Uber aplică pentru o licență e-money, acțiunile Amazon scad cu 5%, FedEx achiziționează o companie globală de livrări, Facebook reziliază parteneriatele cu firme terțe de gestiune a informațiilor personale ale utilizatorilor săi

 

Uber aplică pentru o licență e-money în Olanda.

Uber a confirmat aplicația depusă la Banca Centrală Olandeză pentru o licență e-money în vederea diversificării serviciilor sale. Cu noua licență, compania de ride-hailing va putea crea propriul său ecosistem de plăți, pe modelul companiei concurente din Asia de Sud-Est, Grab, care deține propria aplicație de plăți P2P și s-a extins recent și către alte domenii financiare. (sursă)

 

Amazon angajează personal de curățenie în vederea lansării unui nou serviciu.

Prin această mișcare, retailerul dorește să obțină o cotă din piața de curățenie din SUA, în valoare de 16 miliarde USD. De asemenea, Amazon a renunțat la sub-contractori în favoarea controlului mai mare pe care îl poate exercita asupra propriilor angajați. Noul serviciu de curățenie, Amazon Home Assistants, va oferi servicii de curățenie pentru locuințele private din Seattle. (sursă)

 

Careem, compania de rise-sharing din Orientul Mijlociu, obține 500 de milioane USD finanțare.

Careem va utiliza fondurile pentru a explora noi oportunități de business și a-și diversifica activele în vederea unui IPO. Compania de ride-sharing operează în peste 90 de orașe și țintește extinderea pe noi piețe, precum Tunisia sau Algeria. Careem a achiziționat recent RoundMenu, achiziție prin care se va extinde în zona de livrare de mâncare. Compania are în prezent 10 milioane de utilizatori înregistrați și țintește atingerea pragului de profitabilitate în a doua jumătate a lui 2018. (sursă)

 

Acțiunile Amazon au scăzut cu 5% iar valoarea companiei cu 30 de miliarde USD.

Scăderea se datorează unei știri publicate de Axios, știre conform căreia președintele SUA, Donald Trump, dorește să limiteze creșterea retailerului online. Trump a afirmat că va folosi legile antitrust pentru acest scop, deoarece este de părere că Amazon va îngropa afacerile locale. De asemenea, Donald Trump vrea să schimbe regimul de impozitare al Amazon. (sursă)

 

Google Home este integrat cu Bluetooth.

De acum, utilizatorii pot folosi aplicația Home cu orice speaker și pot utiliza vocea pentru a îl folosi. Pentru a putea face acest lucru, utilizatorii trebuie să aleagă Google Home ca proiector audio implicit și să spună comanda “Hey Google” pentru a continua utilizarea. Se poate adăuga de acum și un speaker bluetooth, ceea ce permite utilizarea în multiple încăperi, fără nevoia de a deține câte un device Home sau Chromecast pentru fiecare spațiu. (sursă) 

 

Unitățile de ride-sharing ale Daimler și BMW fuzionează.

BMW și Daimler plănuiesc fuzionarea diviziilor lor de mobility, divizii care includ servicii on-demand precum car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcarea vehiculelor electrice și transport multimodal. Brandurile auto incluse în fuziune sunt Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Mini și BMW. Cei doi giganți auto au investit în ultima perioadă în servicii de mobilitate urbană. Daimler a achiziționat MyTaxi și serviciul de carpool Flinc. BMW a lansat propriul serviciu de car-sharing, atât în SUA cât și în Europa. (sursă)

 

FedEx achiziționează compania globală de livrări P2P Mailing Limited.

FedEx a cumpărat compania londoneză pentru 128 de milioane USD. P2P Mailing Limited oferă soluții de transport pentru e-commerce la nivel global. Printre serviciile oferite de companie se numără opțiuni de livrare last-mile, gestionate în parteneriat cu agenți poștali, de retail și logistici din peste 200 de țări. P2P va opera ca subisidară a FedEx Cross Border. (sursă)  

 

Facebook reziliază parteneriatele cu firmele terțe care gestionează informații despre utilizatorii săi.

Acest pas a fost făcut în urma recentului scandal legat de utilizarea improprie de către rețeaua socială a datelor utilizatorilor săi. Facebook a modificat setările de confidențialitate pentru serviciul său, oferind userilor mai mult control asupra informațiilor acestora. De asemenea, Facebook a reziliat contractele cu firmele de colectare de date Acxiom și Experian. Aceste servicii au fost oferite advertiserilor care nu vând direct către consumatori. Acțiunile Acxiom au scăzut ulterior cu 10%. (sursă)

 

JCB și Concardis încheie un parteneriat strategic.

Concardis este liderul pe piața de servicii de plăți în țările vorbitoare de limba germană din Europa. Compania va accepta JCB Card în cadrul noii sale platforme multi-channel. Parteneriatul va oferi atât JCB cât și Concardis noi oportunități de mărire a bazelor lor de clienți. JCB va putea oferi noi metode de plată iar Concardis va avea acces la peste 111 milioane de deținători de carduri JCB. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.