Roku va lansa un asistent vocal în 2018, Alibaba încheie un parteneriat cu Honda, JD deschide un lanț de supermarketuri în Beijing, iar Amazon Prime a livrat 5 mld de produse în 2017

 

Roku plănuiește lansarea unui asistent vocal în 2018.

Roku Entertainment Assistant va fi o actualizare gratuită de software pentru toate device-urile Roku TV, care va avea loc în toamna lui 2018. Compania oferă deja servicii de căutare vocală, însă tehnologia va fi disponibilă pentru mai multe device-uri și conținut mai variat. Roku se află în procesul de licențiere a tehnologiei sale către alte companii care pot produce device-uri funcționale cu sistemul de operare al Roku. (sursă)

 

Didi Chuxing achiziționează 99, compania braziliană de ride-sharing.

Achiziția se va ridica la 1 miliard USD. Singura necunoscută a tranzacției este dacă Didi va achiziționa complet 99 sau doar o participație majoritară. Didi Chuxing a investit și în alte companii de ride-sharing, precum Grab în Asia de Sud-Est sau Careem în Orientul Milociu. 99 a obținut 240 de milioane USD finanțare iar planurile sale de extindere globală se potrivesc cu cele ale Didi Chuxing. (sursă)

 

Alibaba încheie un acord cu Honda Motor în vederea lansării de servicii pentru mașini conectate.

AutoNavi, o aplicație de hărți pentru șoferi, va dezvolta o funcție pentru Honda, funcție care va permite utilizatorilor să facă plăți prin Alipay în cazul rezervărilor efectuate prin aplicația AutoNavi. Inițial, Alibaba intenționa să achiziționeze AutoNavi pentru 1,2 miliarde USD însă guvernul SUA nu a permis tranzacția. (sursă)

 

Google explorează potențiala vânzare a Zagat, ghid de restaurante americane cumpărat pentru 151 de milioane USD în 2011 de către gigantul tech.

Vânzarea Zagat ar marca renunțarea la planurile Alphabet legate de acest brand. Zagat a scăzut în importanță pentru Google pe măsură ce gigantul tech s-a concentrat pe atragerea de trafic pentru rețeaua socială Google+. Google a avut numeroase discuții informale cu mai multe companii în vederea vânzării Zagat. Google Maps integrează Zagat în listing-urile de resturante. (sursă)

 

Deliveroo se extinde pe piața din India.

Surse din apropierea companiei au declarat că Deliveroo are o intrare pe piața din India și că a demarat formarea unei echipe pentru operearea pe acea piață. De asemenea, Deliveroo a obținut recent finanțare pentru extindere. În Asia, Deliveroo operează în Hong Kong, Singapore și Emiratele Arabe Unite. În India, compania va concura cu UberEats și Ola. (sursă)

 

Hema Fresh, lanțul de magazine de alimente proaspete operat de Alibaba, va deschide 30 de magazine în Beijing în 2018.

Noile locații vor permite brandului să livreze alimente proaspete în tot centrul orașului Beijing în maximum 30 de minute. Hema Fresh a demarat această strategie în 2016, descrisă de CEO-ul Jack Ma drept o integrare a online-ului, offline-ului, logisticii și datelor într-un singur lanț de magazine. Hema Fresh deține în prezent 25 de magazine în 7 orașe din China. (sursă)

 

JD deschide primul său lanț de supermarketuri high-tech în Beijing.

JD concurează direct cu Alibaba pe piața retailului clasic prin lansarea lanțului de magazine 7Fresh. JD va targeta noi segmente de consumatori și va obține date valoroase despre aceștia prin conectarea sistemelor sale online și offline de shopping. JD pariază pe fiabilitatea lanțului său de distribuție. Ca și brandul Hema Fresh al Alibaba, 7Fresh oferă livrare de mâncare pentru cei din clasa de mijloc. (sursă)

 

Amazon raportează 5 miliarde de produse livrate prin serviciul Prime în 2017.

Conform Amazon, numărul de abonați Prime a crescut într-un ritm fără precedent. Este pentru prima oară când Amazon publică cifrele de livrare ale Prime. Compania a declarat că au fost livrate peste 1 miliard de articole la nivel global în sezonul de sărbători de iarnă în 2016. Amazon Prime este disponibil în prezent în 16 țări din lume. (sursă)

 

Spotify a depus documentația pentru listarea pe bursa din New York.

Spotify, cel mai mare serviciu plătit de music streaming, are venituri stabile de la peste 60 de milioane de useri plătitori și nu mai are nevoie de finanțare adițională. În locul unei oferte publice inițiale, Spotify va încerca o listare directă pe bursă. Această operațiune înlătură nevoia prezenței unei instituții care să gireze listarea și restricțiile de vânzare de acțiuni ale deținătorilor companiei. Există și riscuri, o listare fără girant putând avea provocări neprevăzute. (sursă)

 

IBM acționează în instanță Expedia pentru încălcarea termenilor de utilizare a tehnologiei sale.

Expedia este acuzată că a utilizat în mod necorespunzător tehnologie patentată de IBM, precum modalități de livrare a conținutului, tehnologie de publicitate, procese de autentificare sau monitorizare a comunicării cu utilizatorii. Procesul intentat de IBM vizează atât site-ul Expedia cât și aplicațiile mobile și subsidiarele sale. Într-un comunicat de presă, IBM a cerut Expedia să recunoască utilizarea necorespunzătoare a tehnologiilor IBM și să compenseze compania în consecință. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.