Amazon, Google, Rakuten si FC Barcelona in stirile zilei in e-commerce – 21 noiembrie 2016

 

1-alexa-text-messagesAmazon va lansa serviciul de mesaje text prin voce pentru asistentul Alexa.

Abonații AT&T vor putea compune mesaje text prin intermediul vocii pentru a le trimite către o listă limitată de contacte. Aceasta este o parte dintr-un parteneriat mai amplu prin care device-urile Amazon Echi și Echo dots vor fi vândute în magazinele AT&T. (sursă)

 

 

2-social-media-incredera-hispanicilorSilvana Massolo, director social media Inspire: Social media este esențială pentru accesarea segmentului demografic latino

Într-un interviu, Silvana Massolo a afirmat că hispanicii sunt mai optimiști și răspund mai bine la umor și la clipuri video scurte. Implicația este că brandurile care vor să ajungă la acest segment demografic trebuie să studieze comportamentul acestor persoane în social media. (sursă)

 

3-uk-domina-piata-de-mobile-shoppingAnaliză Ve Interactive: Consumatorii britanici cumpără mai mult prin intermediul mobile decât cei americani.

Mobile-ul domină cumpărăturile online, cu o cotă de 60%. În SUA, majoritatea cumpărăturilor online se desfășoară via desktop. Diferența dintre cele două piețe este dată de actualizarea mai rapidă a smartphone-urilor în Marea Britanie, precum și de o rată mai mare de adopție a interentului. (sursă)

 

A new Fiat Chrysler Automobiles sign is pictured after being unveiled at Chrysler Group World Headquarters in Auburn Hills, MichiganFiat Chrysler va vinde mașini pe Amazon.

Prin parteneriatul cu Amazon, clienții italieni vor putea cumpăra modelele Fiat 500, 500L și Panda online, cu un discount cu 33% mai mare față de prețul de retail. Mașina va fi preluată de la o reprezentanță. Fiat afirmă că mașina va fi livrată la două săptămâni de la comandă. (sursă)

 

 

The logo of India's largest online marketplace Flipkart is seen on a building in BengaluruFlipkart țintește segmentele de grocery și mobilă.

Flipkart își extinde portofoliul de produse. Compania va demara experimentele pe partea de grocery din 2017 pe o perioadă de 3 ani. Retailerul vinde deja mobilă online, însă are planuri de a relansa business-ul pe acest segment și să adauge mai multă varietate de produse. CEO Flipkart: Fashion va rămâne cea mai bine vândută categorie, însă segmentul grocery va recupera în 6-8 ani. (sursă)

 

Alibaba achiziționează 32% din Sanjiang Shopping Club, un lanț chinezesc de grocery, pentru 290 de milioane USD.

Această tranzacție marchează un nou pas în demersul Alibaba de a uni modele de business tradiționale și online. Sanjiang operează 160 de magazine fizice în provincia Zhejiang. Alibaba a investit în ultima vreme în magazine fizice pentru a-și promova ofertele din online, a deschide noi canale de vânzări și a-și îmbunătăți rețeaua logistică. (sursă)

 

6-google-shopGoogle lansează o serie de magazine fizice în Canada, după cele din SUA și UK.

Rețeaua Google Shops are un design similar cu magazinele Apple, cu un decor similar. Google se concentrează nu numai pe software și servicii, ci mai ales pe vânzarea de device-uri în magazinele sale. Această mișcare vine în urma lansării liniei de smartphone-uri Pixel. (sursă)

 

 

7-amazon-concept-marketplace-se-extindeConceptul de marketplace al Amazon se răspândește de-a lungul industriei e-commerce.

Mai mult de 250 de retaileri au integrat în magazinele lor online posibilitatea de a vinde produse de la comercianți terți, inclusiv Wal-Mart, Macy’s, Saks Fifth Avenue, Lord & Taylor. Comercianți prezenți pe marketpalce-uri trebuie însă să adere la standardele platformelor pe care vând. (sursă)

 

 

8-uber-gift-cardsUber oferă posibilitatea de achiziție de carduri cadou de pe site-ul său.

Oricine care a plătit o cursă prin Uber poate cumpăra un card cadou digital și îl poate trimite oricui pe e-mail. Compania a început să vândă carduri fizice prin intermediul anumitor retaileri încă din septembrie. Procesul este de acum mai ușor, însemnând câteva clicuri pe site-ul Uber.  (sursă)

 

 

9-amazon-echo-60000-reteteAmazon Echo poate îndruma utilizatorii la gătit – are disponibile peste 60.000 de rețete.

Pe lângă rețete, Alexa poate ajuta userii să găsească ingredientele pe Amazon. În plus, pornind de la ingredientele pe care le are la îndemână, utilizatorului i se sugerează anumite rețete. Acest serviciu poate fi folosit pri intermediul oricărui device integrat cu Alexa, inclusiv Fire TV. (sursă)

 

10-facebook-cumpara-inapoi-actiuniFacebook cumpără o tranșă din acțiunile sale, achiziție de 6 miliarde USD în acțiuni.

Compania demarează un program de reachiziție de acțiuni pentru a-și liniști investitorii care așteaptă rezultatele investițiilor cu risc mare din anumite zone de creștere. Programul va fi demarat în 2017, Facebook având la dispoziție 26 miliarde USD  în cash și alte active. Google a început un program de buyback de acțiuni în 2015, Apple în 2012. (sursă)

 

11-rakuten-si-fc-barcelona-semneaza-parteneriat-de-200-mil-usdFC Barcelona și Rakuten semnează un parteneriat în valoare de 200 milioane GBP  pe o durată de  4 ani.

Campioana Spaniei la fotbal va avea logo-ul Rakuten pe tricourile sale de joc începând de sezonul viitor. Astfel, FC Barcelona obține venituri consistente din afișarea sponsorului pe tricouri, venituri rivalizate numai de cele ale Manchester City. Rakuten se auto-intitulează “cel mai mare mall online din Japonia” și este pentru echipa catalană un partener ideal pentru promovarea brandului său în Asia. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.