Amazon lansează un card de credit pentru IMM-urile din SUA, Pepsi lansează primul său brand pentru e-commerce, Google și Apple își dispută supremația în zona de achiziții de start-up, iar Reuters creează un indicator privind sentimentul general referitor la Bitcoin

 

UberEATS se extinde în 100 de noi orașe.

Uber a demarat extinderea serviciului său de livrare de mâncare în zona EMEA. Serviciul va fi lansat anul acesta în Irlanda, Egipt, Kenya, Cehia, Ucraina și România. Această mișcare face parte din strategia Uber de a deveni o organizație mai responsabilă fiscal înainte de potențialul său IPO. Uber a declarat că business-ul Eats este profitabil deja pe 45 de piețe din 200 pe care este prezent. (sursă)

 

Amazon lansează un card de credit pentru IMM-urile din SUA.

Prin această mișcare, Amazon țintește obținerea unei mai mare cote din piața de provizii de birou. În octombrie, retailerul a lansat un program de membership Prime prin care oferă livrare rapidă în mod gratuit pentru companii. Cardul Amazon va oferi puntcte de loialitate și va permite inclusiv achiziția de produse financiare pentru IMM-uri prin intermediul unui portal creat special. (sursă)

 

Facebook Marketplace acceptă reclame plătite.

Este pentru prima oară când Marketplace se deschide pentru advertiseri. Programul a fost lansat în ianuarie, iar Facebook a demarat deja o strategie de creștere pentru acest serviciu. Adăugarea anunțurilor plătite pe Marketplace poziționează foarte favorabil Facebook pe piața de mică publicitate online. Vor putea fi folosite reclame cu imagini singulare sau carusel. (sursă)

 

Ofo anunță o finanțare de 866 de milioane USD.

Compania de închiriere de biciclete a anunțat că va primi o nouă infuzie de capital în cadrul unei runde conduse de Alibaba. Suma reprezintă un record de finanțare penrtu industria de bike-sharing. În mass-media chineză au circulat mai multe zvonuri conform cărora Ofo a obținut o finanțare de 280 de milioane USD de la Alibaba prin intermediul unor instrumente financiare pe bază de ipotecă. (sursă)

 

Google și Apple își dispută supremația în achizițiile de start-up-uri AI.

În 2017 au avut loc 115 achiziții de start-up-uri AI, în creștere de la cele 22 din 2013. Cele mai multe astfel de start-up-uri au fost achiziționate din 2012 de Google și Apple. Google are la activ 14 achiziții din acest segment, Apple 13. Cele mai mari 10 companii tech au achiziționat împreună 50 de start-up-uri AI. (sursă)

 

 

Pepsi lansează un brand special pentru e-commerce.

Produsul Drinkfinity al Pepsi a fost lansat strict pentru piața online din Marea Britanie. Pepsi caută astfel să atragă clienți mai tineri și mai conștienți privind un stil de viață sănătos. Băutura răcoritoare Drinkfinity vine în combinații de arome precum afine-acai, piersică sau ananas-cocos. Consumatorii pot cumpăra aceste băuturi doar online, acestea având și elemente returnabile. (sursă)

 

WalMart se extinde în domeniul agriculturii.

WalMart a depus documentația pentru patente de drone pentru agricultură. Compania urmează să dezvolte drone care pot identifica dăunătorii, pot monitoriza starea culturilor, împrăștia pesticide sau poleniza plante. Astfel, retailerul țintește automatizarea agriculturii și susținerea business-ului său din zona grocery. Pentru a concura mai eficient cu Amazon, WalMart a aplicat pentru o serie de patente cu scopul de a-și scurta lanțul de distribuție. (sursă)

 

China va publica un ghid cu norme de aplicare și reglementări pentru dezvoltarea de sisteme AI.

Ministrul Științei și Tehnologiei din China a declarat că AI va fi folosit în securitate cibernetică, sănătate și protecția mediului. De asemenea, ministerul va ajuta companiile și instituțiile de cercetare locale să obțină cooperare internațională. China se află în procesul de a legifera folosirea AI în zone precum probleme sociale, securitate personală și națională și piața forței de muncă. (sursă)

 

Reuters lansează un indicator privind sentimentul general referitor la Bitcoin.

Tool-ul Reuters va monitoriza și analiza conținutul și interacțiunile online referitoare la moneda virtuală. Indicele MarketPsych al agenției de știri, dezvoltat împreună cu firma de cercetare de piață MarketPsych Data, va monitoriza sute de site-uri de știri și rețele sociale pentru a oferi informații folositoare pentru investitorii în criptomonedă. (sursă)

 

Lyft declară că veniturile sale cresc de 10 ori mai rapid decât cele ale Uber.

Lyft a avut o creștere importantă pe 2017, an marcat de extinderea companiei în mai multe orașe din SUA și de știri negative referitoare la principalul concurent Uber. Lyft a avut încasări de 1 miliard USD în 2017, cu o creștere masivă în trimestrul 4, reprezentând un avans de 168% față de aceeași perioadă din 2016. Uber  a raportat o creștere de doar 61%. Lyft declară că în martie va încheia al 20-lea trimestru consecutiv cu o creștere de peste 100% a veniturilor. (sursă)

 

Companiile de crypto exchange percep taxe de până la un milion USD per ICO.

Conform mai multor surse din industrie, mai multe exchange-uri de criptomonedă percep o taxă de listare de 1 milion USD, un cost mai mare față de IPO-urile din sistemul bursier tradițional. Conform analiștilor, companiile de crypto exchange dețin o putere foarte mare pe piața de monede virtuale deoarece acestea generează lichidități. În general, în cazul IPO-urilor clasice, taxele de listare sunt folosite și pentru a plăti contabili, avocați, taxe legale și alte servicii adiționale. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.