Amazon și Codeacademy pregătesc developeri pentru Alexa, MasterCard și Swarovski lansează o aplicație AR, Alibaba lansează un magazin fizic de mobilă, iar Whatsapp este blocat de guvernul chinez

 

Lazada va extinde numărul articolelor de pe platforma Taobao pe alte 3 piețe din Asia de Sud-Est.

Colecția Taobao va fi prezentă în Indonezia, Filipine și Thailanda în următoarele săptămâni, conform reprezentanților Lazada. Astfel, cooperarea dintre Lazada și Taobao se extinde. Lazada a început să vândă produse Taobao în Singapore și Malaezia anul acesta. Produsele sunt alese pentru a răspunde cerințelor piețelor locale din diferite țări și vor fi promovate în limba vorbită pe acea piață. (sursă)

 

Ebay ar putea achiziționa Wadi, al doilea cel mai mare retailer online din Orientul Mijlociu.

Prin această mișcare, Ebay va concura Amazon și pe piața din Orientul Mijlociu, după ce acesta din urmă a achiziționat retailerul Souq.com pentru 500 de milioane USD. EBay a evaluat Wadi la 150 de milioane USD, care beneficiază de o infrastructură deja existentă și sisteme de fulfillment și livrare last-mile. (sursă)

 

Amazon și Codeacademy se aliază pentru crearea de cursuri online care vor pregăti developeri pentru a crea aplicații vocale pentru Alexa.

Cursurile se adresează inclusiv începătorilor și pot fi deja accesate de utilizatori. Sunt disponibile patru cursuri gratuite, primele două fiind centrate pe interacțiunea cu AWS Cloud. De la deschiderea Alexa către developeri third-party, au fost dezvoltate peste 20.000 de aplicații pentru Alexa, disponibile în Alexa Skills Store. Codeacademy are zeci de cursuri pentru JavaScript, Python sau Ruby. (sursă)

 

MasterCard și Swarovski creează o aplicație AR.

Aplicația a fost dezvoltată pentru gama home&deco a Atelier Swarovski și permite utilizatorilor să vizualizeze prin intermediul unei căști VR un cămin virtual în care pot explora și achiziționa articole Swarovski. Utilizatorii își pot conecta telefonul la casca VR și pot merge prin 5 încăperi virtuale. Aplicația oferă detalii despre procesul de fabricare, povestea și prețul articolelor Swarovski și permite achiziția prin Masterpass. (sursă)

 

Levi’s lansează jacheta cu mâneci smart.

Lansarea are loc la doi ani de la prima demonstrație a materialului inteligent sensibil la atingere și la un an de la anunțarea punerii în vânzare. Prin atingerea materialului de pe mâneca stângă se poate controla smartphone-ul. Prețul jachetei este de 350 USD. Articolul se adresează în special persoanelor care circulă cu motocicleta. Produsul funcționează atât pentru Android cât și pentru iOS. (sursă)

 

Alibaba lansează un magazin fizic de mobilă intitulat Home Times în Hangzhou.

Lansarea face parte din strategia New Retail a Alibaba. Home Times este un magazin de aprox. 500 de metri pătrați care oferă mai multe branduri pe segmentele de mobilă, accesorii pentru casă și produse digitale 3C. Home Times utilizează serviciile de date ale Tmall pentru a selecta produse care să fie preferate de consumatori. În locație sunt utilizate ecrane uriașe și tehnologie VR pentru a permite clienților să vizualizeze diferitele combinații de articole. (sursă)

 

Apple înlocuiește Bing cu Google Search.

Google va fi de acum motorul de căutare implicit pentru Siri, Search în cadrul iOS și Spotlight pentru Mac. Asistentul virtual al Apple va folosi de acum rezultate ale căutării Google, în loc de Bing. Bing va fi în continuare utilizat pentru căutările de imagini pentru Siri și Spotlight. Conform unor surse, Google plătește 3 miliarde USD către Apple pentru a rămâne motorul de căutare implicit pe iPhone și iPad.  (sursă)

 

Starbucks China acceptă plăți prin Alipay.

Alipay a anunțat oficial că a încheiat un parteneriat cu Starbucks. Conform acordului, Alipay va fi introdus ca metodă de plată în cele 2800 de locații Starbucks din China continentală. În plus, Starbucks va permite plăți prin Alipay pe piețele din Macao, Malaezia și în aeroporturile japoneze din Narita, Kansai și Okinawa. (sursă)

 

 

Amazon ar putea intra pe piața famaceutică din Germania prin achiziția Shop-Apotheke.

Shop-Apotheke, liderul pe piața de farmacii din Germania, a declarat că nu se află în nici un fel de discuții cu Amazon. Gigantul din retail examinează, cu rezerve însă, achiziția DocMorris, principalul defect fiind faptul că 58% din vânzările acestuia sunt pentru medicamentație cu rețetă. Shop-Apotheke este o țintă bună pentru o achiziție, deoarece doar 3,5% din vânzările sale vin din medicamente cu rețetă. (sursă)

 

Microsoft va înlocui Skype for Business cu Microsoft Teams.

Microsoft Teams va deveni principalul serviciu de comunicații în cadrul Office 365. Skype for Business a înlocuit la rândul său Lync în aprilie 2015. Microsoft promite de asemenea o modernizare a infrastructurii Skype, care va include funcții pentru video, voce și conferințe. Compania plănuiește inclusiv lansarea unei noi versiuni a Skype for Business Server în a doua jumătate a lui 2018. (sursă)

 

Guvernul chinez blochează Whatsapp în întreaga Chină continentală.

Serviciul Whatsapp a mai fost blocat în China, însă după câteva zile funcționarea sa a fost reluată. Astfel că este incertă durata de inaccesibilitate pentru aplicația de chat. Mulți utilizatori din China au raportat începând cu duminică seară pierderea accesului la aplicație, în timp ce alții au declarat că serviciul este încă accesibil.  Reprezentanții Whatsapp nu au comentat pe marginea recentei blocade. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*