Analiza Comparativă A Dinamicii Prețurilor – Principalele Piețe Europene Versus Amazon

 

Amazon este cu siguranță primul retailer de comerț electronic care ne vine in minte atunci cand ne gândim la dinamismul prețului la nivel mondial.

Când ne uităm la baza noastră de date pentru toate prețurile produselor Amazon pe care le monitorizăm cu Prisync (pentru SUA, Canada, India și, de asemenea, site-uri europene), vedem că Amazon modifică prețurile pentru aproximativ 15-20% din întregul său catalog zilnic.

 

În prezent, sute de companii de comerț electronic din întreaga Europă folosesc serviciul de urmărire a prețurilor al Prisync și serviciul de stabilire a prețurilor dinamice și, cu siguranță, îl consideră pe Amazon drept un concurent important datorită acestei aparențe a gigantului de retail. Cu toate acestea, Amazon nu este neapărat singurul gigant de vânzare cu amănuntul în fiecare țară europeană, iar în unele dintre aceste țări există concurenți și mai activi decât Amazon, care să ia în considerare aplicarea strategiilor concurențiale. – în unele țări, Amazon nu impune nici măcar o forță competitivă directă, deoarece nu dispune de operațiuni locale în acele țări specifice.

Văzând că mulți dintre clienții noștri europeni consideră, de altfel, alte site-uri importante, și nu Amazon, drept principalii lor concurenți, am decis să realizăm o analiză a dinamismului de preț similar pentru acele site-uri pentru a le pune în perspectivă față de Amazon. Am enumerat site-urile europene de comerț electronic pe care clienții noștri din regiune le consideră cel mai adesea concurenți și am încercat să le filtrăm, asigurându-ne că aceștia desfășoară, de asemenea, un model similar de afaceri în comerțul electronic față de Amazon, și anume reprezintă o piață importantă în țara dată.

 

Această analiză a generat apoi 11 piețe majore de comerț electronic din 11 țări europene diferite și, după cum era de așteptat, aceste site-uri au avut un dinamism al prețurilor în comparație cu Amazon, deoarece acționează în mod natural ca „Amazonul” țărilor lor și probabil urmează pașii strategici ai modelului lor.

Înainte de a ne scufunda în datele pe care le-a generat Prisync pentru această analiză, permiteți-ne să împărtășim exact cum ne-am colectat datele, pentru a vă oferi cititorilor dumneavoastră șansa de a evalua singuri semnificația analizei noastre.

 

Metodologie

Inițial, după cum s-a menționat mai sus, am identificat site-urile pe care am aplica analiza noastră dinamică a prețurilor în comparație cu Amazon.

Această listă (inclusiv cele 11 site-uri majore de comerț electronic de pe piața europeană de comerț electronic) a fost generată din baza noastră de date proprie, care acoperă deja puncte de preț actualizate de pe mai mult de 40 de piețe de comerț electronic din întreaga lume.

Am identificat următoarele site-uri web ca actori cheie pe piață, care sunt cel mai frecvent considerați a fi cei mai mari competitori ai clienților noștri din țara respectivă:

 

 

Apoi, am selectat instantanee de istoric al prețurilor din toate aceste magazine online, alături de toate produsele Amazon pe care Prisync le monitorizează (așa cum s-a menționat mai sus, nu doar pentru site-urile europene, ci și pentru SUA, Canada și India) pentru o săptămână completă de 7 zile. Ne-am asigurat că acestea acoperă toate categoriile principale de produse listate pe site.

În urma aplicării acelui filtru pe site-urile de comerț electronic pentru a standardiza datele pentru a putea aplica analizele comparative mai târziu, am calculat numărul total de modificări zilnice ale prețului pentru sortimentul dat pe parcursul celor 7 zile pentru fiecare dintre site-urile web și am luat media numărului de modificări ale prețurilor pe zi ca procent din întregul sortiment.

De exemplu, dacă am detectat 490 de modificări ale prețurilor pentru un site pe parcursul săptămânii pentru 1000 de produse, am conchis că modificările zilnice ale prețurilor au fost de 70 pentru 1000 de produse, așadar vom concluziona că aceste site-uri au schimbat prețurile zilnic pentru aproximativ 7% din gama lor completă, în comparație cu 16% pe Amazon înregistrate în aceeași săptămână:

 

 

Datele pe care le-am analizat cu siguranță că au dat naștere la multe alte idei de analizare în mintea noastră, însă pentru acest post am păstrat analiza comparativă a dinamicii prețurilor și puteți fi siguri că va fi urmată de alte analize în cazul în care vom compara zilele săptămânii în ceea ce privește variația prețurilor sau categoriile de produse și alți parametri implicați în baza de date masivă a Prisync.

Cu această metodologie aplicată pe date, permiteți-ne să dezvăluim datele noastre brute pentru fiecare dintre site-urile de comerț electronic și concluziile noastre pentru cele 11 mari site-uri europene de comerț electronic din punct de vedere al dinamismului prețurilor.

 

Dinamica prețurilor de la wupti.dk – DANEMARCA

Am monitorizat prețurile pentru 1120 de produse selectate aleatoriu (ca parte a procesului standard) din toate categoriile disponibile din cadrul sortimentului (o altă parte a procesului standard) wupti.dk.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 602 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 602/7 = 86 ca număr estimat de produse din 1120 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare zilnică a prețului.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 86/1120 = 7,6% din produsele din sortimentul complet al wupti.dk își schimbă prețul zilnic.

 

 

Dinamica prețurilor de la rueducommerce.fr – FRANȚA

Am monitorizat prețurile pentru 3313 produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama de la rueducommerce.fr.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 7070 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 7070/7 = 1010 ca număr estimat de produse din cele 3313 produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 1010/3313 = 30,4% din produsele din sortimentul complet al rueducommerce.fr schimbă prețurile zilnic.

 

 

Dinamica prețurilor la otto.de – GERMANIA

Am monitorizat prețurile pentru 4382 produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama Otto.de.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 2870 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 2870/7 = 410 ca număr estimat de produse din 4382 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare zilnică a prețului.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 410/4382 = 9,3% dintre produsele din întreaga gamă de prețuri de pe otto.de schimbă prețul zilnic.

 

Dinamismul prețurilor la bol.com – OLANDA

Am monitorizat prețurile pentru 5000 de produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama bol.com.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 3774 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 3774/7 = 539 ca număr estimat de produse din 5000 de produse monitorizate, ca un exemplu de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 539/5000 = 10,7% dintre produsele din gama completă de pe bol.com schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamica prețurilor la eprice.it – ​​ITALIA

Am monitorizat prețurile pentru 2966 de produse selectate aleatoriu din toate categoriile disponibile în gama eprice.it.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 4985 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 4985/7 = 712 ca număr estimat de produse din 2966 de produse monitorizate, ca un exemplu de schimbare zilnică a prețului.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 712/2966 = 24% dintre produsele în cadrul gamei complete de la eprice.it schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor la komplett.no – NORVEGIA

Am monitorizat prețurile pentru 1297 produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama komplett.no.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 126 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologică, luăm 126/7 = 18 ca număr estimat de produse din 1297 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 18/1297 = 1,3% din produsele din sortimentul complet de komplett.no schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor la allegro.pl – POLONIA

Am monitorizat prețurile pentru 1469 de produse selectate aleator din toate categoriile disponibile din gama allegro.pl.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 932 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 932/7 = 133 ca număr estimat de produse din 1469 de produse monitorizate, cu o situație de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 133/1469 = 9% din produsele din sortimentul complet al allegro.pl schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor la emag.ro – ROMANIA

Am monitorizat prețurile pentru 1900 de produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile în gama emag.ro.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 345 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 345/7 = 49 ca număr estimat de produse din 1900 de produse monitorizate, cu o situație de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, putem concluziona că 49/1900 = 2,5% din produsele din sortimentul de emag.ro își schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor ozon.ru – RUSIA

Am monitorizat prețurile pentru 1619 produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama ozon.ru.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 2935 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 2935/7 = 419 ca număr estimat de produse din 1619 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare de preț zilnic.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 419/1619 = 25,8% din produsele din sortimentul total de pe ozon.ru schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor la cdon.se – SUEDIA

Am monitorizat prețurile pentru 661 de produse alese aleatoriu din toate categoriile disponibile din gama cdon.se.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 239 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 239/7 = 34 ca număr estimat de produse din cele 661 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare de preț zilnic.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 34/661 = 5,1% din produsele din sortimentul complet de cdon.se schimbă prețurile zilnic.

 

Dinamismul prețurilor prom.ua – UCRAINA

Am monitorizat prețurile pentru 3780 de produse selectate aleator din toate categoriile disponibile în cadrul gamei promo.ua.

În perioada de 7 zile a analizei noastre, Prisync a detectat modificări zilnice ale prețurilor pentru un total de 1227 de produse.

Pentru a veni cu un număr mediu, după cum se explică în secțiunea metodologie, luăm 1227/7 = 175 ca număr estimat de produse din cele 3780 de produse monitorizate, cu un exemplu de schimbare zilnică a prețurilor.

Prin urmare, pentru a defini dinamismul prețurilor, concluzionăm că 175/3780 = 4,6% din produsele din sortimentul complet al prom.ua schimbă prețurile zilnic.

 

Concluzii și studii suplimentare planificate

Datele pe care le vedem aici generează probabil mai multe întrebări decât răspunsuri și vom ajunge în acest punct, deoarece vom defini în mod clar ceea ce avem în vedere ca pași ulteriori ai acestei analize, ca studiu suplimentar, la sfârșitul acestui articol.

După cum puteți vedea din datele de mai sus, dinamismul prețurilor site-urilor de comerț electronic analizate are o variație mare. Cu toate limitările statistice luate în considerare, putem vedea că unele dintre principalele piețe europene de comerț electronic sunt dinamice și mai mari în comparație cu Amazon (care are raportul de 16%).

Iată cum arată comparația completă a dinamismului prețului atunci când adăugăm, de asemenea, Amazon în imaginea de ansamblu:

 

 

Cu excepția ozon.ru și a Rusiei, putem spune că piețele care concurează și cu Amazon în țara lor (Rueducommerce.fr vs. Amazon.fr, Eprice.it vs. Amazon.it) au obținut aceleași cifre precum concurenții lor giganți atunci când vine vorba de dinamismul prețurilor și chair au depășit Amazon.

Cele mai puțin dinamice decât Amazon pot fi grupate și în două loturi. În primul lot, avem bol.com, otto.de, allegro.pl și wupti.dk, unde 7-10% dintre produse își schimbă prețurile zilnic. Lotul secundar conține cdon.se, prom.ua, emag.ro și komplett.no, unde acest raport este mai mic de 5% în medie.

În primul rând, permiteți-mi să subliniez încă o dată că această analiză comparativă a dinamicii prețurilor este o încercare cu o anumită metodologie și semnificația sa statistică. Semnificația datelor poate fi cu siguranță îmbunătățită și idealizată prin creșterea numărului de produse care sunt monitorizate în cadrul acestei analize.

Având în vedere acest lucru, credem că datele conțin în continuare mesaje semnificative pentru companiile de comerț electronic care își desfășoară activitatea în aceste țări și consideră piețele de comerț electronic enumerate drept concurenți.

 

După cum s-a menționat mai sus, această lucrare poate fi extinsă în numeroase moduri.

În primul rând, pe parcursul anului 2018, noi, Prisync, ne propunem să extindem acoperirea site-urilor web incluse în această analiză (deoarece Prisync ajută deja companiile din peste 40 de țări) și sperăm să obținem alte date în setul nostru, inclusiv schimbările de preț și ziua din săptămână sau ora din zi. Sperăm, de asemenea, să prezentăm date comparative cu țările, nu doar cu piețele lor majore de comerț electronic.

Pe scurt, considerăm această analiză comparativă ca fiind unul dintre primii pași în călătoria noastră de analiză a datelor, care se bazează în mod ferm și mulțumitor pe cantitatea masivă de date online privind prețuri de pe piața globală de comerț electronic, populată de Prisync, software-ul nostru automatizat de urmărire a prețurilor.

 

Vă rugăm să trimiteți comentariile sau întrebările dumneavoastră în căsuța de comentarii de mai jos și pentru oricare dintre întrebările dumneavoastră privind metodologia, datele brute sau instrumentele utilizate în această analiză, trimiteți un e-mail la burc@prisync.com.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*