România este a doua piaţă din regiune ca vânzări pentru Answear, eMag va lansa un sistem care va ajuta sellerii noi, Blugento Express se va lansa în aprilie, Mastercard și Carrefour promovează plățile cu cardul, Revino.ro și Crameromania.ro fac profilul consumatorului român de vinuri

 

→ Raluca Radu, country manager answear.ro: România este a doua piaţă din regiune ca vânzări, după Polonia; mizăm pe 20 mil. euro în 2018

„În 2017 am vândut de 9,3 mil euro, am avut o creştere de 160%. Ne  aşteptăm la o dublare anul acesta, la 20 mil. euro. Piaţa de fashion online din Ro­mânia e la 300 mil. euro, din to­ta­­lul de 2,8 mld. euro al e-commerceului. Produsele de fashion reprezintă a doua categorie în vânzări, după cele de hi-tech. Pe multe pieţe articolele de fashion sunt pe primul loc, cum sunt SUA, dar şi la nivel global. Deci ne aşteptăm la creşteri”.

Sursa – http://www.zf.ro/zf-live/video-zf-live-raluca-radu-country-manager-answear-ro-romania-este-a-doua-piata-din-regiune-ca-vanzari-dupa-polonia-mizam-pe-20-mil-euro-in-2018-17071613


→ Filote, eMag: Vom introduce un sistem care sa ajute sellerii noi sa iasa in fata

Aproape 9.000 de magazine online in eMAG Marketplace, unul dintre cei mai recent intrati – Altex Romania. “Cei mai buni parteneri pe care ii avem in Marketplace sunt cei care vand produse pe cel putin PATRU canale de vanzari”, spune Florin Filote, director eMag Marketplace, invitat in preambulul ecomTEAM 2018 la emisiunea Iesit din Tipar.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/218980/filote-emag-vom-introduce-un-sistem-care-sa-ajute-sellerii-noi-sa-iasa-in-fata.html


→ Blugento anunţă „Blugento Express” – serviciul care permite cumpărarea de magazine online la cheie, gata de lansare

Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluții de ecommerce bazate pe platforma Magento, anunţă „Blugento Express”, serviciul care pune la dispoziţia comercianţilor o platformă cu magazine online bazate pe soluţia Magento, gata de lansare, complet echipate, bine construite şi cu design de ultimă generaţie. Noul serviciu va fi disponibil începând cu luna aprilie, iar comercianţii care își doresc prezenţă online, pot avea propriul shop, perfect adaptat business-ului, în numai 24 de ore.

Sursa – http://ecomnews.ro/2018/03/19/blugento-anunta-blugento-express-serviciul-care-permite-cumpararea-de-magazine-online-la-cheie-gata-de-lansare/


→ Magazinul online Esteto.ro se transformă în marketplace după o investiţie de 50.000 euro

Magazinul online specializat în comercializare de produse de înfrumuseţare Esteto.ro, înfiinţat în 2013 de Octavian şi Elena Jomir, se transformă de luna aceasta într-o platformă online de tip market-place, care va reuni atât produse din categorii dedicate în primul rând femeilor (fashion, beauty, kids, home & deco), cât şi produse din cele mai variate nişe, cum ar fi papetărie, cărţi, consumabile medicale, consumabile saloane ş.a.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-esteto-ro-se-transforma-in-market-place-dupa-o-investitie-de-50-000-euro-17066748


→ Britanicii de la Revolut: Peste 20.000 de români şi-au deschis la noi conturi curente prin aplicaţia mobilă

Start-up-urile fintech nu mai sunt doar o poveste a viitorului. Acestea au început să câştige tot mai mult teren datorită comodităţii şi uşurinţei în utilizare, comparativ cu băncile tradiţionale, numărul de clienţi ai start-up-urilor fintech fiind în continuă creştere, inclusiv în România. Astfel, în prezent, peste 20.000 de români utilizează serviciile Revolut, un start-up fintech din Marea Britanie care le pune la dispoziţie utilizatorilor de smartphone-uri o aplicaţie mobilă căreia îi pot ataşa un cont bancar pentru a putea face diferite operaţiuni, precum plăţi, transferuri de bani sau schimburi valutare.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/start-up-urile-fintech-incep-sa-erodeze-pozitia-bancilor-britanicii-de-la-revolut-peste-20-000-de-romani-si-au-deschis-la-noi-conturi-curente-prin-aplicatia-mobila-17066761


→ Cristian Popescu, platforma robnb.ro: Turismul românesc este exploatat cu succes de străini

Platforma robnb.ro oferă posibilitatea oricărei persoane să se implice în dezvoltarea şi promovarea turismului României, atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional, prin publicarea locurilor şi monumentelor turistice de către localnicii fiecărui oraş din ţară pe această platformă.„Anual, în România se înregistrează aproximativ 500.000 de cazări pe platformele online străine sau româneşti”, a spus Cristian Popescu, fondator al platformei robnb.ro.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-live-cristian-popescu-platforma-robnb-ro-turismul-romanesc-este-exploatat-cu-succes-de-straini-17070851


→ Profilul consumatorului român de vinuri: lucrează în mediul privat, are venituri peste medie şi cumpără pentru consum propriu sau cadou

Cine este însă consumatorul român de vin? Are între 18 şi 50 de ani (circa 80% din totalul per­soa­nelor intervievate), lucrează în mediul privat (75%) şi are venituri peste medie, arată un stu­diu de piaţă realizat de platformele crameromania.ro şi revino.ro.  Crameromania.ro este o bază de date bilingvă online a cramelor din România, iar Revino.ro este un agregator de tipul Trip Advisor care le oferă vizitatorilor toate informaţiile de care au nevoie pentru a organiza vizite la crame.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/profilul-consumatorului-roman-de-vinuri-lucreaza-in-mediul-privat-are-venituri-peste-medie-si-cumpara-pentru-consum-propriu-sau-cadou-17070759


→ Marks lansează seria de emisiuni ‘Inspiring Stories’ pentru PIATRAONLINE

“Inspiring Stories” este o nouă emisiune online bilunară, produsă de PIATRAONLINE și creată de Marks. Prima ediție a emisiunii are loc marți, 20 martie, începând cu ora 18.00, pe pagina de facebook PIATRAONLINE. Având un format dinamic, fiecare ediție a emisiunii lansează un spațiu de dialog și experiențe constructive, care sunt împărtășite în spațiul public.

Sursa – https://www.iqads.ro/articol/42025/marks-lanseaza-seria-de-emisiuni-inspiring-stories-pentru-piatraonline


→ Mastercard premiază plățile cu cardul în locațiile Carrefour, în cadrul campaniei Când extraordinar e pur și simplu Normal: Priceless

Mastercard, operatorul celei mai rapide rețele de procesare a plăților din lume, şi Carrefour, retailerul cu cea mai mare acoperire geografică, demarează o nouă campanie prin care încurajează plățile electronice în rândul consumatorilor din România. Campania se va desfășura sub umbrela de comunicare Când extraordinar este pur și simplu Normal: Priceless, prin care cei doi parteneri încurajează plata cu cardul la cumpărături, ca parte obișnuită a activităților cotidiene.

Sursa – https://www.smark.ro/articol/42037/mastercard-premiaza-platile-cu-cardul-in-locatiile-carrefour-in-cadrul-campaniei


→ Exporturile ridică cifra de afaceri a producătorului român de cosmetice Gerocossen

Gerocossen, companie românească înființată acum aproape 30 de ani de către trei antreprenori locali, a încheiat anul 2017 cu o creștere de 25% a cifrei de afaceri față de 2016, ajungând la 14,5 milioane de lei. Produsele Gerocossen sunt realizate în fabrica din Pipera și sunt comercializate în hipermarketuri, supermarketuri, magazine de specialitate, rețele de farmacii și plafaruri și în magazinul online dedicat.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/exporturile-ridica-cifra-de-afaceri-a-producatorului-roman-de-cosmetice-gerocossen-17978552


→ Antreprenorul din spatele Le Couturier a lansat Etelle, brand de rochii cu vanzari de 15.000 euro in primele sapte luni

Preturile rochiilor Etelle pornesc de la 649 lei si pot ajunge pana la 3.999 lei. Etelle vinde si pantofi si clutch-uri sub marca proprie. Antreprenorul estimeaza ca investitia se va amortiza in urmatorii 2 ani, dupa ce in primele 7 luni de functionare Etelle a vandut rochii de 15.000 de euro. 80% din vanzari au provenit din showroom-ul fizic, iar restul din magazinul online.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/219144/antreprenorul-din-spatele-le-couturier-a-lansat-etelle-brand-de-rochii-cu-vanzari-de-15-000-euro-in-primele-sapte-luni.html


→ Marea provocare pentru retail: adaptarea comerţului tradiţional la preferinţa pentru online

Nevoia de a vizita fizic un magazin rămâne şi arată că există o disponibilitate a clienţilor pentru experienţe directe cu produsele, personalul, magazinul. În acelaşi timp, aceiaşi clienţi pot fi interesaţi să exploreze noi modalităţi de cumpărare, utilizând online-ul. De altfel, comportamentul de consum variază în funcţie de perioada anului, tipuri/categorii de produse, profilul consumatorilor etc”, spune Dan Bădin, Partener coordinator servicii fiscale şi juridice Deloitte România.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/marea-provocare-pentru-retail-adaptarea-comertului-traditional-la-preferinta-pentru-online-17073923


→ Mişcări importante pe o piaţă de 2,5 mld. euro. Online-ul mai are un pas şi devine rege pe piaţa electro-IT.

Românii cheltuie anual circa 2,5 mld. euro pe produse electro-IT, piaţa traversând în ultimii ani o perioadă foarte bună, cu creşteri susţinute. De altfel, valoarea atinsă în 2017 a fost una istorică, depăşind nivelul înregistrat în 2008, ultimul an de boom economic. Cel mai important canal de vânzare rămâne cel al magazinelor specializate, cu o cotă de piaţă de puţin sub 40% Online-ul vine însă puternic din urmă şi reduce an de an diferenţa, ajungând la 36% anul trecut, în urcare de la 33% în 2016.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/miscari-importante-pe-o-piata-de-2-5-mld-euro-online-ul-mai-are-un-pas-si-devine-rege-pe-piata-electro-it-de-unde-a-luat-cota-de-piata-in-ultimul-an-17070742


Companiile din România prind curaj să facă achiziţii în afară: şapte tranzacţii de peste 600 mil. euro

Dintre cele şapte, patru au pornit la drum ca afaceri antreprenoriale româneşti: RCS & RDS (telecom), Bitdefender (IT), Teraplast (materiale de construcţii) şi Fashion Up (Retail online). Acestora li se adau­gă gru­pu­rile imobiliare NEPI şi Global­worth care au cea mai mare parte a busi­­nessului local, deşi acţio­na­riatul este stră­in. Cea de-a şaptea companie este pro­ducă­to­rul de dulciuri Heidi, care deşi puţini ştiu, este un brand românesc dezvoltat de antreprenori elveţieni.

Sursa – http://www.businessmagazin.ro/actualitate/companiile-din-romania-prind-curaj-sa-faca-achizitii-in-afara-sapte-tranzactii-de-peste-600-mil-euro-17075336


→ Drepturile consumatorului online, discutate la conferinta „E-consumatorul”

Conform indexului anual al Comisiei Europene, Romania este codasa Europei la digitalizare si cumparaturi online (doar 18% dintre romanii care folosesc Internetul au comandat produse/servicii online, in 2017 si suntem pe penultimele locuri la abilitati digitale, tranzactii si servicii bancare online). De aceea, pe 15 martie (Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor), Asociatia „Suta la Suta Romanesc” (fondatoarea platformei tribunaconsumatorilor.ro) a organizat conferinta „E-consumatorul”, menita sa promoveze educarea romanilor in domeniul comertului online: ce inseamna o piata online corecta si sigura, cum te protejezi de fraude, cum esti despagubit cand nu iti sunt respectate drepturile.

Sursa – http://ecompedia.ro/drepturile-consumatorului-online-discutate-la-conferinta-e-consumatorul.html

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.