Xiaomi – IPO de 50 mld USD, JP Morgan cumpără WePay, Target lansează un portofel electronic, Apple va plăti taxele datorate Irlandei, Uber, Grab și Ola intră în Asociația Internațională de Transport Public, AT&T și AWS lansează produse IoT

 

Xiaomi se află în discuții cu bănci de investiții în vederea unui IPO la o evaluare de 50 de miliarde USD.

Xiaomi ar putea lansa IPO-ul chiar în 2018, destinația fiind bursa din Hong Kong. Compania a depășit în performanțe în ultima vreme concurenții Huawei și Oppo. Xiaomi a investit agresiv în zona de retail din India și ar putea depăși în curând Samsung pe piața de smartphone-uri. Un IPO de success ar putea aduce companiei cel puțin 5 miliarde USD. Capitalul ar urma să fie folosit pentru extindere pe noi piețe emergente, precum Rusia și Indonezia. (sursă)

 

JP Morgan Chase a finalizat achiziția WePay.

WePay este un start-up de plăți care oferă servicii pentru platforme precum GoFundMe și concurează cu Stripe pe zona de comercializarea de infrastructură de plăți pentru companiile care fac tranzacții online. WePay va beneficia de acces la baza de 4 milioane de clienți IMM ai JP Morgan Chase plus alte zone de servicii business. JP Morgan își va putea crește business-ul accesând în mod direct sectorul fintech. (sursă)

 

Groupon LatAm achiziționează Peixe Urbano, principalul jucător e-commerce din Brazilia.

Mountain Nazca, firmă de investiții tech pe continentul latino-american și deținătoarea Groupon, este compania care a achiziționat Peixe Urbano, deținut până acum de Baidu, devenind astfel cel mai mare marketplace de servicii din America de Sud. Mountain Nazca va dobândi astfel prezență pe principalele piețe de pe continent și peste 28 de milioane de utilizatori înregistrați și 70.000 de companii partenere. (sursă)

 

Ant Financial participă la runda de finanțare de 350 de milioane USD în aplicația de bike-sharing Hellobike.

Este prima rundă de finanțare a companiei după fuziunea cu operatorul de biciclete dockless Youon Low Carbon Technology din luna octombrie. Hellobike a început să lanseze bicicletele sale în noiembrie 2016. Focusul companiei este constituit de servicii de bike-sharing pentru orașe mici și mijlocii din China. (sursă)

 

Target lansează propriul său sistem de plăți mobile.

Wallet este un portofel electronic in-app și este disponibil atât pe iOS cât și pe Android. Sistemul se poate folosi în magazinele fizice Target: cumpărătorii trebuie să deschidă aplicația Wallet, să scaneze codul de bare al produsului, apoi să scaneze codul de bare din Wallet la casa de marcat pentru a plăti prin REDcard, cardul de debit/credit al Target cu oferte speciale. Compania a descoperit în urma testelor că checkout-ul cu Wallet este de 4 ori mai rapid decât cu alte metode de plată. (sursă)

 

NS8, serviciu antifraudă pentru e-commerce, obține 7,5 milioane USD finanțare.

Compania intenționează să folosească fondurile pentru a-și accelera creșterea strategică pe zona de vânzări și support în America de Nord, Europa de Vest și India. NS8 oferă tool-uri care protejează în fața abuzului și fraudelor și oferă o mai bună experiență de utilizare în e-commerce. Compania utilizează statistici de comportament, scoring de timp real și monitorizare globală. Tool-urile NS8 sunt integrate în platforme e-commerce consacrate precum Shopify, Magento și PrestaShop. (sursă)

 

Facebook va intra puternic pe piața de streaming de evenimente sportive.

Surse din industrie afirmă că Facebook va angaja un director executiv pentru a se ocupa de această zonă și că va pune la dispoziția acestuia un buget de ordinul miliardelor de dolari. În zona de televizune convențională, bugetul nu este unul foarte mare, însă pe zona de streaming online-only suma este gigantică. De exemplu, Amazon a plătit 50 de milioane USD pentru streamingul meciurilor de fotbal american din cadrul NFL de joi seara. (sursă)

 

El Puerto de Liverpool, unul din primii retaileri online din Mexic, se va concentra pe offline.

El Puerto de Liverpool a rămas în urma competitorilor online MercadoLibre, Linio, Amazon și WalMart de Mexico, deținând doar 1,7% din piața e-commerce, față de cotele de piață între 6% și 9,5% ale celorlalte companii. Retailerul oferă transport gratuit însă livrarea poate avea loc și în 5 zile și nu acceptă plăți cash la livrare, ceea ce alienează o mare parte a populației mexicane. Odată cu intrarea Amazon pe piață, El Puerto a luat decizia de a deschide 11 noi magzine fizice în 2018. (sursă)

 

China Telecom Bestpay va investi 1,5 miliarde USD în piața de plăți mobile din China.

Compania a anunțat planul de marketing pentru următoarea perioadă, plan care include reducerea costurilor de promovare și creșterea veniturilor pentru partenerii Bestpay. Planul acoperă servicii de plăți, punerea în comun a resurselor și marketing integrat. Bestpay va promova serviciile sale cu taxe mai mici și va oferi partenerilor o experiență de utilizator mai bună. (sursă)

 

Apple și guvernul Irlandei au agreat termenii prin care compania va plăti 15,4 miliarde USD în impozite retroactive.

Anunțul a fost făcut de ministrul de finanțe al Irlandei. UE a ordonat Dublinului în 2016 să recupereze impozite retroactive necolectate de ordinul miliardelor de euro de la Apple. Oficialii UE au declarat că Apple a beneficiat de o relație preferențială cu guvernul irlandez, concretizată prin scutiri de taxe. Decizia va fi implementată de Curtea Europeană de Justiție deoarece la un an după verdict impozitele nu au fost colectate. (sursă)

 

Uber, Grab și Ola devin membre în International Association of Public Transport.

UITP este o rețea globală non-profit care reunește acționarii cheie din industriile de transport public în vederea îmbunătățirii mobilității urbane. UITP a fost fondată în 1885 pentru a susține interesele operatorilor de linii de tramvai. În anii ce au urmat, UITP a facilitat dialogul dintre companiile de transport, industrie și autoritățile locale. Asociația are în prezent 1400 de organizații membre din 100 de țări. (sursă)

 

AT&T și Amazon Web Services lansează produse IoT.

Produsele sunt destinate pentru a oferi companiilor o mai bună competitivitate în lumea data-driven. Cele două companii colaborează pentru a oferi soluții enterprise pentru îmbunătățirea serviciilor business și gestionarea pe un număr cât mai mare de device-uri la nivel mondial. Printre produsele IoT dezvoltate se numără servicii de plată 1-Click și de securizare a conectivității device-to-cloud. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*