Instacart obține 200 mil. USD finanțare, Alibaba investește într-o companie big data, Apple permite Facebook să aibă paywall-uri în aplicația sa iOS, mai multe site-uri guvernamentale au fost folosite de hackeri pentru a mina criptomonede

 

O curte regională din Berlin a decis că Facebook a folosit în mod ilegal datele personale ale utilizatorilor.

Conform verdictului curții, Facebook nu a obținut în mod corespunzător acordul informat al utilizatorilor de a li se folosi datele. Procesul a fost intenat de Federația Germană a Organizațiilor de Consumatori, care a declarat că setările default ale Facebook, precum și anumiți termeni de utilizare, îcalcă legile de protecție ale consumatorilor. Facebook a declarat că va face apel, deși anumite părți ale verdictului au fost în favoarea sa. (sursă)

 

Instacart obține 200 de milioane USD finanțare.

Runda de finanțare vine la câteva zile după știrea conform căreia Amazon testează livrarea de la magazine Whole Foods. Noua rundă de finanțare, venită la mai puțin de un an după precedenta, situează Instacart la o valoare de 4,2 miliarde USD. În total, Instacard a obținut 900 de milioane USD finanțare până în prezent. Whole Foods se află printre investitorii și partenerii săi. (sursă)

 

Ola investește în FoodPanda India.

Ola a achiziționat recent divizia din India a companiei de livrări de mâncare de la compania-mamă Delivery Hero în decembrie 2017. FoodPanda India va folosi capitalul pentru a-și consolida rețeaua de livrări și pentru a angaja 25.000 de curieri în țară în următorul an. (sursă)

 

 

Alibaba investește 486 de milioane USD în compania de big data Shiji Retail Information Technology.

Prin această mișcare, Alibaba urmărește consolidarea poziției sale în retailul fizic, investind în continuare în strategia sa de new retail, care combină online-ul și offline-ul. Investiția va asigura Alibaba o participație de 38% în compania de big data care are drept clienți hoteluri și retaileri clasici. Gigantul chinez urmărește să obțină creșterea numărului de clienți și a engagement-ului acestora. (sursă)

 

Didi Chuxing lansează o platformă integrată pentru managementul traficului.

Platforma va folosi datele strânse pentru aplicația sa de ride-hailing. Didi își continuă astfel planurile de extindere prin crearea mai multor proiecte de tip smart city. Compania se bazează pe ideea că platforma de gestiune a traficului din orașele smart va deschide o nouă eră pentru transportul urban. Este estimat că piața de produse și servicii pentru orașe smart va atinge 1,6 trilioane USD în 2020. (sursă)

 

Apple permite Facebook să introducă paywall-uri în cadrul aplicației sale iOS.

Din 1 martie, publicațiile de știri își vor putea folosi paywall-urile în cadrul aplicației Facebook pentru iOS. Facebook a început să testeze sistemul cu paywall-uri pe Android în octombrie. Conform directorului executiv pe zona de parteneriate de știri al Facebook, publisherii doresc să ofere cititorilor un maxim de 5 articole gratuite înainte de a cere o plată. Acum, sistemul va fi introdus și în aplicația iOS a Facebook. (sursă)

 

Apple Music extinde serviciul său de abonament pe 82 de noi piețe.

Printre țările în care sunt disponibile abonamentele pentru studenți se află Israel, Malaezia, Portugalia, Polonia sau Taiwan. Au trecut aproape doi ani de când Apple a lansat discount-ul pentru studenți la Apple Music. La început, reducerea de 50% a fost disponibilă doar pentru studenții din SUA, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Irlanda, Australia și Noua Zeelandă. (sursă)

 

YouTube extinde serviciul Red în 100 de țări.

Serviciul pe bază de abonament al YouTube a fost lansat în octombrie 2015. Inițial, taxa de 9,99 USD era pentru a vizualiza clipuri fără reclame și a înlocui Google Music Key. Compania a declarat că va împărți banii obținuți din abonamente cu proprietarii drepturilor asupra conținutului publicat pe platformă. YouTube a semnat mai multe acorduri cu creatori independenți de conținut, case de discuri, rețele TV și studiouri de film pentru colaborarea în cadrul serviciului Red. (sursă)

 

Alibaba a încheiat un acord de licențiere cu Walt Disney.

Prin acest acord, platforma de video streaming Youku va difuza colecția de conținut animat a Disney. Alibaba a declarat că acordul multi-anual de licențiere va permite difuzarea a peste 1000 de episoade Disney pe mai multe platforme ale Alibaba. Disney a întâmpinat în ultima vreme mai multe obstacole în a transmite conținutul său pe televiziunile din China. Youku ajunge la 580 de milioane de device-uri și are aprox. 1,2 miliarde de vizualizări zilnic. (sursă)

 

Câteva mii de site-uri guvernamentale din întreaga lume au fost folosite de hackeri pentru a mina criptomoneda Monero.

Un script de accesibilitate utilizat în mod obișnuit de mai multe site-uri guvernamentale din SUA, Marea Britanie și Australia a fost injectat cu minerul Coinhive. Un analist de securitate a declarat că acesta este cel mai mare astfel de atac înregistrat până în prezent. În Marea Britanie, au fost afectate site-urile NHS și al Oficiului Comisarului de Informații, în SUA au fost afectate site-urile Curților de Justiție iar în Australia au fost atacate site-urile autorităților guvernamentale regionale. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*