Tencent, Facebook, Amazon si Alibaba in stirile zilei in e-commerce – 29 martie 2017

 

Tencent achiziționează o participație de 5% în Tesla.

Investiția celei mai valoroase companii din China în producătorul auto American se ridică la 1,8 miliarde USD. Tencent ar putea ajuta Tesla să intre pe piața din China. Tencent și Foxconn sunt investitori într-un start-up numit Future Mobility care are ca scop producerea propriilor vehicule electrice până în 2020. (sursă)

 

 

Facebook permite utilizatorilor să posteze o fotografie, aceasta urmând să dispară după 24 de ore.

Camera foto va ocupa un loc central în aplicația de smartphone pentru a încuraja utilizatorii să facă fotografii și să adauge stickere digitale. Este a patra oară când Facebook copiază Snap, aducând schimbări importante aplicațiilor mobile Instagram, WhatsApp, Messenger, dorind să capitalizeze popularitatea formatului Snapchat. (sursă)

 

Tencent Cloud Computing anunță lansarea platformei de deep learning DI-X (Data Intelligence X).

Lansarea DI-X permite Tencent să ofere o gamă completă de servicii AI, oferind IaaS (Infrastructure as a Service), servicii AI de bază sau servicii pentru aplicații AI. DI-X combină dezvoltarea, trainingul și implementarea, serviciile sale fiind aplicabile în domenii precum recunoașterea imaginilor, recunoaștere vocală, procesare de limbaj și computer vision. (sursă)

 

Amazon lanseză API-ul Alexa Fresh Briefing pe piața europeană.

Publicațiile de știri și developerii de skill-uri Alexa vor putea crea Flash Briefings în Marea Britanie și Germania. Flash Briefings sunt clipuri audio sau actualizări text-to-speech pre-înregistrate care își pot trage conținutul de la un feed RSS. Multe organizații media din SUA folosesc deja Alexa Flash Briefing. (sursă)

 

Amazon Fresh Pickup își face debutul în Seattle.

Prin această mișcare, Amazon reinventează cumpărăturile zilnice, lansând un magazin care livrează cumpărăturile direct în mașina clientului. Amazon nu a menționat când cele două locații se vor deschide către public, acestea fiind momentan în teste. Serviciul va fi oferit exclusiv către membrii Amazon Prime ca o alternativă la Amazon Fresh, care livrează la domiciliul clientului. (sursă)

 

Square, lansare oficială pe piața britanică, după un an de la începutul construcției business-ului pe această piață.

Square pătrunde astfel pe piața europeană și deschide a cincea piață a sa, după SUA, Canada, Japonia și Australia. Square va vinde Square Reader, în valoare de 39 GBP , device care poate transforma orice telefon sau tabletă într-un device POS. Compania va avea și un comision de 1,75% din toate tranzacțiile in-person și 2,5% pentru orice vânzare online, telefonică sau prin factură electronică. (sursă)

 

Google Assistant sprijină producătorii de device-uri inteligente pentru casă.

Prin Google Assistant se pot controla acum luminile, încuietorile casei precum și alte gadgeturi IoT. Printre brandurile de device-uri care pot fi controlate prin Google Assistant se numără de acum August, Wink, Best Buy Insignia, LIFX, Greeni și TP-Link. (sursă)

 

 

WalMart reorganizează departamentul său tech cu scopul de a întări zona de mobile.

Trei membri seniori ai departamentului tech au fost avansați pentru a superviza unitățile pentru sistemele de clienți, analytics și inginerie. Prin această mișcare, WalMart caută să integreze tehnologia online și cea in-store în așa fel încât să se apropie de modul în care consumatorii interacționează cu magazinele și aplicațiile mobile. (sursă)

 

Uber se retrage de pe piața din Danemarca.

Uber își întrerupe serviciul de ride-hailing în lumina unor iminente reglementări. Serviciul este folosit de peste 2000 de șoferi private din Danemarca. Noile reglementări ar urma să impună licențierea mașinilor în sistem taxi, montarea de senzori și de taximetre pentru calculul tarifelor în locul aplicației. Uber va menține cei 40 de dezvoltatori de software și biroul din Aarhus.  (sursă)

 

AliExpress deschide o reprezentanță în Rusia.

Marketplace-ul chinezesc este lider pe piața de e-commerce din Rusia, piață în valoare de 26 de miliarde USD. Reprezentanții companiei au confirmat intenția Alibaba de a respecta legislația rusească, mai ales legile privind stocarea datelor clienților ruși pe servere din Rusia. Compania a selectat deja centrul de date, în urma discuțiilor cu mai mulți provideri ruși. (sursă)

 

Amazon a anunțat că a ajuns la un acord pentru achiziția Souq.com

Prin intrarea în familia Amazon, Souq.com va continua să crească iar magazinul online din Orientul Mijlociu își va putea crește oferta de produse. Șeicul  Mohammed bin Rashid Al Maktoum: “Prin această achiziție, Dubai-ul își reafirmă poziția de lider regional și de hub pentru cele mai mari organizații globale, ecosistemul său de afaceri atrăgând antreprenori, investitori și profesioniști din toată lumea. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.