Ola cumpără Foodpanda India, AirBnb încheie primul său an profitabil, Amazon Germania va deschide magazine fizice, bursele Coinbase și DAX au întrerupt temporar tranzacționarea cu Bitcoin, iar CEJ declară Uber un serviciu de transport

 

Ola Taxi achiziționează Foodpanda India.

Achiziția a fost făcută sub formă de acțiuni. De asemenea, Ola va injecta 200 de milioane USD capital în Foodpanda India pentru extinderea business-ului. Investiția vine după ce Ola a renunțat la inițiative în zona de food delivery. Prin achiziția Foodpanda India, Ola va concura Uber și pe segmentul de livrări de mâncare în urma lansării UberEats în luna mai pe piața indiană. (sursă)

 

Allianz investește 97 de milioane USD în compania de micro-asigurări Bima.

Bima este un start-up european care oferă servicii de micro-asigurare pentru consumatorii cu venituri mici din Africa, Asia și America Latină. Capitalul va fi folosit pentru extinderea gamei de produse de asigurare, în principal asigurările de viață, de accidente și de sănătate. Bima are peste 24 de milioane de clienți la nivel global, principalele sale piețe fiind Ghana, Sri Lanka, Bangladesh și Pakistan. (sursă)

 

Tencent încheie un parteneriat cu 58.com în vederea lansării unei platforme digitale de închirieri imobiliare în Shenzhen.

Platforma va integra tranzacții, servicii și reglementări în Tencent Cloud. De asemenea, platforma de servicii imobiliare 58.com va fi implicată în demararea operațiunii platformei ca partener al Tencent. Noul proiect a fost aprobat de Shenzhen Housing Construction Bureau și va începe curând funcționarea. (sursă)

 

AirBnb înregistrează primul său an pe profit.

Compania va încheia 2017 cu o creștere de 50% a numărului de rezervări față de anul precedent. Veniturile din trimestrul trecut au ajuns la 1 miliard USD, cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru atragerea utilizatorilor chinezi, compania și-a rebranduit operațiunea din China, rezultând o creștere de 180% față de T3 2016 pe această piață. (sursă)

 

Stitch Fix înregistrează o scădere de venituri la ultimul raport de încasări.

Acțiunile companiei au scăzut în urma IPO-ului de luna trecută. Stitch Fix va trebui să rezolve mai multe probleme legate de adaptarea sa la zona de fashion e-commerce și să evite comparația cu Blue Apron. Stitch Fix va investi într-un algoritm mai bun de recomandări . Veniturile companiei au scăzut la 295 de milioane USD în trimestrul precedent. (sursă)

 

Amazon Germania va deschide mai multe magazine fizice.

Germanii încă preferă cumpărăturile în magazine fizice în proporție de 90% – 95%, astfel că Amazon a decis să deschidă mai multe locații clasice. Compania nu a dat publiciății detalii privind data deschiderii. Amazon va porni cu un număr limitat de locații, similar cu Amazon Fresh, care este disponibil deja în Hamburg, Berlin și Munchen. (sursă)

 

YouTube va lansa serviciul premium de abonamente în martie.

Data de lansare a fost devansată datorită faptului că partenerii Sony Music și Universal Music au semnat deja cu YouTube. Warner Music a semnat un acord pe termen mai scurt. Cu aceste acorduri stabilite, YouTube poate demara serviciul de abonamente similar cu cel al Spotify. Industria muzicală nu are un istoric foarte bun în relația cu YouTube, însă actualul serviciu ar putea schimba aceasta. (sursă)

 

Coinbase întrerupe temporar tranzacționarea cu Bitcoin.

Coinbase și GDAX au oprit temporar cumpărarea și vânzarea de bitcoin după anunțul colaborării cu Bitcoin Cash. Timp de o oră, prețul de tranzacționare al Bitcoin pe cele două site-uri a fost de 8500 USD, aproape de 3 ori mai ridicat decât prețul de pe alte burse de schimb. Voci din industrie afirmă că această situație a fost cauzată de o eroare tehnică și nu politicilor de preț. (sursă)

 

Amazon se află în discuții avansate privind achiziția companiei de securitate cibernetică Sqrrl.

Sqrrl analizează big data pentru a identifica amenințările cibernetice și ajută companiile să se ferească de atacuri. Printre clienți Sqrrl se numără și NSA. Prețul de achiziție ar urma să fie în jur de 40 de milioane USD. Ultimele detalii urmează să fie stabilite ulterior. Sqrrl a obținut și 30 de milioane USD în finanțări. (sursă)

 

Parlamentul italian aprobă adoptarea taxei pe servicii digitale.

Comisia de Buget din camera inferioară a Parlamentului Italiei a aprobat o măsură prin care companiile urmează să plătească o taxă de 3% pentru anumite tranzacții online. Mișcarea are ca obiectiv evitarea legilor UE care avantajează companiile mari. Comisia Europeană a declarat că membrii UE ar trebui să aștepte ca Bruxelles-ul să identifice o soluție la nivelul întregii Uniuni și să nu adopte legislație separată. E-commerce-ul nu va fi afectat, noua taxă web fiind țintită către produsele strict digitale și către companiile care efectuează peste 3000 de tranzacții cu astfel de produse anual. (sursă)

 

Curtea Europeană de Justiție (CEJ) declară Uber drept serviciu de transport.

În urma acestei decizii, compania va fi nevoită să accepte reglementări din partea statelor în care operează și să obțină o licență de operator de taxi la nivelul UE, inclusiv Marea Britanie. CEJ a fost sesizată de asociația taximetriștilor din Barcelona, care a afirmat că Uber este implicată direct în transportul de pasageri. Uber s-a declarat drept o companie de servicii online, care nu poate fi supusă restricțiilor din partea UE. Legile UE prevăd că libertatea de a oferi servicii nu se aplică în cazul companiilor de transport, companii care sunt supuse reglementărilor la nivel național. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.