Amazon Business se lansează în Italia și Spania, Uber recâștigă licența de operare în Londra, Facebook permite reclame la criptomonede, Lookiero primește 4 mil EUR finanțare

 

Google testează o nouă versiune de Image Search.

Modul Image Search pentru desktop al Google seamănă foarte bine cu Pinterest în urma testului lansat de motorul de căutare. Fiecare imagine conține și o descriere a acesteia, anume dacă reprezintă un produs sau un clip video, etc. Un clic pe imagine oferă mai multe informații ca în versiunea precedentă. Dacă este vorba de o imagine a unui produs prezent pe Google Shopping, utilizatorul poate afla dacă acel produs este pe stoc și îl poate comanda. (sursă)

 

AirBnb semnează un parteneriat cu firma de imobiliare Century 21 pentru piața din Paris.

Prin acest parteneriat, toate părțile implicate în închirierea sau sub-închirierea unei locuințe vor primi plățile necesare. Persoana care închiriază păstrează 70% din suma plătită de oaspete, 23% va primi proprietarul locuinței iar Century 21 va primi restul de 7%. Proprietarul trebuie să dea permisiunea de sub-închiriere chirașului, care poate oferi locuința spre închiriere maxim 120 de zile pe an. (sursă)

 

SoftBank va depune documentația de IPO pentru divizia sa mobile din Japonia.

SoftBank Group va lista divizia sa mobile, al treilea cel mai mare carrier mobile din Japonia după numărul de abonați, pe bursa din Tokyo. Compania urmărește să obțină fonduri pentru Vision Fund, care va finanța în continuare business-uri tech. Operatorul telecom deținut de SoftBank a avut un profit operațional de 6,18 miliarde USD în anul fiscal încheiat în martie. (sursă)

 

Facebook înlătură interdicția privind reclamele la criptomonede pe rețeaua sa socială.

În ianuarie, Facebook a interzis promovarea criptomonedelor deoarece a considerat că reclamele respective sunt asociate frecvent cu practici promoționale înșelătoare. Platforma și-a revizuit poziția și va permite reclame la criptomonede, însă numai de la advertiseri aprobați de Facebook în urma unui proces de evaluare. Advertiserii vor fi nevoiți să completeze un formular și să ofere informații privind licențele deținute și modelul lor de business. (sursă)

 

UE publică un raport favorabil referitor la criptomonede.

Conform raportului Comisiei Economice și Monetare a Parlamentului European, monedele digitale ar putea contribui la un sistem financiar mai stabil. De asemenea, raportul mai afirmă că monede virtuale precum Bitcoin nu vor putea înlocui monedele tradiționale din cauza scalabilității lor limitate. Drumul ar putea fi deschis pentru criptomonede emise de bănci centrale ca alternativă la actualul sistem de rezerve bancare fracționale. (sursă)

 

Uber redobândește licența de funcționare pe piața din Londra.

Municipalitatea londoneză a retras licența de funcționare a Uber în septembrie 2017. Recent, autoritatea de reglementare a transportului din Londra, TfL, a oferit o licență de probă valabilă 1 an companiei de ride-hailing. Uber a plătit costul investigației TfL privind impactul practicilor sale negative, precum și o perioadă de audit de 6 luni. (sursă)

 

Raport: Comerțul electronic din Elveția este din ce în ce mai influențat de retailerii străini.

Aceasta este una dintre concluziile raportului E-Commerce Report Schweiz, efectuat de Datatrans și Universitatea FHNW. Anul trecut, valoarea totală a comenzilor plasate din Elveția pe site-urile e-commerce străine s-a dublat față de cea a comenzilor de la retailerii locali. Raportul afirmă că piața elvețiană a devenit încă din 2011 favorabilă obținerii de marje mari de profit. (sursă)

 

American Express și Amazon vor lansa un card de credit pentru întreprinderi mici și mijlocii.

Este primul parteneriat în vederea emiterii unui card co-branded dintre cele două companii. Astfel, AmEx obține un partener care îi poate asigura acces la un număr foarte mare de clienți IMM-uri. Banca americană este unul din cei mai mari emitenți de carduri pentru firme mici și mijlocii din lume. Amazon are înțelegeri similare cu JP Morgan și Synchrony Financial. (sursă)

 

Valoarea Lyft se dublează fală de aprilie 2017, ajungând la 15 miliarde USD.

Compania de ride-hailing a obținut recent 600 de milioane USD de la investitori existenți. În urmă cu 6 luni, Lyft a mai obținut 1,5 miliarde USD finanțare, ceea ce i-a oferit o evaluare de 11,5 miliarde USD. În aprilie 2017, compania valora 7,5 miliarde USD. Investițiile vor ajuta Lyft să țină pasul cu extinderea Uber. Cifra de afaceri a Lyft pe 2018 ar putea atinge 7,7 miliarde USD. (sursă)

 

Start-up-ul spaniol de personal shopping Lookiero obține o finanțare de 4,5 milioane USD.

Lookiero activează în Spania și Franța. În urma obținerii fondurilor, compania se va extinde pe piața din Marea Britanie. Lookiero are peste 250.000 de utilizatori înregistrați pe piețele pe care activează deja. Pe platforma sa, clientele pot introduce informații legate de mărimile hainelor dorite, gusturile și preferințele lor și primesc ulterior un pachet cu 5 articole alese de o echipă de experiți. Se pot păstra oricâte articole, însă Lookiero oferă o reducere de 25% în cazul păstrării tuturor articolelor. (sursă)

 

Două subsidiare ale Naspers vor fuziona în zona de fashion.

Media24 și Takealot au declarat că își vor fuziona brandurile de fashion, Spree și, respectiv, Superbalist. Obiectivul urmărit este crearea unui gigant e-commerce sud-african, intitulat FashionCo. Decizia vine în contextul anunțului creșterii prezenței Amazon Web Services pe piața din Africa de Sud. Momentan, în această țară comerțul electronic este sub-dezvoltat în comparațe cu alte piețe. (sursă)

 

Amazon Business se lansează în Italia și Spania.

Site-ul e-commerce B2B al retailerului se extinde astfel pe două noi piețe. Amazon Business devine disponibil pe 5 piețe de pe continent, după recentele lansări în Marea Britanie, Franța și Germania. Este prima extindere în Europa sudică a retailerului, care are astfel prezență atât în zona business cât și pe cea de larg consum în cadrul piețelor enumerate. (sursă)

 

Apple și Samsung încheie o dispută legală legată de o serie de patente de proiectare.

Astfel, cele două companii finalizează o luptă legală costisitoare, întinsă pe mai mulți ani. Acuzațiile au fost cele de furt de proiect și încălcarea legii patentelor privind designul de smartphone-uri. Cele două părți au refuzat să comenteze termenii înțelegerii. Apple și Samsung s-au înțeles în afara tribunalului, încheind astfel un litigiu care dura de patru ani. (sursă)

 

Amazon oferă o franciză de livrare.

Amazon a lansat un program prin care companiile pot folosi vehicule de livrare branduite Amazon Prime și pot primi suport pentru livrarea pachetelor Amazon. Antreprenorii care se înscriu sunt încurajați să creeze firme mici de livrare last-mile, de maxim 100 de șoferi, care să închirieze între 20 și 40 de vehicule colantate cu grafică Amazon. Prin această inițiativă, retailerul își va dezvolta propria rețea de livrare în SUA, în special pe zona de last mile delivery. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.