Xiaomi pregătește IPO-ul care îi va aduce o evaluare de 100 mld USD, magazinul online suedez de fashion NA-KD obține 45 mil USD finanțare, Lego se aliază cu Tencent, iar Google Maps revine în China

 

SoftBank ia în considerare un IPO pentru unitatea sa wireless din Japonia.

SoftBank urmărește să obțină 18 miliarde USD în urma listării, ceea ce ar transforma conglomeratul într-unul din cei mai mari investitori tech la nivel global. IPO-ul Softbank ar fi cel mai mare din ultimele două decenii. Conform reprezentanților companiei, IPO-ul ar oferi SoftBank suficiente lichidități pentru a-și accelera extinderea globală fără a acumula datorii sau a-și dilua capitalul. (sursă)

 

Xiaomi alege Citic, Goldman Sachs și Morgan Stanley drept garanți pentru IPO-ul său.

Listarea producătorului de smartphone chinez pe bursă ar urma să aibă loc în a doua jumătate a anului și ar fi cel mai mare din zona tech de anul acesta. IPO-ul Xiaomi ar duce compania la o evaluare de până la 100 de miliarde USD. Xiaomi a declarat că va depăși cu 18% estimările de vânzări pe 2018. Băncile estimează de asemenea o creștere masivă a Xiaomi în urma recentei sale restructurări. (sursă)

 

 

Ant Financial primește aprobarea de a emite obligațiuni pentru investitori instituționali.  

Obligațiunile au la bază creditele de consum vândute de companie și se află momentan în procesul de pricing. Ant Financial a declarat că își va crește capitalul și va întreprinde și alte acțiuni pentru a întruni criteriile de eligibilitate enunțate de autoritățile de reglementare. Ant Financial este cel mai mare creditor pe zona de consum din China, emițând 60% din obligațiunișe bazate pe credite de consum în 2017. (sursă)

 

 

Tiger Global investește 20 de milioane USD în Razorpay.

Razorpay a construit un sistem prin care companiile pot integra rapid servicii de plăți în cadrul site-urilor lor prin intermediul unui API. În urma finanțării, Razorpay ajunge la valoarea de piață de 100 de milioane USD. În total, Razorpay a obținut 31,5 milioane USD finanțare în actuala rundă. Compania oferă 6 servicii diferite și plănuiește diversificarea ofertei targetate către orice comerciant care efectuează orice fel de tranzacție online. (sursă)

 

NA-KD, companie e-commerce suedeză de fashion, primește 45 de milioane USD finanțare.

Compania va utiliza fondurile pentru a se extinde în 9 noi locații, pentru a angaja personal și pentru a-și dezvolta colaborări cu influenceri la nivel global. Site-ul a avut 50 de milioane de vizitatori în 2017 și a vândut în principal brandurile proprii, NA-KD Trend și NA-KD Boho, dezvoltate in-house. NA-KD este prezent în peste 300 de magazine fizice și este listat pe Zalando. (sursă)

 

Lego și Tencent încheie un parteneriat.

Producătorul danez de jucării se aliază cu Tencent pentru a dezvolta jocuri online pentru copiii chinezi. Este luată în calcul și crearea unei rețele sociale de sine stătătoare pentru piața din China. Lego a scăzut în vânzări în ultimii ani, dar pe piața din China a înregistrat creșteri de 25-30% în 2016. Piața de jucării din China valorează 31 de miliarde USD iar Lego concurează cu Mattel și Hasbro. (sursă)

 

JD Logistics demarează o rundă de finanțare de 2 miliarde USD și țintește un IPO la nivel internațional.

Runda de finanțare va conferi companiei o valoare de piață de 10 miliarde USD. Această mișcare vine în contextul în care companiile e-commerce din China se concentrează pe partea de logistică pentru a-și susține extinderea la nivel global și a-și mări astfel veniturile. Printre finanțatorii JD Logistics se vor număra cel mai probabil Hillhouse Capital și Sequoia Capital China, precum și investitori statali și internaționali. (sursă)

 

Google relansează serviciul Maps în China.

Serviciul a fost absent de pe piața chineză timp de 8 ani. Compania a creat o versiune în chineză a Google Maps și a lansat o aplicație de hărți pentru iPhone. Mișcarea face parte dintr-o strategie mai amplă a Google de a-și crea noi surse de venit în China, țară unde motorul său de căutare a fost blocat. (sursă)

 

EBay își consolidează prezența pe piața din China.

EBay a creat Fujian Pilot Free Trade Zone, prima sa colaborare cu guvernul chinez. EBay a mai anunțat cooperarea cu Linca Industrial Group cu scopul construcției unui parc industrial de comerț electronic transfrontalier în Fuzhou, capitala provinciei Fujian. În Fujian vor fi prezente un centrul de logistică, incubatoare de piață și un centru de training, centru în care vor fi pregătiți anual între 2000 și 3000 de persoane pentru a activa în e-commerce. (sursă)

 

Ford își va dubla investițiile în zona de vehicule electrice.

Producătorul auto va investi 11 miliarde USD pentru a pune pe piață 40 de vehicule electrice până în 2022. Este mai mult decât dublu față de cele 4,5 miliarde USD promise în 2015 de companie. După ce Tesla a depășit Ford în valoare de piață anul trecut, Ford a numit un nou CEO care s-a angajat să taie costurile de producție, să renunțe la modelele neprofitabile și să mute focusul companiei către SUV-uri, vehicule utilitare și electrice. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*