Takeaway cumpără BGmenu și, implicit, Oliviera, FashionUP intră pe segmentul beauty, Floria a crescut cu 70% în 2017, Jidvei și Automobile Bavaria folosesc online-ul în strategia de creștere, Answear lansează aplicația mobile, iar Elefant.ro primește o nouă infuzie de capital

 

→ FashionUP intră pe segmentul de beauty din această primăvară

FashionUP face o mutare strategică importantă la început de 2018 și lansează categoria de parfumuri și produse cosmetice. Cea mai nouă secțiune a renumitului e-shop acoperă toate nevoile femeii moderne, de la produse pentru un machiaj complet, la parfumuri și produse de îngrijire pentru păr și corp. Toate cele peste 7.000 de produse listate sunt originale și poartă numele a 200 de branduri de renume, cele mai îndrăgite fiind Lancome, Dolce&Gabbana, Chanel, Dior, Hermes, Nina Ricci și Moroccanoil.

Sursa – http://ecomnews.ro/2018/02/28/fashionup-intra-pe-segmentul-de-beauty-din-aceasta-primavara/


→ Chiș, ARMO: Românii deschid sute de magazine online, lunar

Anul trecut existau circa 7.000 de magazine online active în România, iar în prezent creștem cu sute de magazine lunar, spune Florinel Chiș, director executiv la Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO). Pe lângă start-up-uri sunt și magazine fizice care intră în eCommerce, dar și producători care vor să vândă direct. „Din păcate, românii încă gândesc în granițele țării, spre deosebire de germani sau britanici”, spune Chiș.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/218599/chis-armo-romanii-deschid-sute-de-magazine-online-lunar-cate-supravietuiesc.html


→ ANAF a luat la puricat comenzile online extracomunitare

Fiscul a sesizat ca romanii care comanda pe Internet sau telefonic produse din afara Uniunii Europene declara, la ridicarea coletelor din vama, valori extrem de mici ale acestora, ceea ce inseamna ca ei sunt scutiti de taxele vamale (pentru pachete cu valoarea sub 150 €) si TVA pentru pachete cu valoarea sub 10 €), iar statul pierde bani buni. Digi24.ro scrie ca, in perioada august – decembrie 2017, Fiscul a recuperat taxe in valoare de 391.000 lei (85.000 €), dintre care 41% au fost pentru colete venite din China. In total, inspectorii Fiscului au depistat 6.309 colete ale caror valori declarate erau foarte mici.

Sursa – http://ecompedia.ro/anaf-luat-la-puricat-comenzile-online-extracomunitare.html


→ Dumitrascu, CEO Breslo: Cum sa imbini online-ul cu offline-ul cand vorbim de produse handmade

Dumitrascu a fost marketing manager la PepsiCo, facand pasul recent in afara “vietii de corporatie”. “Provocarile pe 2018 vor fi intrarea mult mai puternica pe zona de mobile a Breslo.ro – aplicatii, user friendliness. Am depasit de mult 50% trafic din mobile si este foarte necesara aceasta miscare”, considera Andrei.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/218369/dumitrascu-ceo-breslo-cum-sa-imbini-online-ul-cu-offline-ul-cand-vorbim-de-produse-handmade.html


→ Cât costă Galaxy S9 în România

Samsung a anunțat duminică seara noile flagship-uri Galaxy S9 și Galaxy S9 Plus, iar acestea sunt deja disponibile, la precomandă, pe site-urile unora din magazinele online și ale operatorilor mobili de la noi. Samsung se concentrează în promovarea noilor sale flagship-uri pe camera foto, pe care încearcă să o vândă ca aducând îmbunătățiri semnificative. Ambele modele au diafragmă variabilă, iar S9 Plus, spre deosebire de S9, are două camere foto.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/video-cat-costa-galaxy-s9-in-romania-17914938


→ Paralela 45 a vândut vacanțe de peste un million de euro la Târgul de Turism

Paralela 45 a vândut în cele patru zile ale Târgului de Turism vacanțe de peste un milion de euro, atât în stand, cât și în agențiile din rețea și online, ca urmare a reducerilor din perioada early booking, dar și datorită discounturilor suplimentare. ”Volumul de vânzări al companiei a crescut astfel cu o treime de la începutul anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut”, a anunțat duminică touroperatorul.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/paralela-45-a-vandut-vacante-de-peste-un-million-de-euro-la-targul-de-turism-17914299


→ Tranzacție: Takeaway.com a cumpărat BGmenu și platforma de comenzi online de mân­care Oliviera și vrea să devină nr 1 în România

Takeaway.com a cumpărat BGmenu, serviciul de catering din Bulgaria, și platforma Oliviera, cu operațiuni în România, ambele deținute de grupul bulgar Hello Hungry. Tranzacția se ridică la 10,5 milioane euro. BGmenu este principala companie în livrarea de alimente din Bulgaria, iar Oliviera este una dintre cele mai mari platforme de comenzi online din România.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/tranzactie-takeaway-com-a-cumparat-bgmenu-si-platforma-de-comenzi-online-de-man-care-oliviera-si-vrea-sa-devina-nr-1-in-romania-17909780


→ Piata criptomonedelor: Ce trebuie sa stii inainte de a investi intr-o oferta initiala de criptovaluta (ICO)

Lipsa unei evaluari riguroase si a unui proces de due diligence efectuat de investitorii potentiali genereaza o volatilitate extrema a pietei ICO, se arata intr-un nou studiu publicat de EY. Studiul constata ca, in unele cazuri, investitorii ICO contribuie cu capital intr-un ritm mediu de peste 300.000 de dolari pe secunda.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/future-banking/218458/piata-criptomonedelor-ce-trebuie-sa-stiti-inainte-de-a-investi-intr-un-ico.html


→ Answear.ro lanseaza aplicatia mobila si tinteste ca 70% dintre comenzile din acest an sa se faca mobile

Answear.ro, magazinul online al grupului polonez cu acelasi nume,anunta lansarea aplicatiei mobile. Retailerul de fashion online vizeaza ca pana la 70% dintre comenzi sa se realizeze via mobile, atat prin intermediul aplicatiei, cat si pe site. Aplicatia mobila Answear este disponibila momentan pentru iOS, urmand ca luna viitoare retailerul de fashion sa lanseze o versiune si pentru Android.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/218388/answear-ro-lanseaza-aplicatia-mobila-si-tinteste-ca-70-dintre-comenzile-din-acest-an-sa-se-faca-mobile.html


→ Următoarea ţintă a online-ului este piaţa auto de 3 mld. euro: „Oamenii primesc maşina acasă“

George Dorobanţu, CEO al grupului Automobile Bavaria, cu vânzări de 350 mil. euro, spune că 60-70% din vânzările grupului de maşini rulate în Germania se fac online. Următoarea mare piaţă care va fi transformată de comerţul on­line este cea auto, care se ridică la circa 3 mld. euro în Româ­nia, pe măsură ce tot mai mulţi dea­leri vor lansa oferte online şi vor veni cu noi servicii precum livratul auto­mo­bi­lului direct la uşa clientului.

Sursa – http://www.zf.ro/auto/urmatoarea-tinta-a-online-ului-este-piata-auto-de-3-mld-euro-oamenii-primesc-masina-acasa-17032351


→ Personalizarea, avantajul competitiv al unei ciocolaterii care mizeaza pe afaceri de 3,5 mil. lei anul acesta

Chocolissimo a inregistrat in 2017 vanzari de 2,3 mil. lei, din care 80% au fost comenzi  corporate, iar restul comenzi individuale in shop-ul online. Pentru anul in curs, Chocolissimo vizeaza vanzari cu 50% mai mari, sustinute de dublarea comenzilor din primul trimestru al anului, iar pe termen lung urmareste sa aduca cele doua segmente de business la procente egale din cifra de afaceri.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/218349/personalizarea-avantajul-competitiv-al-unei-ciocolaterii-care-mizeaza-pe-afaceri-de-3-5-milioane-lei-anul-acesta.html


→ OLX.ro: Utilizatorii au declarat vândute peste 4,3 milioane de produse în 2017

Platforma de anunţuri online are zilnic peste 1 milion de vizite, din care 70% provin de pe telefonul mobil, fie din aplicaţia dedicată, fie de pe site-ul adaptat pentru mobile. OLX.ro a intermediat anul trecut vânzarea a peste 4,3 milioane de produse, conform declaraţiilor date de utilizatori după dezactivarea unui anunţ, potrivit reprezentanţilor subsidiarei locale – Naspers Classifieds România.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/olx-ro-utilizatorii-au-declarat-vandute-peste-4-3-milioane-de-produse-in-2017-17034943


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Veloteca.ro

Cristian Schneider, Managing Partner veloteca.ro, vorbeste despre cum sta treaba in comertul online cu biciclete si accesorii. Acesta a povestit despre site-ul lansat in 2008, pornit alaturi de 2 prieteni, despre cat de fideli le sunt clientii, de unde isi importa produsele, cati angajati are site-ul si cat de mare spera sa fie cresterea cifrei de afaceri anul acesta.

Sursa – http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-veloteca-ro.html


→ Auchan Retail România a lansat proiectul pilot florarie.auchan.ro

Auchan a lansat florarie.auchan.ro, proiect realizat la Cluj-Napoca. Buchetele și aranjamentele florale din Florăria Auchan, amplasată în Iulius Mall din Cluj, pot fi comandate și online pe florarie.auchan.ro și pot fi ridicate din magazin. Acest proiect răspunde dorinței de a oferi clienților buchete și aranjamente florale la prețuri accesibile, într-un mod eficient: prin comandarea online și ridicarea din magazin a acestora.

Sursa – https://www.retail-fmcg.ro/retail/auchan-romania-florarie-auchan-ro.html


→ Smart Bill ofera acces public tuturor IMM-urilor la aplicatia online de contabilitate SmartBill Conta

“Am tinut cont de feedback-ul contabililor si am inclus in SmartBill Conta principalele cereri ale acestora, inclusiv un modul de salarii care genereaza si celebra declaratie D112. Avem in plan o multitudine de optimizari si integrari care vor usura munca antreprenorilor si contabililor, estimam ca va reduce cu 50% munca manuala”, a declarat Alexandru Leca, Project Manager SmartBill Conta.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/218543/smart-bill-ofera-acces-public-tuturor-imm-urilor-la-aplicatia-online-de-contabilitate-smartbill-conta-ce-functionalitati-are-ace.html


→ 1 milion de euro la doi ani de la lansare: Bman.ro, moda masculina

BMan, magazin online de moda masculina care ofera produse vestimentare, a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de un milion de euro, cu 110% mai mult fata de anul anterior. Cresterea business-ului BMan s-a datorat investitiilor in noile categorii de produse, in dezvoltarea serviciului de customer care, dar si in campaniile punctuale de marketing.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/218535/1-milion-de-euro-la-doi-ani-de-la-lansare-bman-ro-moda-masculina.html


→ Esteto.ro, afaceri de 1,5 mil. euro anul trecut

Esteto.ro, magazin online cu produse beauty detinut de antreprenorul Octavian Jomir, si-a dublat cifra de afaceri in 2017, atingand pragul de 1,5 milioane de euro. In cei 5 ani de la infiintarea business-ului, s-au plasat peste 100.000 de comenzi online pe esteto.ro, in valoare totala de aproximativ 3 milioane de euro.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/218531/esteto-ro-afaceri-de-1-5-mil-euro-anul-trecut.html


→ Proprietarii Vegis.ro: Investitorii caută business-uri online de nişă cu potenţial de creştere organică

Cătălina şi Mihai Bucuroiu, fondatorii Vegis.ro, susţin că în prezent investitorii caută business-uri online de nişă care au potenţial de creştere organică şi business-uri care au atins deja un nivel de stabilitate şi profitabilitate. „Fără a avea informaţii din piaţă, eu cred că se uită la businessuri aflate pe nişe cu o dezvoltare puternică şi la care văd oportunităţi de creştere naturală a pieţei, precum şi un fundament stabil de business pe care să construiască şi să bazeze creşterea companiei în sine”, a precizat Mihai Bucuroiu, fondatorul şi directorul de dezvoltare al Vegis.ro.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/proprietarii-vegis-ro-investitorii-cauta-businessuri-online-de-nisa-cu-potential-de-crestere-organica-17036636


→ Comunitățile online, canalul de vânzări al anului 2018 propus de Glami România 

Procesul de atragere și retenție a clienților s-a schimbat drastic în peisajul modei online în ultimii ani. Datorită multitudinilor de oferte de pe piață și a suprapunerilor de sortimentație și branduri similare la mai multe magazine online, potențialii clienți sunt în măsură să aibă anumite așteptări când caută un produs și se decid să-l cumpere.

Sursa – http://www.capital.ro/comunitatile-online-canalul-de-vanzari-al-anului-2018-propus-de.html


→ Afaceri de milioane de euro începute de români în sufragerie

Când ne gândim la afaceri de succes, ne imaginăm clădiri-turn, lux şi opulenţă. Însă, şi giganţii de astăzi au avut începuturi timide. Pe urmele lor, cu mult curaj, calcă antreprenorii români. Din garaje sau garsoniere, au creat firme cu cifre de afaceri de ordinul milioanelor de euro. Au avut ambiţie, puţină inspiraţie şi au prins momentul ideal. Explozia comerţului virtual.

Sursa – https://observator.tv/social/afaceri-de-milioane-incepute-in-sufragerie-243073.html


→ O nouă infuzie de capital la retailerul online Elefant.ro, al doilea jucător din piață

Companiile Millenium Gold Resources, controlată de Ion Sturza, Olif și Catalyst Romania vor majora capitalul social al Elefant Online, administratorul retailerului online www.elefant.ro, cu 4,63 milioane de lei, de la 44,28 milioane de lei la 48,91 milioane de lei, prin aport în numerar. Operațiunea va fi însoțită de emiterea unui număr de 46.260 de acțiuni cu o valoare nomonală de 100 lei/titlu.
Sursa – https://www.profit.ro/stiri/o-noua-infuzie-de-capital-la-retailerul-online-elefant-ro-al-doilea-jucator-din-piata-17916908


→ Andreas Treichl, CEO Erste: Platfoma digitală George va fi lansată și în România în următoarele 6 luni. Am putea să o folosim și pentru a intra pe o nouă piață în Europa, achiziții fiind acum excluse

Platforma bancară digitală George, dezvoltată de start-up-ul fintech al Erste Group Bank, va fi lansată în prima jumătate a anului și în România, a declarat azi Andreas Treichl, la Viena, la conferința de anunțare a rezultatelor financiare ale grupului.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/andreas-treichl-ceo-erste-platfoma-digitala-george-va-fi-lansata-si-in-romania-in-urmatoarele-6-luni-am-putea-sa-o-folosim-si-pentru-a-intra-pe-o-noua-piata-in-europa-achizitii-fiind-acum-excluse-17921862


→ Grupul Jidvei merge spre afaceri de 40 mil. euro şi mizează pe export

Producătorul de vinuri Jidvei, deţinut de familia Necşulescu, şi-a bugetat pentru acest an afaceri mai mari cu 15% faţă de anul precedent şi merge cu paşi repezi spre pragul de 40 de milioane de euro, conform calculelor pe baza datelor furnizate de companie. „Vom fi mai activi şi pe zona de export, dar şi în mediul online, mai ales în ceea ce priveşte segmentul de vinuri premium şi superpremium“, a mai spus Cristian Şaitariu.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/grupul-jidvei-merge-spre-afaceri-de-40-mil-euro-si-mizeaza-pe-export-17044895


→ Afacerile grupului Floria au crescut cu 70% în 2017, la 17 milioane de lei. Businessul online a generat peste 30% din venituri

Businessul online Floria.ro a înregistrat un avans de 20% în 2017, până la 5,6 milioane de lei, motorul creşterii fiind în principal optimizarea canalelor de marketing. Grupul Floria, specializat în distribuţia şi comercializarea de flori şi aranjamente flo­rale, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 17 mil. lei, cu 70% mai mare comparativ cu 2016, creşterea fiind generată atât de avansul businessului online – Floria.ro, cât şi al celui offline – reţeaua proprie de florării şi depozitul en-gros care are şi componentă de online prin intermediul unei platforme online dedicate B2B.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/afacerile-grupului-floria-au-crescut-cu-70-in-2017-la-17-milioane-de-lei-businessul-online-a-generat-peste-30-din-venituri-17044761


→ Mircea Rasovan, SportGuru.ro: Ţintim o creştere a businessului de 25% şi extinderea în afara Capitalei cu un magazin offline

Creşterea susţinută a consumului, dar şi a interesului pe care românii îl manifestă pentru sport, face ca piaţa de echipamente sportive să înregistreze un trend ascendent, urmând direcţia altor pieţe europene. În acest context, comercializarea articolelor sportive de nişă poate deveni un business profitabil, potrivit lui Mircea Rasovan, fondator al platformei SportGuru.ro.„Anul trecut am încheiat cu afaceri de 12 mil. lei, în creştere cu 40% faţă de 2016, iar pentru anul în curs ţintim un avans de 25% şi extinderea în afara Capitalei cu un magazin offline.”

Sursa – http://www.zf.ro/zf-live/zf-live-mircea-rasovan-sportguru-ro-tintim-o-crestere-a-businessului-de-25-si-extinderea-in-afara-capitalei-cu-un-magazin-offline-17037494


→ Carrefour face primul pas pe piață: și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare
Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită. Aplicația, denumită „Gurmandio”, a fost lansată doar pentru orașele mai mari ale Moldovei, respectiv Iași, Suceava, Botoșani, Piatra-Neamț și Galați, și este disponibilă și în Târgu Jiu.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/carrefour-face-primul-pas-pe-piata-si-a-lansat-propria-aplicatie-de-comenzi-de-mancare-17924117


→ Cu cifrele pe masa: ce a insemnat digitalizarea pentru ING in 2017

ING Bank a atins anul trecut borna de 100 milioane de tranzactii cu cardul, cu 48% mai multe decat in 2016, iar pe tehnologia contactless portofoliul ING este deja la nivelul pietei din Polonia in ceea ce priveste utilizarea. Seful ING Bank, Michal Szczurek, pariaza ca, dupa cum a inceput acest an, banca va atinge fara probleme la final de 2018 inca un reper, cel de 150 milioane de tranzactii cu cardul (ecommerce si plati la POS).

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/future-banking/218591/cu-cifrele-pe-masa-ce-a-insemnat-digitalizarea-pentru-ing-in-2017.html


→ Ministerul Economiei: Toate obiectele din metale prețioase vor fi marcate cu marca statului în locul mărcii de garanție a comercianților.

Guvernul României a adoptat astăzi o măsură importantă pentru protecția românilor care vor să cumpere obiecte din metale prețioase. Potrivit Ordonanței de Urgență, toate obiectele din metale prețioase vor fi marcate cu marca statului în locul mărcii de garanție a comercianților. Astfel, crește nivelul de încredere și de siguranță al consumatorului și se combate eficient evaziunea fiscală și comerțul cu produse false sau contrafăcute. Conform discutiilor cu antreprenorii din domeniu, inclusiv magazinele online care comercializeaza astfel de produse, este necesara o dimensionare corecta a personalului pentru aceasta noua procedura pentru a nu impacta in mod semnificativ modul in care se deruleaza afacerile.

Sursa – http://ecomnews.ro/2018/03/02/ministerul-economiei-toate-obiectele-din-metale-pretioase-vor-fi-marcate-cu-marca-statului-in-locul-marcii-de-garantie-a-comerciantilor/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.