alibaba.

În urma acordului, produse și servicii mexicane, în special oferite de IMM-uri, vor putea fi vândute prin platforma Alibaba. Înțelegerea survine la finalul vizitei în China a președintelui mexican Enrique Pena Nieto, vizită care s-a concentrat pe domeniile de comerț și investiții ca parte din strategia de diversificare și deschidere de noi piețe pentru companiile din țara central-americană. (sursă)

 

Aifloo, producător de hardware din Suedia, obține 7 milioane USD finanțare.

Aifloo produce o brățară smart pentru bătrâni. Brățara utilizează tehnologie AI pentru a monitoriza anumiți indicatori ai stării de sănătate a persoanei. De asemenea, brățara este sensibilă la mișcare, poate alerta alte persoane în cazul unei urgențe medicale, are o conexiune securizată continuă în cloud și un dashboard cu informații care poate fi vizualizat de pe telefon, tabletă sau computer. (sursă)

 

Atom Bank intră pe piața din Germania în urma unui parteneriat cu start-up-ul local Deposit Solutions.

Atom Bank este o bancă britanică app-only. Prin acordul încheiat, Atom oferă clienților din Germania produse fixe de economisire, diversificându-se pe cea mai mare piață europeană de depozite fără să fie nevoită să achiziționeze infrastructură fizică. Deposit Solutions din Hamgurg construiește o platformă B2B pentru comercializarea de produse de economisire în și din întreaga Europă.  (sursă)

 

Kakao lansează smart speakerul AI Kakao Mini.

Device-ul va fi disponibil pentru comercializare în Coreea de Sud la finalul lunii. Kakao Mini va include platforma AI Kakao I și software de recunoaștere vocală și de recunoaștere a limbajului natural. Device-ul include 4 microfoane și se poate conecta la alte speakere prin Bluetooth. Acesta se va putea conecta și la KakaoTalk messenger și își va putea actualiza automat software-ul. (sursă)

 

Apple și Amazon dispută achiziția drepturilor de difuzare a francizei James Bond.

Drepturile asupra francizei au expirat în 2015, după filmul Spectre, acestea fiind deținute până atunci de Sony. Warner Bros este, se pare, în cea mai avantajoasă poziție în vederea achiziției, însă companiile de streaming ar putea supralicita. Apple a angajat recent foștii executivi Sony Jamie Erlicht și Zack Van Amburg și cei doi conduc negocierile pentru franciza James Bond, evaluată între 2 și 5 miliarde USD. (sursă)

 

Spotify îl angajează pe Courtney Holt, fost executiv la Disney, pentru a conduce divizia de conținut video și podcasting.

Holt a mai activat în industria muzicală de-a lungul carierei sale. Acesta va intra pe un post lăsat vacant de longevivul executiv Tom Calderone, care a fost angajat în vederea producției de conținut original. Spotify își diversifică strategia către integrarea de clipuri muzicale în cadrul playlist-urilor sale. Compania încă nu a achiziționat drepturile pentru toată muzica pe care dorește să o difuzeze. (sursă)

 

Turo achiziționează business-ul de car-sharing al Daimler.

Turo finanțează astfel Daimler cu 92 de milioane USD, cele două companii devenind partenere. Croove, serviciul de car-sharing al Daimler, permite deținătorilor individuali de vehicule și operatorilor de flote de mașini de închiriat să își ofere vehiculele pentru închiriere pe termen scurt. Partenerul pe zona de asigurări este Liberty Mutual. (sursă)

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.