Champaigns, agenție de performance marketing: Cum fac românii cumpărături vara

 

Sezonul cald presupune noi provocări pentru retailerii din zona de fashion și lifestyle, pe fondul apetitului crescut al consumatorilor pentru călătorii și diminuarea interesului pentru îmbrăcăminte și accesorii. Champaigns, agenție de performance marketing dedicată magazinelor online de fashion și lifestyle, a analizat modul în care clienții români cumpără produse din zona de fashion pe timp de vară.

În timpul verii, vânzările pe nișa de fashion & lifestyle tind să scadă cu 25-30%, dat fiind faptul că românii preferă să investească în vacanțe. Pentru a preveni această diminuare a volumului de vânzări, magazinele online vin cu reduceri semnificative și campanii lansate încă din primele zile de vară.

În plus, analiza Champaigns arată că o parte din magazinele online de pe această nișă mizează pe o diversificare a gamei de produse în sezonul cald, pentru a menține interesul consumatorilor. Efectele eforturilor de adaptare la comportamentul consumatorilor se văd: deși vânzările scad comparativ cu sezonul rece, se remarcă o creștere de până la 50% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În această perioadă, în topul preferințelor din coșul de cumpărături al românilor se află rochiile, sandalele, espadrilele și papucii. Liderii cumpărăturilor online sunt femeile cu vârste curprinse între 30-50 de ani. Valoarea coșului de cumpărături este estimată la 250 de lei.

Cea mai mare creștere este remarcată la nivelul comenzilor venite de pe dispozitivele mobile. Dacă în primăvară, 85% din comenzile clienților din portofoliul Champaigns au venit de pe mobil, în luna iunie un client al agenției a atins performanța de 94% comenzi efectuate astfel. Creșterea se află în linie cu trendul global de expansiune a industriei de e-Commerce și cu gradul tot mai ridicat de accesibilitate la noile tehnologii.

,,Pentru a face față acestei perioade în care entuziasmul pentru zona de fashion este diminuat, magazinele online ar trebui să se asigure că propun campanii de reduceri care să atragă interesul consumatorilor. Campaniile pe Facebook sunt cele mai eficiente în această perioadă, pentru că ajung mult mai ușor la utilizatori. În plus, costul pe conversie este mai mic.

Și Instagram devine un canal bun pentru fashion, atingând pragul de un milion de utilizatori în România, care sunt tot mai activi. Am început să testăm funcția de Tag Product, care generează din ce în ce mai mult trafic”, a precizat Adelina Oprea, fondator Champaigns.

Pentru a răspunde cât mai bine nevoilor consumatorilor, Champaigns a dezvoltat un instrument in-house de raportare avansată a campaniilor pe Facebook, ce va fi lansat pentru public în cursul lunii iulie. Este destinat magazinelor online și analizează cele mai importante KPI-uri: Costuri vs Venit, CPA și număr de comenzi. Va fi disponibil gratuit și va reprezenta un suport pentru specialiștii PPC și oamenii de marketing care gestionează campanii de performance pe Facebook.

 

Despre Champaigns

Champaigns, agenție recent lansată pe piața locală, gestionează campanii de performance marketing pentru magazine precum TGH Fashion, Kalapod, Condur by Alexandru, Biensavvy, ZorileStore.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.