Concluziile raportului Comisiei Europene privind concurența în e-commerce la nivelul UE

 

Comisia Europeană a lansat o investigație privind e-commerce în mai 2015, ca parte din Strategia Pieței Digitale Unice, pe baza reglementărilor UE privind concurența și în conformitate cu Articolul 17 din Reglementarea 1/2003. În timpul investigației, Comisia a strâns date de la peste 1900 de companii care operează pe piața e-commerce de bunuri de consum și conținut digital, analizând peste 8000 de contracte de distribuție.

 

Concluziile principale ale raportului sunt:

 

  • O mare parte din producători au decis de-a lungul ultimului deceniu să își vândă produsele direct către consumatorii finali  prin propriile magazine online, crescând în același timp competiția cu distribuitorii.
  • Folosirea sistemelor de distribuție selective, prin care produsele pot fi vândute numai prin intermediul unor comercianți autorizați, permite producătorilor să își controleze mai eficient rețelele de distribuție, în special în ce privește calitatea distribuției dar și prețului.
  • Folosirea din ce în ce mai extinsă a restricțiilor contractuale pentru controlul mai eficient al distribuției – aceste restricții pot avea mai multe forme, precum restricții privind prețurile, interzicerea comercializării produselor pe anumite platforme, restricții privind utilizarea comparatoarelor de prețuri sau excluderea jucătorilor strict online din rețelele distribuție

Investigația Comisiei și raportul se pot vizualiza aici

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.