Amazon extinde Echo pe 80 de noi piețe, Apple va vinde pe marketplace-ul Lazada și va cumpăra Shazam, Bitcoin depășește 17000 USD, iar Tencent concurează Alibaba pe segmentul fresh food

 

Spotify și Tencent Music confirmă înțelegerea mutuală de achiziție de participații.

Tencent Music va investi în Spotify iar Spofity în Tencent Music. Spotify are 140 de milioane de utilizatori active, din care 40% plătitori de abonament. Tencent Music are peste 600 de milioane de utilizatori active, din care doar 2% plătitori de abonament, însă deține o bibliotecă de peste 17 milioane de melodii. Cele două companii vor explora și alte colaborări în ecosistemul muzical. (sursă)

 

Smart speakerele Amazon Echo sunt de acum disponibile în peste 80 de noi piețe.

Amazon se extinde astfel pe zona de asistenți digitali aducând dispozitive integrate cu Alexa în peste 80 de țări, inclusiv Chile, Jamaica și Tanzania. Amazon nu  a menționat versiuni localizate ale Alexa sau Alexa Skills Kit. Cel mai probabil, Amazon va lansa versiuni localizate ale Alexa în Argentina, Brazilia, Franța, Italia, Spania, Africa de Sud și Australia, țări în care Echo nu este momentan disponibil. (sursă)

 

Tencent achiziționează o participație în operatorul de supermarketuri de alimente proaspete Yonghui Superstores.

Business-ul de supermarket al Yonghui se numește Super Species și a fost lansat ca o rețea high-end de magazine care comercializează alimente proaspete și magazine online. Super Species are 17 locații în 6 orașe din China și va deschide încă 6 până la finalul anului. Prin această mișcare, Tencent va concura pe piața de alimente proaspete cu Alibaba, care deține brandul fresh food Hema. (sursă)

 

Apple plănuiește achiziția Shazam.

Este estimat că Apple va cumpăra Shazam pentru 400 de milioane USD, o sumă mai mica decât ultima evaluare a companiei, situată la 1 miliard USD. Tehnologia de recunoaștere muzicală a Shazam nu mai este nouă, însă brandul este considerat valoros. Este de presupus că funcțiile Shazam vor fi integrate în iOS. Nu este însă clar ce se va întâmpla cu parteneriatele Shazam cu Spotify și Snapchat. (sursă)

 

SoftBank pregătește o investiție de 300 de milioane USD în DoorDash.

Compania de livrare de mâncare a fost evaluată la 720 de milioane USD în martie 2016, în urma unei investiții de 130 de milioane USD. Printre competitorii DoorDash se numără GrubHub și Postmates. DoorDash a încercat să se diferențieze prin parteneriate cu lanțuri naționale de restaurante, având colaborări cu 51 de restaurantele de top din SUA, inclusiv Wendy’s, Cheesecake Factory și Jack in the Box. (sursă)

 

Apple intră oficial pe marketplace-ul sud-est-asiatic Lazada.

Magazinul Apple din cadrul Lazada este operațional în Indonezia, Thailanda, Filipine, Singapore și Malaezia, piața din Vietnam urmând a fi inclusă la o dată neconfirmată. Lazada va avea stoc de produse direct de la Apple. Compania din Cupertino are un magazin într-o singură națiune din Asia de Sud Est, anume Singapore. Prin intrarea pe Lazada, clienții din regiune vor putea cumpăra iPhone-uri, iPad, Macbooks și căști Beats. (sursă)

 

Rețeaua Discover permite plăți prin cardul Apple Pay Cash.

Cardul Apple Pay Cash face parte din nou introdusa funcție adăugată în cadrul portofelului mobile Apple Pay. Utilizatorii din SUA vor putea face plăți P2P prin Apple Pay iar fondurile vor fi adăugate în cardul virtual Apple Pay Cash, emis de Green Dot. Prin acest parteneriat se urmărește creșterea gradului de adopție și utilizare a serviciilor de plăți ale Apple și a numărului de tranzacții Discover. (sursă)

 

YouTube plănuiește creșterea prețurilor sale de publicitate cu aprox. 20% începând din 2018.

Creșterea de prețuri va fi pe zona de conținut premium a YouTube, segment care permite advertiserilor să garanteze o plasare proeminentă a reclamelor, targetarea anumitor segmente de public și selectarea prealabilă a conținutului promotional. YouTube va crește prețurile deoarece un număr record de branduri folosesc Google Preferred pentru promovarea pe platformă. (sursă)

 

Bitcoin atinge pragul de 17.000 USD.

Creșterea se datorează intrării Bitcoin pe CBOE Futures Exchange, bursa de obligațiuni la termen din Chicago. Prețul monedei virtuale a crescut cu 1000 USD după prima zi de tranzacționare prin indecele XBT cu contracte prin care investitorii pot paria pe prețul viitor al Bitcoin. Investitorii au acționat timid, încheind câte un contract fiecare. Totuși, operațiunile de tranzacționare cu obligațiuni la termen Bitcoin au provocat căderi repetate ale site-ului CBOE. (sursă)

 

Ant Financial va limita suma zilnică pentru investiții la 3000 USD.

Decizia vine după ce un alt fond a stabilit o limită de investiții de aprox. 35.000 USD pe zi pe persoană în contextul noilor reglementări pe piața de împrumuturi online din China. Autoritățile chineze de reglementare au înăsprit restricțiile într-un efort menit să aducă o creștere rapidă pe piața de finanțe online din țară. Luna aceasta, autoritățile din China au interzis funcționarea firmelor online de micro-împrumuturi fără licență. (sursă)

 

Brandurile de lux pot restricționa vânzarea articolelor lor pe platforme online precum Amazon sau eBay.

Este vorba de un verdict al celei mai înalte instanțe de judecată a UE, prin care brandurile de lux au dreptul să limiteze vânzarea produselor lor online pentru a-și proteja imaginea. Astfel, firmele de lux primesc un sprijin important pentru menținerea exclusivității produselor lor pe măsură ce aceste companii se extind online. Decizia Curții prevede că brandurile de lux pot impune anumite condiții în contracte, atâta timp cât acestea le protejează imaginea și nu discriminează comercianții. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.