Netflix valorează 100 mld USD, Richemont oferă 3 mld USD pentru Yoox Net-a-Porter, Coinbase raportează venituri de 1 mld USD pe 2017, iar Facebook investește în AI în Europa și inventează o nouă unitate de măsurare a timpului

 

Netflix atinge o capitalizare de piață de 100 de miliarde USD.

Numărul de abonați al Netflix a crescut peste așteptări în trimestrul 4, la 8,33 milioane de abonați la nivel global, datorită în special producțiilor de calitate oferite spectatorilor. Acțiunile companiei au crescut cu 7%, atingând un maxim istoric. Veniturile Netflix au crescut cu 32,6%, la 3,29 miliarde USD în T4. Compania a anunțat un buget între 7,5 și 8 miliarde USD pentru conținut în 2018. (sursă)

 

Richemont oferă 3,4 miliarde USD pentru controlul retailerului de lux Yoox Net-a-Porter.

Richemont a oferit 38 EUR per acțiune, cu 26% mai mult peste prețul de la închiderea pieței de vineri. Grupul Net-a-Porter a fost evaluat la 3,9 miliarde USD în 2015. Richemont, care momentan deține o participație de 49% și 25% pondere de vot în consiliul de administrație, a declarat că va investi pentru extinderea Yoox. În urma anunțului, acțiunile Yoox au crescut cu peste 25%. (sursă)

 

Tencent anunță că smart speakerul său va fi compatibil cu aproape toate device-urile.

Divizia de smart devices a Tencent, Xiaowei, a proiectat speakerul în colaborare cu o companie tech chineză și a lansat dispozitivul pe 17 ianuarie la Shenzhen. Xiaowei deține de asemenea propriul sistem de operare deschis. Acest sistem va permite sincronizarea cu Amazon Echo, precum și cu alte device-uri smart. Xiaowei nu produce propriile device-uri, astfel că nu reprezintă concurență. (sursă)

 

Cabify obține 160 de milioane USD la o evaluare de 1,4 miliarde USD.

Cabify este un start-up din Madrid care concurează cu Uber și 99 în America Latină, Spania și Portugalia. Compania obține finanțare în condițiile unei competiții acerbe pe piața globală de transport on-demand. Cabify se află într-un proces de restructurare care va afecta 10% din angajații săi, precum și conducerea board-ului. Compania activează în prezent pe 14 piețe. (sursă)

 

Uber Eats achiziționează Ando, restaurant delivery-only.

Această mișcare vine în contextul în care Uber continuă să crească pe zona de livrare de mâncare. De la lansarea sa în 2016, Ando utilizează Uber Eats ca partener de livrare. Ando a fost fondată de international chef David Chang și oferă feluri de mâncare gourmet și ambalaje superioare calitativ. Prin această achiziție, Uber Eats țintește diferențierea clară de alte servicii similare. (sursă)

 

Acțiunile companiilor de livrare de mâncare Delivery Hero și Takeaway au crescut în urma unor discuții referitoare la fuziunea celor două.

Cele două companii concurează pe piața din Germania. CEO-ul Takeaway a declarat în weekend că fuziunea cu Delivery Hero ar putea fi o opțiune. În urma acestei știri, acțiunile Delivery Hero au crescut cu 4,5% iar cele ale Takeaway cu 3,6%. Capitalizarea celor două companii de delivery este de 6,1, respectiv de 2 miliarde EUR. Ideea unei fuziuni a fost lansată ca urmare a climatului general de pe piața de livrare de mâncare, considerată a fi una de tipul „winner takes all”. (sursă)

 

Grab încheie un parteneriat cu OBike pe piața din Singapore.

Astfel, Grab va oferi servicii de bike-sharing, pe lângă cele de ride-hailing. Pentru început, Obike va integra GrabPay în cadrul aplicației sale, oferind utilizatorilor opțiunea de plăți cashless și posibilitatea de a câștiga puncte de fidelitate GrabReward. Cele două companii declară că acordul s-a făcut cu scopul de a îmbunătăți infrastructura de transport din Singapore. Grab este de asemenea unul dintre investitorii OBike. (sursă)

 

Microsoft va vinde notebook-uri mai avantajoase ca preț în 2018.

Prin această mișcare, Microsoft țintește o mai mare prezență pe piața de achiziții școlare. Microsoft va comercializa în 2018 notebook-uri dotate cu Windows 10 cu prețuri de la 189 USD, precum și o ediție specială de terminale Minecraft: Education Edition. De asemenea, compania va oferi și actualizări pe zona de educație ale suitei Office 365. Microsoft a observat popularitatea Google Chromebook în școli și dorește să obțină o cotă și pe această piață. (sursă)

 

Facebook plănuiește o investiție importantă în AI în Europa.

Prin această mișcare, Facebook va extinde programul de investiții AI în Franța și de angajări de ingineri. Facebook va extinde de asemenea programul de training de abilități digitale pentru IMM-urile europene. Compania a declarat că va deschide centre de învățare în Spania, Polonia și Italia. Aceste centre vor încheia parteneriate cu grupuri locale pe zona de digital skills, media literacy și securitate online. (sursă)

 

Coinbase raportează venituri de 1 miliard USD pe 2017.

Compania de brokeraj pentru tranzacții în Bitcoin a devenit extrem de populară în 2017 datorită popularității în creștere a monedelor virtuale. Coinbase a fost evaluată la 1,6 miliarde USD în august, însă valoarea sa cel mai probabil a crescut între timp. Coinbase nu obține venituri pe baza prețului Bitcoin, ci pe baza volumului de tranzacții, percepând un comision între 0,25 și 1% din volumul tranzacției atât de la vânzător cât și de la cumpărător. (sursă)

 

Un transport de soia din SUA către China devine prima tranzacție de bunuri agricole efectuată printr-o platformă blockchain.

Tranzacția a fost efectuată folosind platforma blockchain ETC dezvoltată de bănci și care digitalizează documente precum contractele de vânzare și scrisorile de credit. În această tranzacție au fost implicate companiile de bunuri agricole Louis Dreyfus și Shandong Bohi și băncile ING, SocGen și ABN Amro. Conform părților, procesarea documentelor a durat de 5 ori mai puțin decât în mod normal. Companiile Eni, Total, Gazprom și Vattenffall au demarat împreună cu BTL și Freepoint testarea unui sistem blockchain pentru acorduri comerciale pe zona de energie. (sursă)

 

Facebook a inventat o nouă unitate de măsurare a timpului, Flick.

Flick reprezintă cea mai mică unitate de timp mai mare decât o nanosecundă. 1 Flick = 1/705,600,000 secunde. Numele unității de măsură vine de la cuvântul “frame-tick”, termen care se referă la măsurarea cadrelor individuale din cadrul videoclipurilor. Astfel, indiferent de viteza cadrelor video, de la 24hZ la 120hZ, Flick va putea fi folosit pentru măsurarea gradului de sincronizare a acestora. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.