Telefonica lansează asistentul vocal Aura, Tencent şi JD concurează în retailul clasic, Samsung lansează Galaxy S9, Xiaomi și Microsoft colaborează pe AI, iar IPO-ul Dropbox ar putea aduce 500 mil. USD

 

Telefonica lansează asistentul vocal Aura.

Operatorul mobile spaniol a lansat Aura, asistent activat vocal, care utilizează AI pentru a interacționa. Telefonica este prezentă pe 17 piețe din Europa și America Latină, asistentul său virtual fiind prezent în Argentina, Brazilia, Chile, Germania, Spania și Marea Britanie. Aura va funcționa pe platforma sa TV plătită în Spania, și pe Facebook Messenger în Chile și Germania. (sursă)

 

Nissan și DeNA testează Easy Ride, un serviciu de taxi condus autonom.

Primul test în condiții de trafic pentru Easy Ride va avea loc pe 5 martie, în Yokohama, orașul în care se află sediul producătorului auto. În timpul cursei, pasagerii vor putea testa funcționalitățile adiționale ale serviciului, putând folosi aplicația mobile pentru a cere sugestii de atracții locale. Acestea vor fi proiectate pe un ecran de tabletă, inclusiv cu coduri pentru cupoane de reducere. (sursă)

 

Tencent și JD achiziționează participații într-un retailer clasic din China.

Tencent va plăti 140 de milioane USD pentru o participație de 6% în retailerul Better Life Commercial Chain Store. JD va investi 117 milioane USD pentru 5% din același lanț de magazine. Better Life este un operator de supermarketuri din orașul Hunan. Retailerul a anunțat și un acord strategic de colaborare cu Tencent. Cei 3 mari competitori chinezi din zona e-commerce, Alibaba, JD și Tencent, continuă în prezent extinderea către retailul clasic. (sursă)

 

Dropbox depune documentația pentru IPO.

Compania de stocare de fișiere are drept obiectiv obținerea a 500 de milioane USD în urma listării. Compania a avut încasări de 1,1 miliarde USD în 2017, cu o pierdere netă de 111 milioane USD. Dropbox are peste 500 de milioane de utilizatori înregistrați, din care 11 milioane sunt plătitori de abonament. Ultima evaluare a companiei a fost situată la 10 miliarde USD. (sursă)

 

Google Play acceptă plăți prin M-Pesa în Kenya.

Serviciul M-Pesa al operatorului mobile Safaricom este util deoarece majoritatea utilizatorilor de pe piața din Kenya nu dețin un card bancar. M-Pesa permite transferul de bani și plata diverselor facturi prin intermediul telefonului mobil. Acest serviciu are 27,8 milioane de utilizatori într-o țară cu 45 de milioane de locuitori. Platforma Android domină piața din Kenya. (sursă)

 

MercadoLibre anunță o creștere de 132% față de anul precedent.

Numărul de articole vândute a crescut cu 58%, la 81 de milioane, pe fondul creșterii pe piețele din Brazilia și Mexic. Platforma e-commerce din America Latină a adăugat 10,7 milioane de noi utilizatori în 2017, ajungând la un total de 212 milioane. Încasările totale au crescut cu 95%, la 4,3 miliarde USD. Venitul net a crescut cu 100%, la 437 de milioane USD. Creșterile se datorează livrărilor gratuite pentru o serie de articole precum și subvenționările acordate comercianților parteneri. (sursă)

 

Banca digitală Revolut atinge punctul de break-even.

Revolut este prima bancă digitală care atinge punctul de profitabilitate. Creșterea se datorează numărului de utilizatori mai mare, atrași de prețurile mici și ușurința utilizării serviciilor de banking oferite. Revolut are 1,5 milioane de utilizatori în Europa. Cel mai apropiat concurent este Monzo. Revolut oferă și servicii pentru companii și un marketplace de servicii bancare. (sursă)

 

Samsung lansează noul model Galaxy S9.

Noul model este special creat pentru social media și aplicații vizuale. Intenția producătorilor este de a convinge utilizatorii să își schimbe terminalele mai rapid decât ar face-o în mod normal, în condițiile unei piețe stagnante de smartphone. Comunicarea vizuală este considerată de producători drept cea mai importantă funcție a unui smartphone, astfel că S9 a fost dotat cu o cameră îmbunătățită, un tool vocal pe bază de AI și software pentru transformarea selfie-urilor în instant emojis. (sursă)

 

Xiaomi și Microsoft încheie un parteneriat pe zona de AI.

Parteneriatul dintre cele două companii se va concentra pe inteligență artificială, cloud computing și hardware PC, cu posibilitate de dezvoltare și în alte domenii. Xiaomi a declarat într-un comunicat de presă că evaluează potențialul folosirii platformei Azure pentru extinderea la nivel global. Capabilitățile AI ale Microsoft, în special pe zona de computer vision și decodarea limbajului, vor fi folosite și în alte arii de colaborare. (sursă)

 

Visa consideră cardurile cu chip integrat drept mult mai sigure.

Deși doar 59% din magazinele din SUA au terminale care acceptă carduri cu chip, instanțele de fraudă au scăzut cu 70% între septembrie 2015 și decembrie 2017 în cazul retailerilor care au făcut upgrade-ul de chip, conform reprezentanților Visa. Procentajul comercianților care acceptă carduri cu chip, spre deosebire de cele cu bandă de swipe, nu a crescut foarte mult față de 2016. Cardurile cu chip nu sunt complet sigure în fața hackerilor, însă furtul în masă al numerelor de card este extrem de dificil. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.