Tencent investește în cel mai mare dezvoltator de mall-uri din China, BMW cumpără Sixt, Ola se extinde în Australia, Zelle a procesat 75 mld USD în 2017, Amazon extinde testele de logistică,Uber modifică sistemul de rating al șoferilor

 

Tencent conduce o rundă de finanțare de 5,3 miliarde USD a celui mai mare dezvoltator de mall-uri din China.

Dalian Wanda Group este compania de dezvoltare de proprietăți comerciale deținute de miliardarul Wang Jianlin, companie aflată sub spectrul termenului limită stabilit pentru a fi relistată pe bursa chineză. În urma investiției sale, Tencent va deține o participație de 14% în Wanda. JD a participat de asemenea la runda de investiție, cu scopul de a oferi Wanda o abordare de shopping multichannel. (sursă)

 

SoftBank se află în procesul de a elabora un plan pentru crearea unui sistem global de plăți digitale.

Conform planului, va fi elaborată o nouă infrastructură digitală globală de plăți, cu susținerea celor mai mari bănci din lume. Sistemul va putea fi folosit de multiple instituții financiare și va tăia din costuri și va facilita lansarea de noi produse și servicii financiare. De asemenea, sistemul va fi folosit drept o rețea de plăți mobile. Pentru a demara planul, SoftBank plănuiește achiziția Temenos, compania elvețiană care oferă software pentru 41 din cele mai mari 50 de instituții financiare din lume. Prin sistemul său, SoftBank ar urma să concureze global cu PayPal, Apple Pay și Alipay. (sursă)

 

Rakuten plănuiește achiziția companiei japoneze de asigurări Asahi Fire & Marine Insurance pentru 415 milioane USD.

Prin această achiziție, Rakuten țintește consolidarea portofoliului său de servicii financiare. Asahi Fire este un jucător minor pe piața de asigurări de 76 de miliarde USD din Japonia. În urma achiziției, Rakuten va putea oferi servicii de tranzacționare de titluri, emitere de carduri și asigurări de viață. Serviciile financiare au reprezentat 38% din cifra de afaceri a Rakuten în anul financiar 2017, e-commerce-ul reprezentând 40%. (sursă)

 

Ola se extinde în Australia.

Jucătorul indian de pe piața de ride-hailing se extinde pe piața australiană, continuând trendul de extinderi din acest segment după mișcarea Didi către Brazilia și Taiwan. Ola a anunțat demararea recrutării de șoferi în Sydney, Melbourne și Perth. Ola are 125 de milioane de utilizatori înregistrați și peste 1 milion de șoferi în 110 orașe din India. Printre investitorii Ola se numără și Didi. (sursă)

 

BMW achiziționează Sixt de la DriveNow și facilitează astfel alianța cu Daimler pe zona de car-sharing și taxiuri autonome.

BMW a achiziționat Sixt de la joint venture-ul DriveNow. BMW țintește 100 de milioane de clienți pentru serviciul său premium de mobilitate până în 2025. Achiziția Sixt aduce BMW mai aproape de combinarea serviciilor sale cu cele ale Car2Go, deținut de Daimler. Cei doi giganți auto vor colabora pe zona de car-sharing, ride-hailing, încărcarea vehiculelor electrice și servicii digitale de parcare. (sursă)

 

Zelle a procesat plăți în valoare de 75 de miliarde USD în 2017.

Zelle a raportat 247 de milioane de plăți în 2017, o creștere de 45% față de anul precedent. Volumul de plăți P2P a crescut la 75 de miliarde USD, de la 55 de miliarde USD în 2016. Serviciul este creat, susținut și operat de sistemul bancar, 60 de instituții financiare participând în Zelle. Printre băncile de top care utilizează Zelle se numără Bank of America, Wells Fargo și JPMorgan Chase. (sursă)

 

Amazon extinde testele pe zona de logistică.

Amazon extinde un serviciu care va facilita livrările rapide pe zona de grocery și produse pentru casă direct de la comercianți. Acest serviciu nu aglomerează depozitele Amazon și oferă gigantului e-commerce o poziție pe zona de logistică, acesta putând astfel să concureze cu UPS sau FedEx. Amazon oferă comercianților de pe marketplace-ul său costuri de livrare mai mici, software logistic, inspecții și recomandări pentru depozite, precum și monitorizarea ridicării pachetelor. (sursă)

 

ING achiziționează o participație majoritară în Payvision.

ING a investit 340 de milioane USD pentru 75% din platforma internațională de carduri și plăți. Payvision a fost fondată în Amsterdam în 2002 și facilitează utilizarea a 80 de metode de plată, precum Maestro, Visa, iDEAL, Alipay sau Union Pay, în peste 150 de monede. Compania a înregistrat o creștere de 66% a volumului de plăți în 2017. (sursă)

 

Alibaba investește în jucătorul indian de logistică Xpressbees.

Alibaba a căutat să efectueze o investiție strategică în spațiul de logistică, ducând tratative inclusiv cu Delhivery și Ecomm Express, concurenți ai Xpressbees. Prin investiția în Xpressbees, Alibaba va utiliza servicii de logistică pentru toate operațiunile sale e-commerce din India, inclusiv pentru livrările BigBasket, magazin online în care compania chineză a investit recent. (sursă)

 

Facebook va favoriza știrile locale în News Feed-ul utilzatorilor din SUA.

Această schimbare ar putea fi introdusă și pe alte piețe până la finalul anului. Planurile de favorizare a conținutului local au fost anunțate public în urmă cu o săptămână, când Facebook a declarat că va acorda întâietate site-urilor locale de știri, informații sportive și bloguri regionale considerate de încredere de utilizator. În această categorie nu intră business-uri locale și anunțuri imobiliare. (sursă)

 

Google confirmă investiția în compania indoneziană de ride-hailing Go-Jek.

Finanțarea consolidează prezența Google pe piețele din Asia de Sud-Est. Concurenții Grab și Uber sunt susținute de SoftBank. Go-Jek a primit finanțări de la Tencent și JD. Go-Jek livrează prin aplicația sa atât mâncare și cumpărături, cât și furnizori de servicii locale, precum coafori sau maseuri, în capitala indoneziană Jakarta. (sursă)

 

Uber dezvăluie planuri de a modifica sistemul de rating al șoferilor.

În urma acestei schimbări, clienții vor putea opta pentru un nivel mai înalt de servicii precum și pentru curse cu mașini mai bune. Momentan, utilizatorii aplicației de ride-hailing pot oferi un maxim de 5 stele pentru experiența cursei. Uber dorește însă să recompenseze la un alt nivel șoferii cei mai performanți. Conform CEO-ului Uber, o mașină mai bună și un serviciu mai bun sunt două lucruri diferite. La nivel global, sunt efectuate anual 4 miliarde de curse cu Uber. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.