SoftBank investește 560 mil USD în site-ul german de anunțuri Auto1, Baidu anunță o platformă blockchain, KFC lansează Bitcoin Bucket, iar acțiunile Facebook scad în urma schimbărilor anunțate

 

Boxed se află în discuții privind achiziția sa de către lanțul de retail Kroger.

Kroger ar urma să plătească 500 de milioane USD pentru start-up-ul din New York dedicat cumpărării în cantități mari de alimente și produse de uz casnic. Boxed a fost creat în 2013 drept competitor online al lanțului Costco. Compania oferă discount-uri mari la articole de uz casnic cumpărate în cantități mari. Boxed a obținut până în prezent 132 de milioane USD în finanțări private. (sursă)

 

SoftBank investește 560 de milioane USD în platforma germană de anunțuri Auto1.

Este prima investiție în Germania a SoftBank. Aprox. 50% din investiție se va realiza prin generarea de noi acțiuni, la o evaluare a Auto1 de 3,5 miliarde USD. Platforma de tranzacții Auto1 a fost fondată în 2012 în Berlin și permite cumpărarea și vânzarea online de mașini la mâna a doua în urma unui sistem de pricing bazat pe analiza de date privind cererea și oferta auto la nivelul întregii piețe europene. Auto1 operează în peste 30 de țări și a generat venituri de peste 1,5 miliarde USD în 2016. (sursă)

 

Baidu lansează Baidu Trust, platformă blockchain deschisă.

Platforma este un proiect bazat pe cercetarea Baidu în domeniul tehnologiei blockchain, tehnologie aplicată cu succes în domeniul financiar. Cele mai importante caracteristici ale Baidu Trust sunt considerate a fi deschiderea și personalizarea sa. Înregistrarea pe platformă este publică iar utilizatorii săi pot crea propriile noduri și mecanisme blockchain. (sursă)

 

Ola urmărește extinderea pe piața din Australia.

Agregatorul online de servicii de taxi urmărește să se extindă în Australia și Noua Zeelandă. Ola se află în prag de extindere încă din octombrie, când a obținut 1,1 miliarde USD finanțare în urma unei runde conduse de SoftBank și Tencent. În Australia, Ola va concura direct cu Uber și alte agregatoare de servicii taxi, precum Taxify. Ola vizează extinderea și în Sri Lanka și Bangladesh. (sursă)

 

În Japonia a apărut o formație pop în care toți membrii poartă numele unei criptomonede populare.

Formația japoneză de J-Pop inspirată de criptomonede se numește Kasotsuka Shojo, care în traducere înseamnă Virtual Currency Girls. Cele 8 membre ale formației reprezintă cele mai mari 8 monede virtuale. Primul concert al formației a avut loc pe 12 ianuarie iar biletele s-au plătit, bineînțeles, prin criptomonede. Prima melodie a formației avertizează ascultătorii cu privire la pericolele fraudei cu monede virtuale și promovează avanajele securității online. (sursă)

 

Viacom și CBS urmăresc fuziunea.

Cele două companii s-au despărțit acum peste două decenii. National Amusements, conglomeratul care controlează ambele companii, a concluzionat că are nevoie de o amprentă mai puternică în condițiile schimbărilor majore în peisajul media. CBS este specializat în televiziune și deține numeroase proprietăți digitale. Viacom deține mai multe canale de cablu TV, precum Nickelodeon sau Comedy Central, și studiourile de film Paramount. Nu au fost date detalii privind fuziunea. (sursă)

 

KFC Canada lansează Bitcoin Bucket.

KFC permite clienților săi să plătească un meniu cu Bitcoin. Echivalentul în bani ai unui meniu plătit prin Bitpay este de 20 USD. Această manevră de marketing este menită să atenueze teama canadienilor de scăderea prețului Bitcoin. Campania KFC se dovedește a fi de succes, pe Facebook fiind afișat live un mecanism de monitorizare a prețului Bitcoin și mesaje care îndeamnă investițiile în active mai stabile, precum produse KFC, operațiuni care au generat engagement în general pozitiv. (sursă)

 

Acțiunile Facebook scad în urma anunțului schimbărilor aduse newsfeed-ului rețelei sociale.

Acțiunile Facebook au scăzut cu 5% în ziua de vineri, după ce CEO-ul Mark Zuckerberg a anunțat că va favoriza interacțiunile sociale în detrimentul conținutului publisherilor. Prețul unei acțiuni a scăzut la finalul săptămânii, însă nu a ajuns la minimul lunar de 171 USD per unitate, prețul minim la care Facebook a ajuns în luna decembrie. (sursă)

 

SK Telecom încheie un parteneriat cu HERE Technologies.

Cele două companii anunță un parteneriat comercial pe zonele auto și IoT. SK Telecom și Here își vor combina capabilitățile complementare de conectivitate, mapping și date de localizare pentru a oferi noi servicii consumatorilor individuali și companiilor din Coreea de Sud. Cele două entități intenționează să utilizeze platforma Here Open Location ca mediu de dezvoltare și marketplace de servicii. Una din ariile cheie va fi integrarea Here HD Live Map în mașini autonome și conectate. (sursă)

 

Alarmă falsă la finalul săptămânii privind lansarea unei rachete balistice cu ținta insulele Hawaii.

Locuitorii insulelor Hawaii au primit pe telefon, radio și TV notificarea unei alarme prin care era anunțat impactul unei rachete balistice. În urma acestei alarme false, FCC a anunțat că va investiga incidentul. FCC declară că autoritățile hawaiiene nu au avut protocoale de securitate care să împiedice transmiterea unei alerte false. Președintele FCC a mai declarat că un astfel de incident subminează încrederea publicului în sistemul de avertizare și reduce eficiența sistemului în cazul unei urgențe reale. (sursă)

 

Alibaba plănuiește deschiderea unui nou centru logistic în Franța. 

Retailerul online are de asemenea în plan creșterea vânzărilor de produse franțuzești. CEO-ul Jack Ma a confirmat aceste planuri în timpul întâlnirii dintre președintele Chinei Xi Jinping și președintele Franței Emmanuel Macron. Alibaba încă se află în căutarea partenerilor potriviți pentru a semna un acord pe zonele de logistică, soluții de plată și e-commerce și pentru a-și crește astfel vânzările în Franța. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*