PayPal vinde serviciul de credite de consum pentru 6 mld USD, profitul Rakuten crește cu 64%, Spotify vinde produse beauty, iar InterContinental integrează speakerele Raven H ale Baidu

 

PayPal vinde business-ul său de credite de consum către Synchrony pentru 5,8 miliarde USD.

Tranzacția va fi una fără profit și termenii săi sunt mai buni decât previziunile, rezultând într-o diluare foarte mică a prețului acțiunilor. Cu infuzia de numerar de 6 miliarde USD, PayPal ar putea cumpăra compania olandeză de achiziții e-commerce Adyen. Astfel, PayPal capătă o prezență puternică pe piața europeană. (sursă)

 

Alibaba investește 3 miliarde USD în cel mai mare operator de hypermarket-uri din China.

Alibaba achiziționează o participație de 36% în Sun Art Retail pentru 2,9 miliarde USD. Ca parte a tranzacției, Alibaba va cumpăra participația Ruentex iar Auchan Retail își va mări participația în Suna Art. Astfel, Alibaba și Auchan vor deține participații egale, de 36,1% în Sun Art Retail, care operează peste 450 de hypermarketuri în China. Alibaba a investit 9 miliarde USD în magazine fizice din 2015. (sursă)

 

BNP Paribas cumpără o participație de 10% din compania de credite pentru IMM-uri Caple.

Caple este o companie specializată în credite alternative pentru IMM-uri care exploatează lipsa de cooperare dintre bănci și companiile de împrumuturi P2P pe zona de finanțări. Caple va targeta IMM-urile din Marea Britanie, Olanda și Germania cu împrumuturi nesecurizate între 500.000 și 5 milioane GBP cu termen de returnare între 5 și 8 ani. Platforma Caple este construită pe o tehnologie proprie care combină date de la rețelele partenere, 70 de companii de contabilitate și bănci comerciale. (sursă)

 

Rakuten înregistrează un profit de 640 de milioane USD în primele 9 luni din 2017, cu 64% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterea se datorează evoluției investiției Rakuten în Lyft. Veniturile Rakuten au crescut cu 21% în primele 9 luni, datorită vânzărilor în creștere pe marketplace și  veniturilor din comisioane pe tranzacțiile prin cărți de credit. Rakuten țintește 2 miliarde de utilizatori ale serviciilor sale până în 2020. Anul trecut, 80% din veniturile Rakuten au fost de pe piața din Japonia. (sursă)

 

Germania interzice smartwatch-urile pentru copii.

Agenția germană de telecomunicații a interzis device-urile smartwatch pentru copii și recomandă părinților să distrugă aceste dispozitive. Autoritatea de reglementare a caracterizat aceste device-uri drept dispozitive de ascultare și a recomandat școlilor să fie atente la copiii care le poartă. Autoritățile au declarat că GPS-ul integrat poate indica locația unui copil în cazul în care semnalul este supravegheat sau atacat de hackeri. (sursă)

 

American Express încheie un parteneriat cu Santander Marea Britanie și Ripple.

Scopul acestui parteneriat este de a introduce plăți B2B transfrontaliere prin blockchain. Business-ul de plăți internaționale al AmEx va direcționa plățile non-card prin rețeaua de plăți în timp real a Ripple. Clienții business ai AmEx vor putea astfel efectua plăți instant către conturi bancare la Santander în Marea Britanie. Mișcarea va reduce timpul și costul plăților și va simplifica conexiunile business și transparența. (sursă)

 

Apple a anunțat că smart speakerul HomePod va fi disponibil abia la începului lui 2018.

Inițial, device-ul urma să fie disponibil încă de anul acesta. Faptul că HomePod nu va fi disponibil de sărbători ar putea constitui un dezavantaj pentru Apple, care nu va putea concura cu seria Echo a Amazon și Home a Google plus alte câteva device-uri de pe piață. Deși este vorba de o piață încă tânără, în mod tradițional cele mai mari vânzări au loc în perioada sărbătorilor de iarnă. (sursă)

 

Spotify se diversifică și va vinde produse beauty.

Noul serviciu este o extindere a parteneriatului Spotify cu Merchbar, prin care platforma de streaming vinde articole cu semnătura artiștilor pe paginile lor de profil. Merchbar va vinde articole care alcătuiesc imaginea unui artist, în colaborare cu make-up-artist-ul Pat McGrath și muzicianul Maggie Lindemann. Este o abordare similară cu cea de merchandising de pe rețelele sociale. (sursă)

 

InterContinental încheie un parteneriat cu Baidu prin care va include 100 de smart speakere Raven H în camerele oaspeților.

Smart speakerul AI al Baidu, Raven H, poate folosi vastele resurse ale companiei pentru a permite utilizatorilor să asculte muzică, să citească știri, să afle prognoza meteo și alte operațiuni. Prin parteneriatele Baidu, precum cel cu Didi Chuxing, utilizatorii pot apela la servicii disponibile pe piața internă din China. InterContinental demarează un test la o unitate hotelieră a sa din Beijing. (sursă)

 

Time va lansa Sports Illustrated TV, serviciu de streaming pe bază de abonament inspirat de celebra sa publicație.

Time pariază pe digital media și video pentru a-și suplimenta veniturile din publishing. Serviciul de streaming va costa 4,99 USD pe lună și va fi inițial accesibil numai pe Amazon Channels. Astfel, membrii Amazon Prime vor putea avea acces la peste 130 de canale video. Serviciul se va lansa cu 130 de ore de conținut și nu va transmite evenimente sportive. Revista Sports Illustrated are un tiraj de 2,8 milioane de exemplare iar compania speră că serviciul video va aduce noi abonați la revistă. (sursă)

 

Autoritățile sud-coreene investighează Apple pentru creșterea costurilor de publicitate pentru operatorii mobile locali.

Cei 3 mari operatori mobile din Coreea de Sud au lansat reclame TV pentru noul iPhone 8 la începutul lunii. Conform unor surse din interior, acești operatori plătesc prețul întreg pentru reclame, cea ce poate fi considerată drept o practică comercială nedreaptă.  Apple decide reclamele difuzate, iar în lipsa unei acțiuni a autorităților, operatorii telecom trebuie să comande o anumită cantitate de produse Apple în vederea vânzării. Autoritățile sud-coreene au demarat o investigație. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.