eMAG pregătește noua generație care va conduce retailerul, magazinele online au crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani, românii au făcut plăți cu cardul în valoare de 28 mld lei în S1, iar Floria.ro estimează o creștere de 50%

 

→ eMAG și-a pregătit 25 de tineri angajați pentru a conduce retailerul în viitor

Un număr de 25 de tineri angajați ai eMAG, cel mai mare retailer online local, au participat la un program intensiv de dezvoltare profesională, Future 25, încheiat prin vizitarea mai multor companii din Silicon Valley. Tineri au fost selectați după ce au parcurs etapele unui proces amplu, care s-a desfășurat timp de aproape 2 luni.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/emag-si-a-pregatit-25-de-tineri-angajati-pentru-a-conduce-retailerul-in-viitor-17152593


Magazinele online au crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani

Comerțul online s-a dezvoltat constant în ultimii ani, influențând industria curieratului. Astfel, volumul livrărilor efectuate de curierii DPD în prezent este de patru ori mai mare față de acum zece ani. Factorul decisiv pentru creștere a fost mutarea magazinelor în online, potrivit datelor DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat expres și coletărie de pe piața locală.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/magazinele-online-au-crescut-de-4-ori-volumele-curierilor-in-ultimii-10-ani-17150423


STUDIU Perceptum Marketing: Trei sferturi dintre români intră pe internet pentru rețele sociale și doar 8% pentru servicii bancare

Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au folosit internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe rețele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenția de marketing Perceptum

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/studiu-trei-sferturi-dintre-romani-intra-pe-internet-pentru-retele-sociale-si-doar-8-pentru-servicii-bancare-17150170


→ Eurostat: România are cea mai mare creştere economică anualizată din UE în trimestrul II 2017

România a înregistrat cea mai mare creştere economică din Uniunea Europeană, de 5,7%, în al doilea trimestru din 2017 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind urmată de Letonia, cu 4,8%, potrivit unui raport al Eurostat publicat miercuri.În perioada aprilie-iunie 2017 faţă de perioada similară de anul trecut, cele mai mici creşteri ale economiei au fost raportate în Belgia (1,4%), Italia (1,5%), Finlanda şi Marea Britanie (1,7%), potrivit primelor estimări publicate de Eurostat.

Sursa – http://www.zf.ro/eveniment/eurostat-romania-are-cea-mai-mare-crestere-economica-anualizata-din-ue-in-trimestrul-ii-2017-16695665


→ Cum s-a schimbat piaţa de electroIT într-un deceniu: liderul este acelaşi, dar magazinele online vin puternic din urmă

Piaţa de electroIT a trecut în ultimul deceniu printr-o serie de schimbări majore care au reconfigurat nu doar topul celor mai mari jucători, ci şi structura de bază. Singura constantă este la vârful pieţei, unde de mai bine de un deceniu se află Altex, companie controlată de antreprenorul român Dan Ostahie. Pe următoarele locuri însă, faţă de acum un deceniu, îşi fac loc magazine sau adevărate malluri online în frunte cu eMAG.Au dispărut independenţii, şi nu doar din top, ci chiar din piaţă. La fel şi Domo, un jucător strategic şi specializat, care mulţi ani a fost a doua companie din piaţă ca business.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/cum-s-a-schimbat-piata-de-electroit-intr-un-deceniu-liderul-este-acelasi-dar-magazinele-online-vin-puternic-din-urma-16697728


→ STUDIU BNR: Românii au făcut plăţi cu cardul de peste 28 mld. lei în prima jumătate a anului, în creştere cu 29% faţă de S1 2016

Plăţile cu cardul la POS-urile instalate la comercianţi au cumulat 28,2 miliarde de lei (6,3 mld. euro) în perioada ianuarie-iunie a acestui an, fiind în creştere cu aproape 29% faţă de ace­e­aşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor agre­­gate de BNR. Plăţile cu cardul s-au in­ten­sificat în al doilea trimestru, în con­di­ţii­le­ în care în acest intreval de timp s-au efectuat tran­­z­acţii de aproximativ 15 miliarde de lei faţă de 13,2 mi­liarde de lei în primele trei luni din 2017.În timp ce plăţile cu cardul au crescut cu 29%, retragerile de la bancomate au avansat cu un ritm de circa 13% în intervalul ianuarie-iunie şi au ajuns la peste 80 miliarde de lei. Deşi plăţile cu cardul cresc mai accelerat decât retragerile, acestea din urmă continuă să fie de aproape trei ori mai mari.

Sursa – http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/romanii-au-facut-plati-cu-cardul-de-peste-28-mld-lei-in-prima-jumatate-a-anului-in-crestere-cu-29-fata-de-s1-2016-16697633


→ Grupul Floria: Estimăm afaceri cu 50% mai mari în 2017, însă nu excludem dublarea. Online-ul va contribui cu 40%

În 2016, floria.ro a generat 45% din afacerile totale ale grupului, care s-au ridicat la 10 mil. lei.Grupul Floria, specializat în comer­cializarea de flori şi aranjamente florale, are în plan să-şi majoreze anul acesta afacerile cu minimum 50%, urmând să ajungă astfel la peste 15 milioane lei, din care vânzările online vor reprezenta între 35 şi 40%. Businessul Floria se împarte între online şi offline, acesta fiind administrat prin intermediul a trei companii – Floria Network SRL (florăria online), Reţeaua Floria SRL (florăriile offline) şi Floria International Wholesale SRL (depozit en-gros).

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-floria-estimam-afaceri-cu-50-mai-mari-in-2017-insa-nu-excludem-dublarea-online-ul-va-contribui-cu-40-16696516


→ Libris: Ţinta pentru 2017 este de peste 34 mil. lei, plus 25%. Online-ul aduce peste 90% din vânzări

Compania are în plan să extindă anul acesta portofoliul de produse de pe platforma online – libris.ro – cu noi categorii complementare cărţilor.Compania locală Libris, spe­cia­lizată în comercializarea de cărţi, a înregistrat în prima ju­mătate a acestui an venituri de 13,6 mil. lei (circa 3 mil. euro), cu 15% mai mari comparativ cu aceeaşi pe­rioa­dă din 2016, creşterea fiind generată de vân­zările online. Acestea din urmă au o pon­dere de peste 90% în total afaceri. Anul trecut, compania a obţinut o cifră de afaceri de 27 mil. lei, în creştere cu 20% faţă de 2015.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/libris-tinta-pentru-2017-este-de-peste-34-mil-lei-plus-25-online-ul-aduce-peste-90-din-vanzari-16693964


→ Okian.ro: Vânzările online de cărţi în limbi străine au crescut cu 25% în S1

În prima jumătate a acestui an, okian,ro, librăria online specializată în comercializarea de cărţi în limba engleză, a înregistrat vânzări cu 25% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2016, valoarea comenzilor onorate ajungând la 1,2 milioane lei. Cele mai vândute cărţi au fost din domeniul ficţiunii, businesului şi dezvoltare personală.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/okian-ro-vanzarile-online-de-carti-in-limbi-straine-au-crescut-cu-25-in-s1-16692728


→ Banca Transilvania isi upgradeaza aplicatiile de Internet si Mobile Banking. Clientii se pot autentifica cu amprenta si pot trimite bani catre un numar de telefon

Clientii bancii vor putea sa isi administreze din aplicatie si portofoliul de unitati de fond BT.

Banca a anuntat astazi ca aplicatia BT24 Mobile Banking si pagina online BT24 Internet Banking au un design nou, avand peste 100 de functionalitati.Astfel, pe Mobile Banking, Banca Transilvania a lansat autentificarea cu amprenta. De asemenea, clientii isi pot plati facturile, inclusiv prin scanarea codului de bare, isi pot incarca cartelele telefonice si pot sa isi cumpere roviniete auto.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/213297/banca-transilvania-isi-upgradeaza-aplicatiile-de-internet-si-mobile-banking.html


→ Ecompedia, sfaturi pentru a creste vanzarile pe timp de vara

Vara, in general, se inregistreaza o stagnare a vanzarilor online, iar in multe industrii sunt chiar scaderi de pana la 50%. Aceste scaderi sunt explicate prin corelarea dintre vreme si e-commerce. Totodata, nici mediul offline nu este neschimbat. Cele mai cautate produse devin cele din sectorul alimentar, produsele cosmetice, precum lotiuni de plaja, creme sau produsele din fashion de tipul costume de baie sau echipamente pentru drumetii.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/213178/ecompedia-sfaturi-pentru-a-creste-vanzarile-pe-timp-de-vara.html


→ Orange Money va intra pe segmentul de credite la distanta, ca IFN. Clientii se vor identifica online si vor semna biometric contractele

Orange va intra in competitie directa cu bancile si IFN-urile din Romania, in contextul in care pregateste transformarea Orange Money in IFN si dezvolta acordarea de credite 100% online. Mai multe surse din piata au declarat ca gigantul telecom se grabeste sa intre pe segmentul creditarii online, cel mai probabil de la inceputul anului viitor, si va permite clientilor sa se identifice la distanta si sa semneze biometric contractele de credit.

Sursa – http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/213158/orange-money-va-intra-pe-segmentul-de-credite-la-distanta-ca-ifn-clientii-se-vor-identifica-online-si-vor-semna-biometric-contra.html

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.