Ford colaborează cu Postmates, Kodak va lansa propria monedă virtuală, Alibaba țintește un IPO în Hong Kong, Facebook va lansa un device pentru chat, Amazon investește în noi hub-uri în Italia, Uber va plăti 3 mil USD șoferilor săi din New York

 

Didi intră pe piața de bike-sharing.

Astfel, Didi Chuxing va intra în competiție cu giganții acestei piețe, Mobike și Ofo. Didi a încheiat un parteneriat cu nr. 3 din acest domeniu, Bluegogo. Didi Chuxing va oferi propriul serviciu de bike-sharing însă nu va refuza colaborarea cu provideri de servicii similare. Această mișcare arată competitivitatea pieței de transport, unde Meituan va intra pe zona de car-sharing iar Mobike pe cea de închirieri de vehicule. (sursă)

 

Ford intră într-un parteneriat cu Postmates pentru programul său de vehicule autonome.

Serviciul de livrare on-demand va lucra cu producătorul auto prin propriul program de automatizare a vehiculelor. Platforma pentru condus autonom a Postmates va intra în teste anul acesta. Pentru teste va fi selectat un nou oraș în care ulterior Ford își va desfășura flota de vehicule autonome, numele orașului urmând a fi comunicat. De noul serviciu de livrare la cerere vor beneficia mai ales firmele mici care nu pot concura cu giganții retailului pe zona de livrare. (sursă)

 

Hulu încheie 2017 cu 1 miliard USD obținuți din publicitate.

În 2017, Hulu raportează peste 17 milioane de abonați în SUA, o creștere de 40% față de numărul de 12 milioane anunțat în martie 2016. Audiența totală a companiei a ajuns la 54 de milioane de vizualizări unice. CEO-ul companiei a declarat că Hulu a devenit o companie media direct-to-consumer și un provider important de TV live și că în 2018 va investi în conținut și tehnologie. (sursă)

 

Line intenționează să integreze criptomonede în platforma sa de messaging.

Prin această mișcare, compania japoneză caută să își diversifice produsele și serviciile. Rețeaua socială se află în discuții cu mai multe companii care operează criptomonede pentru folosirea acestora ca metode de plată, inclusiv pentru Line Pay. Un alt scop al acestei operațiuni este crearea fidelității utilizatorilor, care ar urma să folosească Line pentru diverse achiziții și să revină. (sursă)

 

Flipkart și Freecharge încheie un parteneriat.

Prin acest parteneriat, cei 45 de milioane de utilizatori ai companiei deținute de Axis Bank, Freecharge, vor putea utiliza serviciul de plăți PhonePe deținut de Flipkart. Parteneriatul indică intensificarea colaborării dintre Axis Bank și Freecharge. Flipkart a urmărit până de curând achiziționarea subisidiarei Axis Bank și a decis colaborarea cu Freecharge după ce concurentul Snapdeal s-a retras din cursa pentru achiziționarea acestui serviciu. (sursă)

 

Kodak anunță lansarea propriei sale criptomonede, KodakCoin.

Kodak s-a alăturat freneziei monedelor virtuale, lansând o criptomonedă dedicată fotografilor. În urma anunțului, acțiunile companiei au crescut cu peste 60%. KodakCoin va funcționa în cadrul platformei blockchain KodakOne, platformă care va permite fotografilor să își înregistreze și licențieze munca. Astfel, va fi facilitat un mai mare control privind drepturile de autor asupra imaginilor iar fotografii vor putea primi mai ușor plățile pentru fotografiile lor. (sursă)

 

Alibaba ia în calcul un IPO pe piața din Hong Kong.

Președintele Alibaba a declarat că un eventual IPO ar putea oferi un mare avantaj hub-ului financiar Hong Kong. Reprezentanții companiei nu au oferit detalii adiționale. Hong Kong-ul se pregătește să adopte modificări legislative care ar putea determina acceptarea acțiunilor de clasă dublă de către bursa locală. Prin aceste schimbări, Hong Kong ar putea devansa New York-ul în ce privește atragerea IPO-urilor companiilor tech vedetă din China. (sursă)

 

Facebook plănuiește lansarea unui device video pentru chat intitulat Portal.

Portal ar urma să fie lansat în luna mai la prețul de 499 USD. Device-ul va fi orientat către chat video pentru familii și prieteni și nu va fi utilizat ca asistent virtual. Portal va răspunde comenzilor vocale și va putea integra serviciile de streaming ale Netflix și Spotify. Device-ul va folosi o cameră cu unghi larg pentru a recunoaște fețele utilizatorilor asociați cu conturile personale de Facebook. (sursă)

 

Tencent investește într-un serviciu online de educație muzicală.

Platforma VIP Peilian a primit o finanțare în urma unei runde conduse de Tencent. Platforma oferă pregătire pentru instrumente muzicale precum pian, vioară, acordeon și instrumente muzicale tradiționale din China. Platforma are zeci de mii de utilizatori plătitori din 14 țări și oferă peste 10.000 de ore de curs pe zi. VIP Peilian utilizează o cameră web conectată la o tabletă prin care profesorul de muzică studiază mișcarea degetelor elevului. (sursă)

 

Apple va plăti impozite adiționale în valoare de 180 de milioane USD guvernului britanic.

Taxa a fost stabilită de autoritatea britanică responsabilă de colectarea taxelor în urma unui audit cuprinzător. HM Revenue and Customs raportează că această plată a unei taxe adiționale plus dobândă reflectă creșterea activității companiei. Apple Europe a fost țintită în mod specific, fiind o companie care oferă servicii de suport tehnic, marketing, financiare și administrative altor companii. (sursă)

 

Amazon va investi în două noi centre de distribuție în Italia.

Amazon Italia a anunțat o investiție de 200 de milioane USD în noi centre de distribuție în orașeșe italiene Torrazza Piemonte și Casirate din regiunea Piemont. Compania a declarat că cele două hub-uri vor avea 60.000 de metri pătrați și 1200 de angajați și respectiv 34000 de metri pătrați și 400 de angajați. Amazon a mai declarat că a investit peste 1 miliard USD în Italia din 2010, creând peste 3000 de locuri de muncă. (sursă)

 

Uber va plăti 3 milioane USD șoferilor săi din New York.

Compania a luat decizia în urma unui proces colectiv intentat de către 2421 de șoferi care au acuzat Uber de taxarea excesivă a veniturilor lor. Șoferii au acuzat Uber de încălcarea contractelor prin includerea a două taxe adiționale neprevăzute și de publicitate mincinoasă în urma promisiunilor conform cărora șoferii vor beneficia de compensare garantată fără specificarea condițiilor. Uber a negat acuzațiile dar a preferat o înțelegere în afara tribunalului din cauza costurilor de imagine asociate unui nou proces. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*