Valoarea brandului eMAG depășește valoarea cumulată a brandurilor BCR, BRD, Banca Transilvania și CEC Bank, cardurile contactless le-au depăşit pe cele clasice în 2017, Mastercard extinde parteneriatele cu marile festivaluri din România, mii de comercianți online vor putea oferi credite direct din site-urile lor

 

→ Valoarea brandului eMag depaseste valoarea cumulata a brandurilor BCR, BRD, Banca Transilvania si CEC Bank

Brand Finance a dat publicitatii Raportul anual privind cele mai valoroase 50 de branduri romanesti. Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc în 2017, și de altfel singurul care depășește un miliard de euro. Cu o creștere a vânzărilor internaționale prin rețeaua Renault (peste 90% din producția locală este exportată), Dacia nu va fi detronată prea curând. Valorând 1.234 milioane euro, ușor în creștere față de anul trecut, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018.

Sursa – http://www.nocash.info.ro/valoarea-brandului-emag-depaseste-valoarea-cumulata-a-brandurilor-bcr-brd-banca-transilvania-si-cec-bank/


→ TBI Credit si ShopMania BIZ incheie un parteneriat pentru implementarea creditului online si a platii in rate in magazinele din platforma de eCommerce

TBI Credit, parte a grupului TBI Bank detinut de 4finance, a incheiat un parteneriat cu platforma de eCommerce ShopMania BIZ, pentru a permite plata in rate a cumparaturilor in cele peste 3.000 de magazine online prezente pe platforma, utilizand produsul de creditare 100% online dezvoltat de banca.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/232781/tbi-credit-si-shopmania-biz-parteneriat-pentru-creditarea-online.html


→ Premieră: cardurile contactless le-au depăşit pe cele clasice şi au ajuns la o pondere de 57% la finalul lui 2017

Numărul cardurilor contactless din portofoliile băncilor locale a avansat puternic în ultimii ani, iar în 2017 acestea au reuşit să devină majoritare cu o pondere de 57% din totalul cardurilor în circulaţie, echivalentul a 9,4 milioane de unităţi, potrivit datelor BNR. Dominaţia cardurilor cu tehnologia contactless era previzibilă, în contextul în care băncile emit în prezent doar astfel de carduri şi totodată înlocuiesc cardurile standard la expirare sau chiar înainte.

Sursa – http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/premiera-cardurile-contactless-le-au-depasit-pe-cele-clasice-si-au-ajuns-la-o-pondere-de-57-la-finalul-lui-2017-17351101


→ Mastercard extinde parteneriatele cu marile festivaluri din Romania, incheiate pentru a promova platile contactless

Dupa TIFF și Electric Castle, Mastercard anunta acum un parteneriat cu organizatorii festivalului de muzica Summer Well, eveniment ajuns la a VIII-a editie, care se va desfasura in perioada 10-12 august, pe domeniul Stirbey. In calitate de partener al Summer Well, Mastercard va oferi abonamente cu un discount de 12,7%. Astfel, intre 11 și 18 iulie, toți posesorii de carduri Mastercard® și Maestro® se pot bucura de o ofertă exclusivă: își pot achiziționa abonamente la festival la prețul special de 275 de lei + taxe,  în loc de 315 lei + taxe.

Sursa – http://www.nocash.info.ro/mastercard-extinde-parteneriatele-cu-marile-festivaluri-din-romania-incheiate-pentru-a-promova-platile-contactless/


→ PC Garage a crescut cu 22%, la 255 mil. lei, în 2017 şi a trecut pe locul doi în topul retailerilor online, înaintea lui cel.ro, care a avut un avans mai mic

Compania PC Garage, care administrează unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT şi electronice din România şi care a devenit anul trecut parte a grupului eMAG, a înregistrat în 2017 o creştere de 22% a cifrei de afaceri, până la 261,4 mil. lei (57,2 mil. euro), depăşind astfel retailerul cel.ro administrat de compania Corsar Online, şi trecând astfel pe locul doi pe piaţa locală de retail online IT&C, conform datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/pc-garage-a-crescut-cu-22-la-255-mil-lei-in-2017-si-a-trecut-pe-locul-doi-in-topul-retailerilor-online-inaintea-lui-cel-ro-care-a-avut-un-avans-mai-mic-17347790


→ Proiect de lege: vanzatorii vor suporta costul returului

Parlamentul Romaniei urmeaza sa voteze un amendament adus legislatiei din 2016, legate de vanzarea produselor si garantiile legale de conformitate ale acestora.  Schimbarile aduse prin ordonantei de urgenta de atunci sunt urmatoarele: pentru orice retur realizat de client din cauza faptului ca respectivul produs are un defect care il face de nefolosit, vanzatorii vor suporta toate costurile legate de transport; daca vor primi alt produs in locul unuia defect, cel dintai va avea un ou termen de garantie de 2 ani (de la data schimbarii incolo) si va avea aceleasi specificatii tehnice ca cel initial.

Sursa – http://ecompedia.ro/proiect-de-lege-vanzatorii-vor-suporta-costul-returului.html


→ Noi reguli introduse după o așteptare de 2 ani: Numai anumite farmacii vor mai vinde online medicamente fără prescripție medicală

Farmaciile autorizate special în acest sens prin ordin al ministrului Sănătății vor fi singurele care vor mai vinde online medicamente acordate fără prescripție medicală, limitare introdusă printr-un proiect avizat în 2016, dar promulgat abia acum de președinte și care, astfel, urmează acum să fie aplicat, după publicarea în Monitorul Oficial.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/social/noi-reguli-introduse-dupa-o-asteptare-de-2-ani-numai-anumite-farmacii-vor-mai-vinde-online-medicamente-fara-prescriptie-medicala-18234232


→ Firma de software a retailerului online elefant.ro a raportat afaceri de peste un milion de lei în 2017

Mammoth Software, firmă înființată în anul 2017 și controlată integral de retailerul online elefant.ro, a înregistrat o cifră de afaceri de 1,11 milioane de lei și un profit net de 42.078 lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor Publice. Cu 16 salariați, Mammoth Software asigură gestionarea și dezvoltarea platformei online pe care funcționează elefant.ro și elefant.md.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/firma-de-software-a-retailerului-online-elefant-ro-a-raportat-afaceri-de-peste-un-milion-de-lei-in-2017-anul-infiintarii-18229969


→ Gigantul american Amazon deschide a doua firmă în România

Gigantul american Amazon, cel mai puternic retailer online, prezent pe piața din România de 13 ani, a înființat la Iași o nouă firmă, pentru prelucrarea datelor și administrarea paginilor web. Administrator este Lucian Vornicu, șeful operațiunilor Amazon în România.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/gigantul-american-amazon-deschide-a-doua-firma-in-romania-18233941


→ Din vânzările L’Oréal în România, 5% vin din online: digitalul transformă complet industria cosmeticelor şi a produselor de înfrumuseţare

„Tot mai multe femei urmăresc pe reţelele sociale Instagram, Facebook sau Youtube tutoriale video care le arată care sunt cele mai noi tendinţe în materie de machiaj sau care le arată cum să obţină cele mai bune rezultate şi cu ce produse.“ Digitalizarea a creat foarte multe oportunităţi de dezvoltare a afacerilor din industria cosmeticelor şi a produselor de înfrumuseţare, iar companiile din acest domeniu pariază pe comerţul online şi pe promovarea prin reţele sociale pentru creşterea veniturilor.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/din-vanzarile-l-or-al-in-romania-5-vin-din-online-digitalul-transforma-complet-industria-cosmeticelor-si-a-produselor-de-infrumusetare-17347825


→ Semne de creştere a digitalizării. Unu din 14 români a folosit internet bankingul în 2017, faţă de unu din 20 în 2016

Circa 7% din populaţia României cu vârsta cuprinse întră 16 şi 74 de ani a utilizat anul trecut serviciile de internet banking, un progres faţă de 2016, când doar 5% din populaţie au intrat în contact cu băncile în mediul virtual. Cu toate acestea, România se află pe pen­ulti­mul loc în Uniunea Europeană la utili­zarea internet bankingului, sur­cla­sând doar Bulgaria, care are un grad de utilizare a internet bankingului de 5%, arată un studiu al Eurostat.

Sursa – http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/semne-de-crestere-a-digitalizarii-unu-din-14-romani-a-folosit-internet-bankingul-in-2017-fata-de-unu-din-20-in-2016-17347713


→ Chindris, Banca Transilvania: Fintech-urile ne vor permite sa obtinem abilitatile si resursele necesare mai repede decat dezvoltarea in-house

„Vedem un orizont de implementare pana la intrarea in vigoare a cerintelor obligatorii, in septembrie anul viitor. Pentru PSD2, Banca Transilvania va tine cont de cerintele obligatorii, dar avem in vedere si oportunitatile generate de aceste schimbari majore, de liberalizare a informatiilor cu caracter financiar-bancar”, precizeaza Chindris.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/232773/banca-transilvania-fintech-startup-digitalizare.html


→ Tezyo deschide cel de-al 32-lea magazin din tara, in Plaza Romania

”Pe langa noul magazin din Plaza Romania, tinand cont de schimbarile care vizeaza modalitatea de a face cumparaturi, avem mereu la dispozitia clientilor nostri varianta achizitionarii online pe tezyo.ro. Ne dorim o abordare omnichannel, oferind cumparatorilor o experienta integrata offline si online”, spune Cristi Movila, directorul departamentului online Otter Distribution.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/232823/tezyo-deschide-cel-de-al-32-lea-magazin-din-tara-in-plaza-romania.html


→ Adrian Badea, CEO SelfPay: “Rezultatele proiectului cu CEC Bank sunt peste asteptari. Vom lansa un portofel digital si plata cu cardul la terminal.”

Zebrapay a devenit, la jumatatea lunii aprilie, SelfPay in urma unui proces de rebranding in valoare de 350.000 de euro, dupa ce, in anul 2017, a inregistrat o cifra de afaceri de 66,3 milioane de lei, in crestere cu 26,7% fata de anul anterior. La acel moment, Adrian Badea, CEO SelfPay, a precizat ca anticipeaza o crestere de 70% a cifrei de afaceri pentru 2018, idee pe care o sustine si in acest moment.

Sursa – http://www.nocash.info.ro/adrian-badea-ceo-selfpay-rezultatele-proiectului-cu-cec-bank-sunt-peste-asteptari-vom-lansa-un-portofel-digital-si-plata-cu-cardul-la-terminal/


→ Iesenii de la IntelligentBee lanseaza platforma de self-ticketing Eventway

Eventway pune la dispozitia organizatorilor de evenimente un proces de management intuitiv si este destinata exclusiv comercializarii de bilete electronice, identificabile prin codul QR. Ulterior, acestea pot fi achizitionate prin cele mai cunoscute procesatoare de plata, fiind livrate pe adresa de e-mail a clientului.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/New-Media/232749/iesenii-de-la-intelligentbee-lanseaza-platforma-de-self-ticketing-eventway.html


→ Mii de comercianti online vor putea oferi credite direct din site-urile lor

TBI Credit, parte a grupului TBI Bank detinut de 4finance, a incheiat un parteneriat cu platforma de eCommerce ShopMania BIZ, pentru a permite plata in rate a cumparaturilor in cele peste 3.000 de magazine online prezente pe platforma, utilizand produsul de creditare 100% online dezvoltat de banca. Astfel, toate magazinele online care utilizeaza solutia ShopMania BIZ au posibilitatea sa integreze, cu doar cateva click-uri, solutia de finantare TBI Credit direct pe site-ul lor, oferind astfel clientilor posibilitatea sa plateasca produsele achizitionate in rate, conform unui comunicat al institutiei de credit.

Sursa – http://www.nocash.info.ro/mii-de-comercianti-online-vor-putea-oferi-credite-direct-din-site-urile-lor/


→ Desi comertul electronic “duduie”, jumatate dintre curierii din top inregistreaza pierderi sau profituri marginale

Cei mai mari jucatori din curierat au avut un an dificil in 2017, majoritatea au fost pe pierderi sau au inregistrat un profit foarte mic, desi piata a urcat la aproape 450 de milioane de euro. Asteptarile pentru 2018 sunt ca piata de curierat va depasi cifra de 500 milioane euro. Datele centralizate de Ministerul Finantelor Publice releva ca dintre primii top 8 curieri, dupa cifra de afaceri, jumatate au probleme. Astfel, trei sunt pe pierdere iar al patrulea a inregistrat un profit net de numai 15.000 euro, la un volum al business-ului care s-a diminuat de peste trei ori in 2017.

Sursa – http://www.nocash.info.ro/desi-comertul-electronic-duduie-jumatate-dintre-curieri-din-top-inregistreaza-pierderi-sau-profituri-marginale/


→ Tineri manageri de top 2018: Lucian Gherghiţă, general manager, Constantin Nautics

Lucian Gherghiţă a absolvit două facultăţi – relaţii internaţionale şi drept –, dar spune că a preferat întotdeauna să lucreze pentru el însuşi. A deschis primul business în 2010, în consultanţă, dar între timp şi-a mai încercat norocul şi în alte domenii. Atunci când a pornit Constantin Nautics, antreprenorul care are acum 33 de ani a investit 25.000 de euro într-un magazin online, un atelier de lucru în centrul Bucureştiului – care a funcţionat şi ca showroom – stocul de marfă şi cel de materie primă. În trei ani şi jumătate, afacerea Constantin Nautics a ajuns la venituri de peste 3,8 milioane de lei, având puncte proprii de distribuţie în Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, AFI Ploieşti şi Vivo Constanţa.

Sursa – http://www.businessmagazin.ro/actualitate/tineri-manageri-de-top-2018-lucian-gherghita-general-manager-constantin-nautics-17278541


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Led-Box.ro

Site-ul led-box.ro a aparut in 2013, pe platforma Blogger, vanzand doar 90 de produse. Nicolae Lomanar, Manager led-box.ro, a povestit ca lucra cu proiecte pe zona de iluminat rezidential si industrial, dar partea de vanzare online era ceva nou. Comenzile au venit dupa doar 2 saptamani de la lansare, iar ulterior a migrat pe OpenCart tot magazinul. Site-ul vinde LED-uri de tot felul (becuri, lanterne, plafoniere, tuburi, proiectoare, iluminat stradal), candelabre, lustre si fibra optica. Pe langa magazinul online, din ianuarie 2017 au si unul fizic, in Sibiu.

Sursa – http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-a-stat-de-vorba-cu-led-box-ro.html

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.