Amazon bate propriul record de comenzi de Cyber Monday, Bitcoin depășește 11000 USD, Facebook Messenger dezvoltă un tool de marketing pentru business, iar Alibaba investește 227 milioane USD în AI

 

Amazon lansează noul serviciu Alexa for Business.

Amazon țintește dominația pe zona de workplace computing. Prin noul serviciu, angajații vor putea efectua sarcini de serviciu și planifica evenimente folosind vocea. RBC Capital Markets a estimate că până în 2020, instalările de device-uri Alexa ar putea ajunge la 128 de milioane USA iar Amazon ar putea obține peste 10 miliarde USD venituri. (sursă)

 

Bitcoin ajunge la valoarea record de 11.000 USD per unitate.

Moneda virtuală s-a apreciat cu peste 1000 USD în numai 12 ore, ceea ce i-a făcut pe unii specialiști să afirme că această bulă economică s-ar putea sparge în curând. După ce Bitcoin a crescut cu 1000% de la începutul anului, miercuri a crescut cu 15%, ajungând la valoarea de 11.395 USD per unitate. Conform Blockchain.info, peste 100.000 de utilizatori s-au înscris marți, majoritatea speculanți.  (sursă)

 

Uber înregistrează o pierdere de 1,46 miliarde USD în trimestrul 3.

Compania a raportat cifrele pe T3 în urma unei oferte de achiziție de acțiuni din partea unui consorțiu condus de SoftBank. Pierderea se datorează competiției acerbe din domeniu, provocărilor legale și problemelor semnalate de autoritățile de reglementare. Rezervările de curse au crescut cu 11%, aducând 9,71 miliarde USD în T3. Venitul net a crescut cu 21%, la 2 miliarde. Pierderile nete au crescut cu 38%. (sursă)

 

Facebook a dezvoltat Messenger Broadcast, interfață de mass-messaging de marketing pentru business-uri.

Facebook testează momentan doar intern noul serviciu. Reprezentanții companiei nu au dat detalii despre funcționalitatea acestuia, însă din informațiile existente, companiile pot proiecta un mesaj de întâmpinare, un titlu și subtitle și pot include un call-to-action pentru utilizatori. Companiile pot previzualiza mesajul în interfața Messenger Broadcast sau direct pe Messenger. (sursă)

 

Credit Suisse achiziționează un pachet minoritar de acțiuni în cadrul start-up-ului fintech Tradeplus24.

Tradeplus a dezvoltat un produs care permite IMM-urilor să își mărească capitalul disponibil și să contracteze împrumuturi pe baza facturilor de încasat. Credit Suisse plănuiește să ofere serviciile platformei de împrutumuri alternative către propriii săi clienți IMM-uri. Noua platformă va permite Credit Suisse să își întărească oferta pentru IMM-uri și să acceseze alte segmente de clienți. (sursă)

 

Microsoft și IOTA lansează un marketplace de date pentru IoT.

Start-up-ul de monedă digitală IOTA a încheiat un parteneriat cu Microsoft, Fujitsu și alte 20 de companii prin care va lansa primul marketplace de date pentru Internet of Things. Acționarii își vor putea partaja și monetiza datele în mod securizat. Sistemul platformei va fi descentralizat, datele fiind distribuite către numeroase noduri de date pentru a asigura totala siguranță a acestora. (sursă)

 

Nordea colaborează cu procesatorul de plăți Nets în vederea creării unui serviciu prin care consumatorii își vor putea plăti facturile prin Facebook Messenger.

Serviciul va fi disponibil pe piața din țările nordice. Clientul trebuie să își introducă ID-ul bancar și PIN-ul de securitate mobile. Serviciul este automatizat iar plata este inițiată printr-un dialog online cu un chatbot Facebook Messenger. Nordea dorește să faciliteze servicile de banking pentru clienții săi. Proiectul său vine ca răspuns la serviciul de facturare al PayPal pentru Facebook Messenger. (sursă)

 

Alibaba investește 227 de milioane USD în compania AI SenseTime.

SenseTime este o companie AI din Beijing specializată în tehnologie de recunoaștere facială și de imagini. Finanțarea Alibaba face parte dintr-o rundă în urma căreia SenseTime a fost evaluată la 3 miliarde USD. Compania a fost evaluată la 1,5 miliarde USD după o finanțare de 410 milioane USD. Printre clienții SenseTime se numără Qualcomm, NVIDIA, UnionPay, Sina, Weibo, Huawei și Xiaomi. (sursă)

 

Just Eat intră pe bursa britanică FTSE, bursă care include primele 100 cele mai valoroase companii din Marea Britanie.

Just Eat a fost evaluată la 5,5 miliarde GBP. Livrările de mâncare au crescut foarte mult în Marea Britanie în ultima perioadă. Just Eat a capitalizat acest trend, devenind mai valoroasă decât retailerii consacrați Sainsbury’s, Argos, Morrisons și Marks & Spencer. Just Eat lucrează cu 28.000 de restaurante din UK, livrând peste 2 milioane de comenzi pe săptămână. În primele 9 luni ale anului, vânzările sale au crescut cu 45%, la 385 de milioane GBP. (sursă)

 

Amazon declară că Cyber Monday a fost cea mai profitabilă zi de shopping din istoria sa.

Luni a fost depășit precedentul record al Amazon, înregistrat de Prime Day în iulie. Recordul Amazon a fost înregistrat la numărul de articole comandate. Compania a declarat că a vândut de ordinul sutelor de milioane de produse în perioada de Black Friday și Cyber Monday. De Cyber Monday 2017, vânzările prin aplicația Amazon au crescut cu 50% față de anul trecut. (sursă)

 

Samsung achiziționează start-up-ul AI Fluenty.

Samsung va folosi serviciul Fluenty pentru a îmbunătăți platforma de recunoaștere vocală Bixby, integrată în smartphone-urile premium ale companiei. Achiziția include și personalul tehnic și activele firmei. Detaliile financiare ale tranzacției nu au fost dezvăluite. Fluenty și-a lansat propriul asistent vocal în engleză și coreeană, folosit în servicii precum KakaoTalk, Telegram, WhatsApp, Line sau Facebook Messenger. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*