KFC investește în GrubHub, SoftBank și Didi lansează un serviciu de taxi-hailing în Japonia, JD ajunge în Australia, Amazon Prime Now adaugă produse Whole Foods, Expedia scade cu 30% pe T4, Japonia va taxa cu 55% investitorii în criptomonede

 

GrubHub va primi o investiție din partea Yum, compania părinte a KFC și Taco Bell.

În urma anunțului, acțiunileGrubHub au crescut cu aproape 30%, cea mai mare creștere de la listarea sa publică în 2014. În trimestrul 4, încasările companiei au crescut cu 49%, la 205 milioane USD. Venitul net al GrubHub a crescut cu 53,5 milioane USD față de anul precedent, mult peste așteptările analiștilor. Numărul de utilizatori activi a crescut la 14,5 milioane, în creștere cu 77%. Yum va investi 200 de milioane USD în GrubHub cu scopul de a intra pe piața de livrare de mâncare. (sursa)

 

Didi Chuxing și SoftBank lansează un serviciu de taximetrie în Japonia.

Cele două companii vor crea un joint venture pentru a lansa serviciul de taxi-hailing în tokyo, Osaka, Kyoto și Fukuoka anul acesta. Companiile se vor concentra pe operatori de taxi deoarece serviciile P2P sunt ilegale în Japonia. Competiția va fi acerbă, deoarece Uber și compania de ride-hailing a Line activează deja în Japonia și inclusv companiile de taxi japoneze au integrat caracteristici on-demand. (sursa)

 

Toyota a investit 63 de milioane USD în aplicația Japan Taxi.

Nihon Kotsu, operatorul aplicației, a încheiat un parteneriat cu producătorul auto pentru a dezvolta soluții tech pentru industria de terminale conectate pentru taxiuri, sisteme de dispecerat și colectarea de date. Aprox. 25% din fimele japoneze de taxi folosesc aplicația de ride-hailing Japan Taxi, care controlează o cotă mai mare din piața niponă față de Uber. (sursa)

 

Twitter devine profitabil în trimestrul 4.

Acțiunile companiei au crescut cu 20% în urma acestui anunț. Deși numărul de utilizatori activi lunar a scăzut față de aceeași perioadă a anului precedent, veniturile au crescut. Profiturie companiei au atras atenția. Creșterea profiturilor se datorează scăderii cheltuielilor companiei cu 28% în T4, la 621 de milioane ISD. Compania și-a restructurat costurile și a plătit cu 26% mai puține compensații în acțiuni angajaților. (sursa)

 

JD a deschis un birou în Australia.

Reprezentanții companiei declară că există cerere crescută de produse australiene în rândurile clienților săi. Produsele australiene și din Noua Zeelandă sunt considerate de înaltă calitate, în special alimentele și cosmeticele. Compania urmează să încheie colaborări cu retailerii din Oceania care vor să vândă pe piața din China. (sursa)

 

 

Swiggy obține 100 de milioane USD în cadrul unei runde de finanțare conduse de Naspers.

Compania indiană de livrări de mâncare va aloca fonduri pentru a-și dezvolta lanțul de distribuție, a investi în AI și a-și îmbunătăți sistemele de livrare și customer service. Printre investitorii Swiggy se numără și Meituan-Dianping, care operează o platformă online de livrare de mâncare și rezervări la restaurante. Compania concurentă Zomato a obținut recent 200 de milioane USD de la Ant Financial. (sursa)

 

Expedia raportează o scădere de 30,6% a profiturilor în trimestrul 4.

În urma publicării raportului de încasări, acțiunile companiei au scăzut cu 19%. Scăderea se datorează creșterii cheltuielilor de marketing. Venitul net a scăzut la 55 de milioane USD, față de 795 de milioane USD în anul precedent. Încasările au crescut cu 11%, la 2,32 miliarde USD, față de 2,09 miliarde anul trecut. (sursa)

 

 

Delivery raportează o creștere a încasărilor de 51% în trimestrul 4.

Compania a obținut 198 de milioane USD în T4, creșterile înregistrându-se în special în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Încasările pe tot anul au crescut cu 60% la 680 de milioane USD. Platformele germane ale companiei au continuat să acapareze cotă de piață. Profitabilitatea Delivery Hero este încă afectată de investițiile considerabile efectuate. (sursa)

 

Amazon anunță adăugarea produselor Whole Foods în cadrul serviciului Prime Now.

Compania oferă livrări rapide de produse grocery pe 4 noi piețe: Dallas, Virginia Beach, Cincinnati și Austin. Membrii Amazon Prime vor putea opta pentru livrare în 1h sau 2h, cea în două ore fiind gratuită. Livrarea în 1h costă 7,99 USD pentru comenzi de peste 35 USD. Este practic prima integrare najoră între operațiunile e-commerce ale Amazon și achiziția Whole Foods. (sursa)

 

Orașul Berkeley urmărește să lanseze propria sa monedă virtuală.

Token-ul digital va reduce dependența orașului față de fondurile federale și va ajuta municipalitatea să finanțeze noi proiecte locale. Conform strategiei Berkeley, moneda virtuală, care se va baza pe obligațiuni municipale, va putea fi folosită pentru a plăti pentru servicii la nivel local. Dacă ICO-ul Berkeley va fi unul reușit, ar urma o extindere a criptomonedelor și  blockchain în afara sferei tech. (sursa)

 

PayPal lansează două noi card readere.

PayPal a lansat readerele de carduri Swipe și Chip and Tap. Readerul Chip and Tap este disponibil și în varianta cu stand de încărcare și permite plăți contactless prin servicii precum Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay și prin device-uri NFC și carduri. Astfel, consumatorii vor putea naviga cu ușurință între achizițiile online, mobile și offline. (sursa)

 

Autoritatea fiscală japoneză va taxa veniturile din tranzacționarea de criptomonede.

Anul trecut, autoritățile au declarat veniturile din astfel de operațiuni drept venituri aleatoare. Conform noilor legi, investitorii sunt obligați să își declare profiturile anuale din tranzacțiile crypto, profituri care vor fi taxate cu procente între 15 și 55%. Cei 55% se aplică celor care au avut venituri anuale de 365.000 USD și peste. În urma adoptării noii legislații, mai mulți investitori s-au orientat către piețe mai puțin reglementate, precum Singapore. (sursa)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.