Bitcoin depășește 16000 USD, Alibaba face investiții de peste 1 miliard USD, WalMart încheie un parteneriat cu BuzzFeed și lansează noi produse pe piața culinară, iar Didi Chuxing intră pe piața din Mexic

 

Alibaba investește 300 de milioane USD în retailerul indian din zona grocery BigBasket.

Investiția s-a aflat în negocieri timp de 6 luni. BigBasket va primi o evaluare de 850 de milioane USD în urma infuziei de capital. Dintre competitorii Alibaba, Paytm Mall ar putea investi de asemenea în BigBasket. Participațiile celor două companii în firma de grocery indiană ar putea ajunge la 35-40%. (sursă)

 

SoftBank investește 450 de milioane USD în portalul de imobiliare Compass.

Compass va primi și 50 de milioane USD adiționali în cadrul aceleiași runde de finanțare, atingând o valoare de piață de 2,2 miliarde USD. Compass a fost creat inițial ca o companie cu potențial local, orientându-se ulterior către zona de imobiliare. Platforma sa este user-friendly și oferă informații concise și listinguri verificate în prealabil. SoftBank devine astfel un jucător global în imobiliare. (sursă)

 

WalMart și Jet colaborează cu Tasty, hub-ul de rețete al BuzzFeed.

Retailerul va vinde produsele sale de bucătărie, electrocasnicele și, în cele din urmă, alimente prin clipurile video ale Tasty. WalMart va primi astfel acces la o vastă plajă de potențiali noi clienți, Tasty numărând peste 91 de milioane de followeri pe Facebook și acumulând peste 65 de miliarde de vizualizări totale ale clipurilor sale video. Utilizatorii pot cumpăra produsele și ingredientele necesare pentru a găti conform rețetelor din clipuri. Produsele WalMart și Jet vor fi incluse în link-urile Tasty. (sursă)

 

WalMart intră pe piața de semipreparate, concurând direct Blue Apron, companie susținută de Amazon.

WalMart va intra pe piața de semi-preparate/mealkits cu mai multe branduri și va oferi feluri de mâncare din cadrul mai multor bucătării international. Conform reprezentanților companiei, anumite game de produse semi-preparate au fost deja vândute total. Atât WalMart cât și Blue Apron oferă servicii pe bază de abonament. (sursă)

 

Didi Chuxing intră pe piața din Mexic.

Gigantul chinez din zona ride-hailing se va extinde în Mexic în 2018, intensificând competiția globală cu Uber și cea locală cu aplicația Cabify. Didi va lansa o aplicație de smartphone și va demara recrutarea șoferilor pe noua piață. Uber are prezență solidă în Mexic, capitala țării reprezentând a treia cea mai mare piață a companiei, după orașele braziliene Sao Paulo și Rio de Janeiro. (sursă)

 

WeChat Pay încheie un parteneriat cu Adyen.

WeChat Pay va fi integrat în platforma globală de plăți a Adyen. Prin această mișcare, clienții WeChat vor putea face plăți în alte câteva mii de magazine fizice adiționale la nivel global. Adyen permite retailerilor online și offline să primească plăți în mai multe formate, precum carduri de debit și credit și portofele electronice. Printre clienții Adyen se numără Facebook, Netflix, Uber și Spotify. (sursă)

 

Alibaba investește încă 1 miliard USD în Ofo.

Aplicația de bike-sharing Ofo a obținut 700 de milioane USD de la Alibaba în iulie. Ofo a lansat recent serviciile sale în Paris și are în prezent peste 200 de milioane de utilizatori. Clienții din Paris beneficiază de gratuitate în primele 40 de minute ale unei curse Ofo, ca parte a promoției de lansare din luna decembrie 2017. Ofo este prezentă în peste 250 de orașe din Asia, SUA, Europa și Australia. (sursă)

 

Delivery Hero caută să obțină 400 de milioane USD finanțare.

Compania de livrări, susținută de Rocket Internet, urmărește să facă noi achiziții. Delivery Hero a emis 10,5 milioane de acțiuni la prețul de 34,5 EUR pe unitate. Un grup de acționari minoritari a vândut separat 2 milioane de acțiuni. Rocket a obținut 121 de milioane EUR în urma IPO-ului din vară al Delivery Hero, vânzând apoi către Naspers jumătate din participație pentru 660 milioane EUR. (sursă)

 

Bitcoin depășește un nou prag istoric, ajungând la valoarea de 16.000 USD pe unitate.

Moneda virtuală a înregistrat cea mai mare creștere din istoria sa, 40% în 40 de ore. În ziua de joi, Bitcoin a depășit pentru puțin timp prețul de 19.000 USD pe unitate. Chiar în condițiile volatilității extreme a bitcoin, creșterea a surprins investitorii. Pentru mulți sceptici, această creștere este o nouă dovadă că bitcoin reprezintă o bulă economică. Saxo Bank estimează că moneda virtuală va atinge un preț maxim de 60.000 USD pe unitate și va scădea ulterior la un preț de 1000 USD pe unitate. (sursă)

 

YouTube plănuiește introducerea unui serviciu plătit de abonamente de music streaming  în luna martie 2018.

Anumite surse din apropierea companiei au dezvăluit această intenție. Ar fi astfel a treia încercare a Alphabet de a prinde din urmă serviciile de music streaming ale Spotify și Apple. Serviciul ar putea îmbunătăți relațiile cu executivii caselor de discuri, care vor obține astfel venituri de la YouTube. Conform acelorași surse din interior, Warner Music Group s-a înscris deja pentru noul serviciu, YouTube fiind în negocieri cu Sony Music, Universal Music și consorțiul internațional de case de discuri independente Merlin. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*