INS raportează o creștere de 30% pe e-commerce, Dacia ia în calcul intrarea în online, Uber va lansa Eats în România, Credius și Netopia mobilPay lansează o soluție de plată pentru magazine online, BNR adoptă o poziție anti monede virtuale, iar Doraly va intra în online

 

→ Vânzările din comerţ au crescut cu peste 10% anul trecut, cu un plus de 30% pe zona de online

Raportat pe domenii, vânzările online au crescut cu 30,6%, vânzările din farmacii au avansat cu 0,5%, cele de mobilă cu 12,7%, iar cele de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte cu 22%. INS: „Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în anul 2017, comparativ cu anul 2016, a înregistrat o creştere cu 10,7% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,8%)”.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/vanzarile-din-comert-au-crescut-cu-peste-10-anul-trecut-cu-un-plus-de-30-pe-zona-de-online-16970528


→ BNR decide să iasă cu o poziție împotriva monedelor virtuale, precum bitcoin: Sunt active speculative, extrem de volatile și riscante, descurajăm orice fel de implicare!

Banca Națională a României transmite, în principal băncilor, că descurajează orice fel de implicare în legătură cu astfel de monede. În 2015, BNR transmitea că moneda virtuală nu este una națională și nici valută, că acceptarea acesteia la plată nu este obligatorie din punct de vedere legal.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/bnr-decide-sa-iasa-cu-o-pozitie-impotriva-monedelor-virtuale-precum-bitcoin-sunt-active-speculative-extrem-de-volatile-si-riscante-descurajam-orice-fel-de-implicare-17858519


→ Surpriză: UBER a plătit impozit pe profit de 3 ori mai mult decât primele 9 companii de taxi din Bucureşti la un loc

Cele mai mari 9 companii de taximetrie din Bucureşti au plătit către stat, în 2016, impozit pe profit, cumulat, în valoare de 61.224 de lei, potrivit datelor raportate către Ministerul de Finanţe. n aceeaşi perioadă, Uber, serviciul privat de car sharing, activ pe pieţele din Bucureşti, Timişoara şi Cluj, a plătit, pentru profiturile obţinute, taxe care s-au ridicat la 187.000 de lei, de 3 ori mai mult decât cei care domină piaţa taximetriei la un loc, potrivit lui Cristian Lăzărescu, vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport.

Sursa – http://www.businessmagazin.ro/actualitate/surpriza-uber-a-platit-impozit-pe-profit-de-3-ori-mai-mult-decat-primele-9-companii-de-taxi-din-bucuresti-la-un-loc-16972688


→ Principalul motiv pentru care coletele nu ajung la timp

In medie, 1 din 20 de comenzi plasate online nu sunt livrate la o prima incercare. Acest lucru ii costa pe retaileri atat bani, cat si reputatie. eMag, cel mai mare retailer online, incearca sa rezolve problema prin perfectionarea propriei companii de curierat, Sameday Courier, care acopera in prezent doar Bucurestiul. Pe de alta parte, FAN Courier si DPD subliniaza la unison ca, la nivel national, lipsa autostrazilor se face simtita.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/217905/principalul-motiv-pentru-care-coletele-nu-ajung-la-timp-nimeni-e-de-vina.html


→ Platforma cehă de fashion online Glami a realizat în luna ianuarie vânzări de peste jumătate de milion de euro pentru parteneri

Glami anunță că în luna ianuarie a avut cu 60% mai mulți vizitatori decât într-o lună obișnuită, ceea ce a dus la vânzări de peste 500.000 euro pentru parteneri, respectiv peste 8.000 de comenzi noi. Aceste cifre sunt rezultatul reducerilor aplicate de catalogul online în prima lună din an, spun reprezentanții companiei.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/platforma-ceha-de-fashion-online-glami-a-realizat-in-luna-ianuarie-vanzari-de-peste-jumatate-de-milion-de-euro-pentru-parteneri-17850787


→ Proprietarii Doraly anunță investiții de 8 mil. euro în noi pavilioane de vânzare, dar se pregătesc să intre și în comerțul online

Doraly, centru specializat în articole pentru casă și produse alimentare, anunță achiziția unui teren de 15.000 metri pătrați situat lângă actualul centru comercial pentru 1,5 mil. euro. Achiziția face parte dintr-un plan de investiții care vizează extinderea parcului comercial. Totodată, reprezentanții Doraly au anunțat intrarea în mediul online în acest an.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/proprietarii-doraly-anunta-investitii-de-8-milioane-euro-in-noi-pavilioane-de-vanzare-dar-se-pregatesc-sa-intre-si-in-comertul-online-17851669


→ STUDIU Aproape trei sferturi dintre cumpărătorii online din Europa achiziționează de la comercianți internaționali. Motivele pentru care se apelează la retaileri străini

Principalele motive care stau la baza opțiunilor de achiziție online pentru 71% dintre cumpărătorii europeni sunt prețurile mai bune și dorința de a cumpăra un anumit brand sau produs, arată rezultatele studiului UPS Europe Pulse of the Online Shopper 2017.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/studiu-aproape-trei-sferturi-dintre-cumparatorii-online-din-europa-achizitioneaza-de-la-comercianti-internationali-motivele-pentru-care-se-apeleaza-la-retaileri-straini-17851966


→ Confruntată cu “furia” taximetriștilor locali și cu modificările gândite de autorități, Uber pregătește lansarea serviciului Uber Eats în România.

Compania americană de ridesharing Uber va lansa în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. Serviciul va fi lansat în perioada imediată, fiind deja inițiat, în urmă cu puține zile, procesul de recrutare de manager.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/auto-transporturi/confruntata-cu-furia-taximetristilor-locali-si-cu-modificarile-gandite-de-autoritati-uber-pregateste-lansarea-serviciului-uber-eats-in-romania-primul-stat-din-regiune-17851668


→ Credius și Netopia mobilPay lansează o soluție de plată dedicată magazinelor online

Astfel, clienții care doresc să facă o comandă sau să plătească o factură prin intermediul mobilPay și cărora li se transmite că nu au suficienți bani pe card în momentul finalizării comenzii vor avea posibilitatea de a plăti cu ajutorul Credius Pay. Prin această nouă opțiune, le va fi pusă la dispoziție instant o sumă între 100 și 750 de lei, pentru ca aceștia să finalizeze procesul de plată cu succes.

Sursa – https://www.profit.ro/profitul-tau/credius-si-netopia-mobilpay-lanseaza-o-solutie-de-plata-dedicata-magazinelor-online-17857351


→ Allianz-Țiriac lansează o aplicație online pentru persoanele fizice

Compania Allianz-Țiriac a lansat Contul meu, o soluție digitală pentru persoane fizice ce le permite clienților companiei o mai mare transparență și autonomie în vizualizarea și gestionarea asigurărilor personale. Si cei care nu au încă asigurări încheiate la Allianz-Țiriac pot utiliza aplicația pentru a-și achiziționa Rovinieta, asigurarea RCA și asigurarea de călătorie în străinătate.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/asigurari/allianz-tiriac-lanseaza-o-aplicatie-online-pentru-persoanele-fizice-17865598


→ Floria vinde de Valentine’s Day de pana la 15 ori mai mult decat intr-o zi normala

Grupul Floria, care cuprinde 6 florarii, magazin online si depozit en-gros, vinde de Valentine’s Day de pana la 15 ori mai mult ca intr-o zi normala. 95% din produsele achizitionate sunt trandafiri rosii, iar valoarea bonului mediu ajunge pana la 300 lei, cu aprox. 25% mai mult ca intr-o zi normala, dupa cum au explicat Lacramioara Fabian, director operational Floria si Marina Popescu, director general Floria.ro.

https://www.wall-street.ro/articol/Companii/217968/floria-vinde-de-valentine-s-day-de-pana-la-15-ori-mai-mult-decat-intr-o-zi-normala.html


→ Chocolissimo estimeaza vanzari duble in prima parte a anului, sustinute de sarbatorile de primavara

Chocolissimo, brand de ciocolata belgiana premium prezent in Romania prin franciza, estimeaza vanzari de 1,2 milioane de lei in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 100% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Primul trimestru al anului reprezinta 30% din vanzarile anuale ale brandului.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/217973/chocolissimo-estimeaza-vanzari-duble-in-prima-parte-a-anului-sustinute-de-sarbatorile-de-primavara.html


→ Cel.ro, al doilea retailer online IT&C: Căutăm în continuare un investitor

Compania Corsar Online, care ad­mi­nistrează cel.ro, îşi va concentra efor­tu­rile în acest an pe iden­ti­fi­carea unui in­vestitor, dar şi pe dezvoltarea plat­formei mar­ketplace.„În primul rând o pri­o­ritate este dez­vol­tarea platformei mar­ket­place şi adăugarea de furnizori noi. Ne dorim ca până la final de an să avem peste 1.000 de furnizori noi“, a declarat Tiberiu Pop, CEO şi proprietar al cel.ro.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/cel-ro-al-doilea-retailer-online-it-c-cautam-in-continuare-un-investitor-16976254


→ Dacia începe să se uite spre online: „Economia se schimbă, consumatorul se schimbă“

Vânzările online de maşini, sau cel puţin comandarea acestora urmată de o vizită în showroom ar putea prinde avânt în viitor, în condiţiile în care Dacia analizează tot mai mult această posibilitate. „Cu seria limitată de 100 de maşini Duster ce puteau fi re­zervate online am dorit să testăm piaţa. Dorim să livrăm mo­dele de business şi de cumpărare cât mai apropiate de aş­tep­tările clientului. Există o evidentă disponibilitate pen­tru achi­ziţiile online“, explică Ionuţ Gheorghe, directorul de marketing al Dacia.

Sursa – http://www.zf.ro/auto/dacia-incepe-sa-se-uite-spre-online-economia-se-schimba-consumatorul-se-schimba-16973876


→ O asociaţie pentru protecţia mediului: „Am creat un magazin online cu produse alternative la cele din plastic“

Asociaţia ALTERNATIVE, înfiinţată în anul 2013 de Ioana Tănase şi Mihai Pop, a deschis anul trecut un magazin online unde comercializează produse alternative celor de plastic, cum ar fi sacoşe din bumbac, periuţe de dinţi din bambus sau săculeţi pentru produse vrac. Pe lângă magazinul online, asociaţia mai are un stand cu produse într-o cafenea din Oradea.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/o-asociatie-pentru-protectia-mediului-am-creat-un-magazin-online-cu-produse-alternative-la-cele-din-plastic-16970130

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.