Alibaba investește 15 mld USD în centre de cercetare, Facebook și Google ar putea fi reglementate în UK, Amazon are un nou serviciu de shopping pentru adolescenți, iar Rusia respinge monedele virtuale

 

Alibaba lansează un program de creare de centre de cercetare la nivel internațional în valoare de 15 miliarde USD.

Academia Damo a Alibaba va lansa 8 baze de research în China, Israel, SUA, Rusia și Singapore centrate pe zona de e-commerce, logistică, tehnologie cloud, AI, quantum computing și fintech. Datorită expansiunii rapide, Alibaba a ajuns să concureze Amazon și companii de plăți, cloud și logistică. Extinderea Alibaba vine în contextul în care Beijingul investește masiv în zone de tehnologie în care are de recuperate față de alte țări. (sursă)

 

Ofcom, autoritatea de reglementare media din Marea Britanie, declară că ar putea reglementa business-urile de internet.

Președintele Ofcom a declarat că Google, Facebook, YouTube sau Twitter sunt practice publicații și ar putea fi, pe baza acestei definiții, fi reglementate în plus. Declarația vine în contextul în care aceste companii se află sub presiunea de a opri și înlătura știrile false și răspândirea conținutului extremist. S-a pus și problema ca aceste business-uri să plătească providerii de conținut. (sursă)

 

MasterCard și WeWork testează soluții IoT și de plăți digitale pentru business-uri.

Programul este dezvoltat în parteneriat cu Cisco și AVA Retail. WeWork a lansat un program pilot care testează capabilitatea de Pay-as-you-go prin intermediul serviciului Hot Desk. Acest program ar putea fi îmbunătățit de un nou tool al Cisco, care va utiliza infrastructura de plăți a Mastercard pentru a taxa membrii Hot Desk de fiecare dată când fac o cumpărătură, spre deosebire de a încheia un contract de rate fixe cu compania. (sursă)

 

Yandex lansează Alice, asistent conversațional AI.

Alice nu este restricționat la un set predefinit de scenarii. Alice integrează multiple servicii pentru a ajuta utilizatorii să efectueze operațiuni precum găsirea de informații online, recomandarea de localuri, prognoză meteo sau obținerea de indicații privind localizarea. Asistentul utilizează rețele neurale pe baza unor seturi foarte mari de date, ceea ce permite o înțelegere avansată a  contextului. (sursă)

Amazon se află în discuții avansate în vederea unui parteneriat cu Phrame, producător de numere de înmatriculare smart.

Tehnologia Phrame permite livrarea de articole direct în portbagajul mașinilor. Produsul Phrame se integrează cu numărul de înmatriculare al mașinii și conține o cutie securizată în care se află cheile de la mașină. Utilizatorii pot debloca acea cutie prin smartphone și pot acorda și altora accesul, precum curierilor. (sursă)

 

Amazon lansează un nou serviciu de shopping pentru adolescenți.

Adolescenții vor putea face achiziții independent de contul părinților, iar părinții pot evalua și da acordul asupra comenzii. Adolescenților li se poate seta o limită pentru comenzi, ceea ce poate fi o alternativă la evaluarea comenzii finale. Noul serviciu este disponibil prin AmazonForTeens și se adresează adolecenților între 13 și 17 ani. Este și un nou mod de a convinge adolescenții de azi să devină clienții de mâine ai serviciului Amazon Prime. (sursă)

 

 

Facebook va lansa device-ul VR Oculus în cursul anului următor.

Noul headset va avea prețul de 199 USD și nu va avea nevoie de un PC sau de un telefon pentru a funcționa. CEO-ul Facebook a declarat că acest device este următorul pas către aducerea VR către mase. Compania a dezvoltat lentile custom pentru acest headset, un ecran LCD cu o rezoluție de 2560×1440 pixeli și căști integrate. (sursă)

 

Alipay și WeChat vor fi acceptate ca metode de plată în hotelurile Luxe din Los Angeles începând din decembrie.

Astfel, Luxe Hotels va putea atrage turiști chinezi prin oferirea unei metode familiare de plată. Peste 1 milion de turiști au vizitat Los Angeles în 2016 și au cheltuit anual aproximativ 2,9 miliarde USD în California. Prin acordul cu Luxe Hotels, Wechat și Alipay se extind către alte industrii în afară de retail. Doar 33% din chinezi au listat cumpărăturile ca itemi pe lista de cheltuieli zilnice în 2017.  (sursă)

 

FastPay achiziționează AnchorOps.

Această tranzacție reprezeintă alăturarea dintre două business-uri de finanțare media. FastPay este o companie axată pe oferirea de împrumuturi căte companii de digital media pentru a le facilita cashflow-ul. AnchorOps a constuit software de plăți și facturare pentu acele companii media. Prin această afacere, FastPay va putea crea o platformă unică pentru întregul spectru de nevoi ale clienților din zona media. (sursă)

 

Koubei și Alipay lansează Smart Restaurant of the Future, un nou concept de produs pentru restaurante.

Produsul a fost dezvoltat în parteneriat cu Ant Financial și echipa AR a Alipay și include un ecran tactil prin care se pot efectua operațiunile caracteristice dintr-un restaurant: comenzi de mâncare, recomandări personalizate și chiar jocuri. După ce clienții se așează la masă, sistemul va recunoaște automat identitatea mesenilor. Sistemul va recomanda feluri de mâncare pe baza comenzilor anterioare. Clienții se pot ridica pur și simplu de la masă iar nota va fi plătită automat prin Alipay. (sursă)

 

Rusia respinge monedele virtuale.

Președintele Rusiei a declarat că monedele virtuale sunt riscante și sunt folosite pentru activități criminale. Recent, Banca Centrală a Rusiei a declarat că va bloca site-urile care vând bitcoin și alte monede, deși în urmă cu aprox. o lună a promis legalizarea pieței de monedă virtuală. În cadrul unei conferințe la Moscova, banca a motivat această decizie prin nevoia de protecție a investitorilor. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*