eMAG înregistrează o creștere a cifrei de afaceri la 2,47 miliarde de lei pe 2016, ARMO anticipează dublarea comerțului online românesc până în 2020, FlorideLux.ro țintește dublarea afacerilor pe 2017 iar FashionUP urmărește afaceri de 35 de milioane de lei anul acesta

 

→ Studiu ROADS: Piaţa de publicitate online din România, creştere de 22% în 2016, cea mai pronunţată din Europa, dar valoric este doar 41 mil.euro

Valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România a fost anul trecut de aproximativ 41 de milioane euro (190,5 milioane lei), înregistrând o creştere de 22% faţă de anul anterior, conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România şi PwC România, advertiserii preferând să investească în primul rând în reţelele sociale si motoarele de căutare. În a doua parte a anului, avansul pieţei a fost de 36% faţă de primul semestru şi de 19% faţă de perioada similară din 2015, ajungând la aproximativ 24 de milioane de Euro (109,8 mil lei).

Piaţa de publicitate online din România, creştere de 22% în 2016 


→ Retailerul cel.ro a crescut cu 30%, înregistrând un profit net de 19.587 de euro la o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro în 2016

Compania Corsar Online, care administrează cel.ro, unul dintre cele mai mari magazine online locale, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 224,8 mil. lei (50,05 mil. euro), în creştere cu 29,6% faţă de anul 2015, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Profitul net al companiei s-a ridicat la 89.176 lei (19.857 euro), în scădere cu 61,5% faţă de anul anterior în timp ce numărul mediu de angajaţi a crescut cu 27 de persoane, la 130. Da­to­riile totale ale companiei s-au ridicat la finele lunii decembrie 2016 la 24,74 mil. lei (5,5 mil. euro), mai mari cu 13,5% faţă de anul anterior. Corsar Online este deţinută de antreprenorul Tiberiu Pop, care este şi directorul general al firmei.

Retailerul cel.ro a crescut cu 30% în 2016


→ OLX, liderul pieţei de anunţuri online, simte pentru prima oară gustul profitului

Compania OLX Online Services, deţinută de gigantul Naspers din Africa de Sud, care operează site-urile de anunţuri olx.ro şi autovit.ro, a obţinut anul trecut pentru prima oară profit net, după ce în perioada 2011-2015 acumulase pierderi nete de peste 86 de milioane de lei, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania a raportat pentru 2016 un profit net de 4,557 mil. lei (1,014 mil. euro), punând astfel capăt seriei de pierderi nete, care au crescut de la an la an în perioada 2011-2015. Cifra de afaceri a explodat de asemenea, înregistrând un avans de 139,2% până la 45,42 mil. lei (10,1 mil. euro).

OLX devine profitabil


→ HDM Global, compania care a relansat telefoanele Nokia, va deschide un magazin online în România

„În România va fi disponibil din iulie site-ul nokiaphones.com, de unde consumatorii vor putea achiziţiona direct gama noastră de telefoane. România este o piaţă foarte importantă pentru noi în regiune şi de aceea facem acest pas, vrem să învăţăm care sunt cerinţele consumatorilor, care sunt reacţiile lor la produsele noastre”, a declarat Alberto Matrone, vicepreşedinte pentru Europa de Est al companiei.

HDM Global va deschide magazin online în România


→ eMAG a crescut la 2,47 miliarde de lei pe 2016. 

Compania Dante International, care administrează magazinul online eMAG, a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri, până la 2,47 mld. lei (542 milioane euro), conform datelor raportate de companie la Ministerul Finanţelor Publice. Retailerul şi-a mărit pe de altă parte şi pierderile nete, care au ajuns la 85,34 milioane lei (18,7 milioane euro). eMag a achiziţionat anul trecut PC Garage, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţă. Numărul mediu de angajaţi a crescut la 1.335, în timp ce datoriile totale se ridicau la 31 decembrie 2016 la 781,5 mil. lei (174 mil. euro), mai mari cu 42% faţă de anul anterior.

eMAG, creștere pe 2016


→ Florinel Chiş, ARMO: Comerţul online va trece de 2,5 mld. euro anul acesta. Anticipăm o dublare până în 2020

„Comerţul online se poate dezvolta peste o infrastructură digitală solidă şi având o populaţie cu competenţe digitale bune. Vestea bună este aceea că avem perspective favorabile de creştere în ambele direcţii, ceea ce ne îndreptăţeşte să anticipăm o dublare a comerţului online până în 2020. Să cumperi online înseamnă să economiseşti timp şi bani, să găseşti diversitate mai mare de produse şi servicii mai bune, pe care să le accesezi din confortul propriei locuinţe”, a declarat Florinel Chiş, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online.

ARMO: Comerțul online va trece de 2,5 miliarde euro în 2017 și se va dubla până în 2020


→ Boom pentru afacerile procesatorului de plăţi Netopia în 2016: plus 54%, până la 15 milioane de euro

Netopia mobilPay, unul dintre cei mai mari procesatori de plăţi electronice de pe piaţa locală, controlat de antreprenorul Antonio Eram, a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 65,3 mil. lei (14,5 mil. euro), în creştere cu 53,7% faţă de anul anterior, conform datelor raportate de companie la Ministerul Finanţelor Publice. Compania a obţinut un profit net de 1,2 mil. lei (0,26 mil. euro), mai mare cu 74% faţă de anul anterior, şi a avut un număr mediu de 19 angajaţi, mai mare cu 3 per­soane faţă de anul anterior. Datoriile totale ale companiei se ridicau la 13,9 mil. lei la finele lunii decembrie.

Netopia mobilPay, creștere de 54% pe 2016


→ Start-up-ul brasovean Frisbo primeste o investitie de 250.000 euro

Startup-ul brasovean Frisbo, furnizor de servicii complete de e-fulfillment din Romania, care preia depozitarea si procesarea comenzilor magazinelor online, a primit o investitie de 250.000 de euro de la un investitor clujean, la o evaluare a business-ului de 1,5 milioane de euro. Cu aceasta suma, Frisbo isi va extinde activitatea, putand sa introduca mai multe hale din Romania in sistemul de e-fulfillment.

Frisbo, start-up de e-fulfillment, primește 250.000 de euro investitie


→ FlorideLux vrea dublarea afacerilor in 2017

Grupul FlorideLux relanseaza franciza offline din Brasov, situata pe strada Zizinului nr. 3, si tinteste o cifra de afaceri de 120.000 euro in noul an de activitate.
Floraria din Brasov a fost prima franciza offline lansata de grupul FlorideLux in Romania, in 2013, in urma unei investitii initiale de 45.000 de euro, aducand un nou concept pe piata de profil din Brasov, acela de flowers and gifts shop, cu deschidere importanta atat in offline cat si online.

FlorideLux vrea dublarea afacerilor in 2017


→ FashionUp urmareste afaceri de 35 milioane lei in 2017

FashionUp, magazin online de haine si accesorii, estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 35 milioane lei in 2017. In primele cinci luni ale anului vanzarile au fost de 14 milioane lei in cele trei tari in care FashionUP este prezent, anul acesta fiind unul important pentru consolidarea pozitiei in Bulgaria si Ungaria, conform companiei.

FashionUp urmareste afaceri de 35 milioane lei in 2017


→ Platforma digitala GoPharma si-a dublat lunar numarul de farmacii inregistrate ajungand la peste 3.000 de unitati

GoPharma este primul marketplace online din Romania care functioneaza 24 de ore din 24 si conecteaza in timp real farmaciile cu distribuitorii si cu producatorii de medicamente. Acestia acceseaza platforma pentru a publica lista de produse si ofertele, campaniile de marketing si informatiile de interes pentru clienti, in timp ce farmaciile emit comenzi si urmaresc statusul livrarilor.

GoPharma dubleaza numarul de unitati de pe marketplace


→ Studiu: Clientii institutiilor financiare nu ar lasa un robot sa ia decizia in locul lor

Noua din zece europeni nu ar lasa un software sa ia decizii de ordin financiar in locul lor. In Romania, procentul este similar, respectiv 90%. In plus, robotii consultanti sunt mai putin populari printre preferinte decat concultantii financiar, prietenii sau chiar decat website-uri.

Studiu: Clientii institutiilor financiare nu ar lasa un robot sa ia decizia in locul lor


→ Aproape 200 de magazine vând prin programul Deschide România, lansat de eMAG

Programul eMAG Deschide România a ajuns la aproximativ 200 de magazine partenere, printre care mici producători, ONG-uri și PFA-uri. În program se pot înscrie producători români din diverse domenii de activitate, cu excepția industriei alimentare, care produc exclusiv în România, iar produsele realizate pot fi chiar și articole meșteșugărești, în serii mici.

Aproape 200 de magazine vând prin programul Deschide România, lansat de eMAG


→ Mișcare surprinzătoare: OLX și-a lansat propria agenție de servicii imobiliare.
OLX Group, companie ce reunește cel mai mare site de anunțuri din România, OLX, liderul pieței de anunțuri auto, Autovit, precum și Storia.ro, platformă de anunțuri imobiliare, și-a lansat în România propria agenție de servicii imobiliare, prin care îi asistă pe proprietarii de locuințe care vor să își vândă imobilul. Compania promite că va fi alături de aceștia cu specialiști și instrumente online.
OLX lansează propria sa agenție imobiliară


→ Firmele prefera sa se promoveze online prin Google si Facebook. Care sunt formatele preferate de publicitate online

Firmele au investit in 2016 in publicitatea online cu 22% mai mult, suma fiind de aproximativ 41 de milioane euro iar pentru 2017 se estimeaza ca banii investiti in promovarea online vor ajunge undeva la 70 de milioane de euro. Conform cifrelor raportate de agentiile de media, antreprenorii prefera sa-si faca publicitate in primul rand in retelele sociale si motoarele de cautare si abia apoi in piata locala de publishing. 62% din piata a insemnat Google si Facebook, potrivit raportului anual Media Fact Book citat de agentia Initiative. De precizat este ca raportul ia in considerare doar bugetele clientilor mari, nu si cheltuielile micilor companii care se promoveaza exclusiv prin search sau social media.

Firmele prefera promovarea online pe Facebook si Google

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.