Amazon își mărește oferta grocery în India, JPMorgan folosește blockchain pentru a gestiona creanțele, Alibaba cumpără un producător chinez de chip-uri, Orchid Labs obține 125 de milioane USD pentru anonimizarea internetului

 

Amazon India mărește oferta pe zona de grocery în India.

Șeful Amazon India declară că se așteaptă ca produsele proaspete să reprezinte jumătate din cifra de afaceri a retailerului pe piața indiană. Conform aceluiași, AmazonFresh va fi lansat în India în următorii 5 ani, pe măsură ce zona grocery va crește. Clienții indieni vor primi comenzile de alimente proaspete în decurs de 2 ore. (sursă)

 

Baidu și Meituan încheie un parteneriat.

Baidu a declarat unui post local de știri că va oferi tehnologia sa pentru condus autonom către business-ul de food delivery al Meituan. Cele două companii au demarat un proiect pilot în cadrul orașului Xiong’an, hub de dezvoltare creat de statul chinez în zona Beijing-Tianjin-Hebei. Tehnologia driverless va fi în special aplicabilă pentru comenzile de mâncare pentru grupuri mari de persoane. (sursă)

 

JPMorgan testează tehnologia blockchain pentru emiterea de creanțe.

JPMorgan, împreună cu National Bank of Canada, au efectuat o simulare de emitere de creanțe folosind o nouă platformă blockchain, Quorum. NBC a emis un certificat de depozit anual de 150 de milioane USD cu dobândă flexibilă cu o simulare paralelă pe blockchain. Printre investitorii în certificatul NBC s-au numărat Goldman Sachs, Pfizer și Western Asset. (sursă)

 

Investitorul Jason Calacanis anunță Openbook Challenge, competiție creată pentru înlocuirea Facebook.

Conform investitorului din Silicon Valley, în următoarele 3 luni, 20 de finaliști se vor afla în competiție pentru 7 granturi a câte 100.000 USD fiecare. Scopul concursului este de a găsi un model sustenabil de business care să înlocuiască alte servicii tech, sub motto-ul “good for society”. Calacanis afirmă că în timp serviciile existente vor fi înlocuite de unele mai bune, astfel că inclusiv Facebook se află pe listă. Obiectivul investitorului:  100 de proiecte viabile care să înlocuiască servicii existente. (sursă)

 

Retailerii japonezi oferă din ce în ce mai mult clienților posibilitatea clienților de a-și ridica din magazin comenzile plasate online.

Prin această mișcare, retailerii clasici din Japonia urmăresc să ofere clienților un mai mare control asupra livrării comenzilor, să crească traficul fizic către magazinele lor și să micșoreze costurile de livrare. De asemenea, acești retaileri au drept obiectiv să concureze mai îndeaproape cu giganți precum Amazon. (sursă)

 

Columbus lansează o soluție e-commerce Saas B2B și B2C.

Compania de servicii IT daneză permite clienților business să își construiască site-uri e-commerce folosind template-uri pre-create. Soluția Columbus integrează Microsoft Dynamics 365. Software-ul este adresat clienților B2B dar oferă și funcționalitate B2C. Business-urile cu distribuție în rețele de retail își pot crea propriul marketplace online, cu focus pe mobile. (sursă)

 

Alibaba achiziționează un producător chinez de microchip-uri.

Prin această mișcare, Alibaba urmărește să își consolideze business-ul său de IoT și cloud. Anunțul Alibaba vine la câteva zile după ce SUA a ridicat interdicția în vigoare de 7 ani pentru companiile americane de a vinde chip-uri și alte componente către companii chineze. Recent, Alibaba a mai investit în producătorul local de chip-uri Hangzhou C-SKY Microsystems. (sursă)

 

Intel renunță la proiectul său de producție de ochelari inteligenți.

Intel ia în calcul închiderea diviziei sale New Devices și oprirea dezvoltării ochelarilor smart Vaunt. Ochelarii Vaunt sunt unici prin utilizarea proiecției retinale pentru a oferi imagini ochilor userilor. Spre deosebire de alte produse din aceeași categorie, ochelarii smart ai Intel nu au butoane, nu permit swipe-ul pe lentile, nu au ecrane LCD, speakere sau microfoane. Anumite voci din industrie afirmă că Intel nu a găsit un mod de a marketa produsul și nici un partener pentru zona de retail. (sursă)

 

Orchid Labs obține 125 de milioane USD pentru a dezvolta internetul fără supraveghere.

Obiectivul start-up-ului din San Francisco este de a oferi acces anonim la Internet, în special pentru cetățenii țărilor al căror guvern reglementează în mod excesiv utilizarea și cumpărăturile online. Un alt obiectiv este acela de a proteja utilizatorii de internet de companiile care strâng și vând date personale despre aceștia. Analiștii afirmă că proiectul va fi întâmpinat cu entuziasm, în special în contextul scandalului Cambridge Analytica. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.