EcomTEAM: Florinel Chiș, ARMO, vorbește despre borna de 5 mld euro pentru e-commerce-ul românesc, eMAG vrea 10.000 de magazine partenere în marketplace, Fashion Days livrează până la 10% din comenzi prin Poșta Română, Marius Costin, PayU, vorbește despre extindere cross-border, Banca Transilvania și FAN Courier extind plata cu cardul la curier

 

→ Piata de e-commerce, pe val. In ce an va depasi borna de 5 miliarde de euro

Rata de crestere a e-commerce-ului romanesc depaseste cu mult media europeana, care se situeaza la 15%, fiind chiar piata cu cea mai mare crestere din intreaga Uniune, in 2016. Florinel Chis, director executiv ARMO si Chief Technical Advisor al EMOTA, a prezentat la ecomTEAM 2018 un studiu exclusiv in care se estimeaza continuarea acestui trend si atingerea bornei de 5 miliarde de euro in 2020.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/230018/exclusiv-ecomteam-2018-piata-de-e-commerce-pe-val.html


→ Oana Antohe, eMAG Marketplace: Am inchis luna februarie cu 8.649 de magazine partenere in platforma Marketplace si speram sa inchidem luna martie cu 10.000

Cifrele prezentate de catre Antohe arata faptul ca in utlimele 12 luni, 26% din valoarea totala a comenzilor facute pe site-ul eMAG au fost tranzactionate prin intermediul platformei eMAG Marketplace si in ceea ce priveste numarul comenzilor, 37% au fost efectuate prin cadrul acesteia.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/230012/oana-antohe-emag-am-inchis-luna-februarie-cu-8-649-de-magazine-partenere-in-platforma-marketplace-si-speram-sa-inchidem-luna-mar.html


→ Robert Berza, Fashion Days: Intre 6 si 10% din comenzile clientilor sunt livrate prin intermediul Postei Romane

Fashion Days a introdus in octombrie 2017 optiunea de livrare a comenzilor pentru clientii sai, prin intermediul retelei Postei Romane. Astfel, clientii retailarului online pot opta sa isi ridica coletele dintr-unul din cele peste 500 de Oficii Postale din intreaga tara.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/230032/robert-berza-fashion-days-intre-6-si-10-din-comenzile-clientilor-sunt-livrate-prin-intermediul-posteii-romane.html


→ Marius Costin, PayU: Piata de ecommerce din Romania, sub 4 miliarde euro. Cum poti sa te extinzi crossborder

„Stim ca ecommerce-ul creste, dar este foarte important sa intelegem si unde crestem. 90% din populatia sub 30 de ani se afla in zonele emergente, iar ei sunt viitorii clienti ai ecommerce-ului. Daca ne uitam la Europa de Est, observam ca retailul online creste de doua ori mai repede decat in zona de vest”, a spus Marius Costin.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/230005/marius-costin-payu-piata-de-ecommerce-din-romania-sub-4-miliarde-euro-cum-poti-sa-te-extinzi-crossborder.html


→ Matei Psatta: Marele avantaj in prezent este ca poti experimenta pe orice platforma. Formula succesului, la fel ca reteta fericirii, diferita pentru fiecare

“Ideea este sa iti gasesti propriul mix de marketing, depinde cine esti si cui te adresezi. Marele avantaj in opinia mea in ziua de azi pe orice platforma este ca iti permit sa experimentezi cu un buget rezonabil, mai putin TV momentan, dar si acolo cu o campanie de PR mai saltareata poti sa ajungi”, a spus Psatta.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/230043/matei-psatta-marele-avantaj-in-prezent-este-ca-poti-experimenta-pe-orice-platforma-formula-succesului-la-fel-ca-reteta-fericirii.html


→ Banca Transilvania si FAN Courier extind plata cu cardul la curier in toata tara

Silvia Ionescu, eCommerce Business Development Manager Banca Transilvania, a declarat in cadrul Ecomteam ca in acest program pilot derulat in Bucuresti au fost inclusi peste 50 de comercianti si ca s-a incercat inclusiv stimularea curierilor de a promova aceasta optiune. Solutia de plati mobile dedicata FAN Courier a fost proiectata, dezvoltata si implementata de SymphoPay.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/230002/banca-transilvania-si-fan-courier-extind-plata-cu-cardul-la-curier.html


→ Fondatori DWF: Romanii au inteles ca SEO e mai mult decat pozitia in Google

Romanii au invatat sa caute magazine online in functie de fotografii, prin Google – Images, multiple categorii atragand astfel trafic. De exemplu fashion sau auto sunt doua domenii unde este recomandat ca fotografiile sa nu fie stock photos, considera Sorin Draghici si Mihai Vinatoru, fondatori ai companiei specializate pe SEO DWF.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/219163/fondatori-dwf-romanii-au-inteles-ca-seo-e-mai-mult-decat-pozitia-in-google.html


→ STUDIU: 59% dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au cumpărat de la magazine online din străinătate.
Peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba. Cel mai popular este Amazon, 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/studiu-59-dintre-tinerii-sub-35-de-ani-din-mediul-urban-au-cumparat-de-la-magazine-online-din-strainatate-cine-conduce-in-top-ul-vanzarilor-17987734


→ eMAG: Cati clienti din mediul rural cumpara online?

„Comertul online le ofera locuitorilor din zonele rurale acces la o gama extinsa de produse pe care le pot comanda usor, dar si un confort sporit datorita serviciilor de livrare a comenzilor. Ne dorim ca fiecare client, indiferent de zona in care locuieste, sa gaseasca oricand la eMAG tot ce isi doreste. De aceea ne imbunatatim in permanenta atat gama de produse, cat si serviciile”, a declarat Stejara Pircan, VP Commercial eMAG.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/New-Media/219216/emag-cati-clienti-din-mediul-rural-cumpara-online.html


→ Dacia Plant, despre importanta investitiilor in strategii de marketing si planurile de viitor ale companiei

“In ultimii ani, strategia de marketing Dacia Plant s-a schimbat, ne-am indreptat atentia si catre o generatie mai tanara. Ne referim aici la 30-45 de ani, un segment activ, bine informat si curios, care are acces la informatie cu predilectie din online. Acest lucru a dus la o crestere a investitiilor in marketing an de an”, a precizat Claudia Burghelea, director marketing al Dacia Plant.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/219188/dacia-plant-despre-importanta-investitiilor-in-strategii-de-marketing-si-planurile-companiei-de-viitor.html


→ Olandezii de la C&A, al treilea cel mai important jucător din moda românească, intră pe online

Retailerul de modă C&A, al treilea cel mai important jucător din moda locală după rezultatele din 2016 (ultimul an pentru care există date publice), îşi face intrarea pe segmentul online.„C&A Europa extinde magazinul online în 11 ţări noi. Magazinul online va fi disponibil exclusiv în limba engleză, cu o singură monedă de plată (euro). Preţurile sunt astfel identice în toate aceste state. Numărul ţărilor cu business online creşte astfel de la 9 la 20“, spun oficialii de la C&A.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/olandezii-de-la-c-a-al-treilea-cel-mai-important-jucator-din-moda-romaneasca-intra-pe-online-17084448


→ Raiffeisen Bank a înregistrat peste 475.000 de clienţi activi online în 2017, dublu faţă de 2016

Numărul clienţilor persoane fizice care utilizează Raiffeisen Smart Mobile, aplicaţia de mobile banking a Raiffeisen Bank, a crescut cu aproape 100% în 2017, la 475.000, România înregistrând cel mai mare număr de clienţi digitali din Grupul Raiffeisen Bank International (RBI), după Rusia. Potrivit instituţiei financiare, numărul tranzacţiilor prin aplicaţiile de internet şi mobile banking a ajuns anul trecut la 16 milioane pe piaţa locală, numărul clienţilor activi pe platformele de online banking crescând cu aproximativ 12.000 lunar.

Sursa – http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/raiffeisen-bank-a-inregistrat-peste-475-000-de-clienti-activi-online-in-2017-dublu-fata-de-2016-17087341


→ Marius Pîrvu este noul preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor

Marius Pîrvu este noul preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în locul lui Marcel Bogdan Pandelică. Deciziile de eliberare din funcţie a lui Pandelică şi de numire a lui Pîrvu au fost publicate miercuri în Monitorul Oficial. Marcel Bogdan Pandelică a fost numit în noiembrie 2015. Marius Pîrvu este consilier în Consiliul Judeţean Argeş, pe listele PSD.

Sursa – http://www.mediafax.ro/economic/marius-pirvu-este-noul-presedinte-al-autoritatii-nationale-pentru-protectia-consumatorilor-17102212


→ evoMAG oferă acces la credite online pentru companii, în parteneriat cu TBI Bank

evoMAG pune la dispoziţia companiilor posibilitatea de a accesa credite exclusiv online, în parteneriat cu TBI Bank, pentru achiziția de produse din site. Măsura se înscrie în strategia evoMAG de a investi în dezvoltarea de soluții noi pentru clienții business, facilitându-le companiilor accesul la multiple servicii de finanţare. Clienții business beneficiază de oferte dedicate, de consultanţă, prioritate în soluţionarea situaţiilor de service, livrare gratuită indiferent de valoarea comenzii, garanţie extinsă pentru produsele achiziţionate, înlocuirea produselor defecte pe perioada reparaţiei acestora etc. În prezent, clienții corporate generează 25% din vânzările evoMAG.

Sursa – http://ecomnews.ro/2018/03/27/evomag-ofera-acces-la-credite-online-pentru-companii-in-parteneriat-cu-tbi-bank/


→ Magazinul online FashionUP ţinteşte afaceri de 50 mil. lei

Retailerul online de modă şi-a crescut afacerile cu 40% în 2017, la peste 30 milioane lei.Retailerul online de modă FashionUP, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de profil, are în plan să-şi crească anul acesta businessul cu peste 60%. Estimarea privind majorarea afacerilor se bazează pe un volum de vânzări mai mare ca urmare a introducerii a noi categorii de produse în portofoliu, precum şi a extinderii ofertei pentru categoriile existente.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-fashionup-tinteste-afaceri-de-50-mil-lei-17104234


→ Raiffeisen: portofoliul de credite Flexicredit vândute online a ajuns la 34 milioane de euro

Grupul Raiffeisen are în România cel mai mare număr de clienţi digitali, după Rusia. Portofoliul de credite Flexicredit iniţiate online la Raiffeisen Bank a ajuns la echivalentul a 34 mil. euro, românii începând să se îndrepte şi către mediul online atunci când au nevoie de un credit pentru nevoi personale.

Sursa – http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/raiffeisen-portofoliul-de-credite-flexicredit-vandute-online-a-ajuns-la-34-milioane-de-euro-17090904


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu VioTopTravel.ro

Lansat in 2004, viotoptravel.ro vinde vacante in tara si strainatate, are sectiune de blog, canal de YouTube, pagini de Twitter, YouTube si Facebook si detine Marca de Incredere Trusted.ro. Stand de vorba cu Dorin Diuris am aflat ca site-ul s-a upgradat de 5 ori pana acum („Este o munca continua si totodata o obsesie a mea :)”), are si un frate mai mic (www.bookinglowcost.ro, care este practic o clona a viotoptravel.ro, tintit spre utilizatorii care vor oferte lowcost).

Sursa – http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-viotoptravel-ro.html


→ Investiţie de 250.000 euro într-o platformă online românească de livrat mâncare

„Am ales de la inceput sa ne concentram pe segmentul premium, sa oferim cea mai buna selectie de restaurante si servicii de cea mai buna calitate clientilor nostri. Aceasta runda de finantare ne da posibilitatea de a creste rapid numarul de restaurante partenere si de a imbunatati timpii de livrare, consolidandu-ne astfel pozitia de lider pe segmentul premium”, declara Bianca Rusu, Manager General caserola.ro.

Sursa – https://www.startupcafe.ro/afaceri/evozone-caserola-investitie-startup-livrare-mancare.htm


→ Cum au ajuns la venituri de peste 18 milioane de euro trei antreprenori care au deschis un magazin online în plină criză

În 2009, în plină criză,  Alexandru Manea, Cătălin Ciolpan și Ionuț Văduva puneau bazele ma­ga­zinului Ideall, o platformă online spe­cializată pe electro­nice și electrocasnice. Povestea afacerii lor, care anul trecut a ajuns la 18,5 milioane de euro, arată că există loc inclusiv pe o piață dominată de jucători cu greutate și tradiție, atât timp cât știi cum să te pozi­ționezi. Înainte de a deschide Ideall.ro, Cătălin Ciolpan lucra deja în retail, la Sony, iar Ionuț Văduva, la Domo.

Sursa – https://www.newmoney.ro/cum-au-ajuns-la-venituri-de-peste-18-milioane-de-euro-trei-antreprenori-care-au-deschis-un-magazin-online-in-plina-criza/


→ Start-up-ul OmniPERFORM a generat afaceri de 500.000 de euro în primul an de funcţionare

OmniPERFORM a demarat în martie 2017 cu trei angajaţi. După 12 luni, compania numără 16 persoane şi o structură totală de 35 de persoane, împreună cu toţi colaboratorii. Campaniile desfăşurate de agenţie sunt pentru zona auto, home&deco, real estate, FMCG, platforme de investment, SaaS, e-commerce şi nu numai.

Sursa – http://www.businessmagazin.ro/actualitate/start-up-ul-omniperform-a-generat-afaceri-de-500-000-de-euro-in-primul-an-de-functionare-17103070

 

1 Trackback / Pingback

  1. EcomTEAM: Florinel Chiș, ARMO, vorbește despre borna de 5 mld euro pentru e-commerce-ul românesc - ARMO

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.