Amazon face o ofertă oficială pentru 60% din Flipkart, Spotify, Square și Tesla publică rapoartele trimestriale de încasări, Telegram renunță la planurile de ICO, Cambridge Analytica se închide

 

Amazon oferă discount-uri retailerilor care folosesc sistemul său de plată

Amazon oferă un discount comercianților care vor folosi serviciul Amazon Pay pentru a-și efectua plățile. Prin această mișcare, Amazon ar putea amenința poziția PayPal și Square, ale căror acțiuni au scăzut cu aprox. 4% fiecare. Acțiunile Visa au scăzut și ele cu 0,9%. Prin promovarea sistemului său de plată, Amazon caută să acapareze o cotă din piața de 90 de miliarde USD anual constituită de comisioanele aplicate pe utilizarea cărților de debit și credit și sistemelor de plată. (sursă)

 

Grab se află în procesul de a obține 1 miliard USD finanțare.

Ar urma să fie cea de-a opta rundă de finanțare a companiei de ride-hailing din Singapore. Grab ar urma să primească o evaluare de 10 miliarde USD. Compania și-a consolidat poziția pe piață în urma achiziționării diviziei din Asia de Sud-Est a Uber și va utiliza fondurile pentru a continua extinderea în regiune. Grab are și o divizie de servicii financiare și de livrare de mâncare în unele piețe. (sursă)

 

Amazon înaintează o ofertă formală pentru achiziția Flipkart.

CNBC a raportat că Amazon a făcut o ofertă pentru cumpărarea unui pachet de 60% din acțiunile retailerului online indian. Această mișcare ar putea constitui o încercare a Amazon de a acapara o cotă din piața de e-commerce din India și de a bloca eforturile Walmart de a-și aduce expertiza și sistemul logistic pe această piață. (sursă)

 

Telegram renunță la planurile de ICO.

Telegram a obținut 1,7 miliarde USD din vânzarea de criptomonedă către investitori privați, astfel că a hotărât să anuleze ICO-ul adresat investitorilor din publicul larg. Compania a declarat că va folosi fondurile pentru dezvoltarea proiectului Telegram Open Network, a tehnologiei sale și a serviciului său de messaging cu 200 de milioane de utilizatori la nivel global. (sursă)

 

Spotify publică raportul trimestrial de încasări.

Spotify a avut în trimestrul 1 o creștere de 30% și respectiv 45% în cazul numărului de utilizatori activi lunar și de abonați la serviciul său premium, de la 170 de milioane și respectiv 75 de milioane. Încasările totale au crescut cu 26% față de T1 2017, însă au scăzut cu 1% față de trimestrul precedent. Compania arată semne de stagnare și chiar scădere a ritmului de creștere. (sursă)

 

Cifrele trimestriale ale Square arată creștere.

Square a raportat încasări de 669 de milioane USD, în creștere cu 45% față de trimestrul 1 2017. Acțiunile companiei au scăzut însă cu 6%. Scăderea se datorează previziunilor pentru trimestrul următor. Square a estimat încasări de 750 de milioane USD pentru trimestrul 2, cifră sub așteptările analiștilor, mai ales că aceasta înglobează și veniturile start-up-ului de corporate catering Zesty, achiziționat recent de Square. (sursă)

 

Programul de investiții al Google favorizează dezvoltarea asistenților digitali.

Google a declarat că va investi prioritar în companii care dezvoltă sau participă în dezvoltarea de platforme pentru asistenți digitali. Susținerea acestor companii va include programe de mentorat din partea Google pe zona de inginerie și design și includerea în parteneriate ale companiei și în platforma Google Cloud. (sursă)

 

Nokia vinde divizia de servicii de sănătate.

Compania a decis să renunțe la operațiunile din zona de digital health hardware și servicii asociate și să vânză această divizie către Eric Carreel, co-fondator al Withings. Nokia a avut rezultate slabe cu această divizie, încasările acesteia atingând anul trecut 52 de milioane USD, față de vânzările de 23 de miliarde USD raportate la nivelul întregii companii. În cadrul diviziei health, Nokia a dezvoltat device-uri precum un cântar inteligent, un monitor al ritmului cardiac și un termometru smart. (sursă)

 

Hulu depășește 20 de milioane de abonați în SUA.

În ianuarie, Hulu a raportat 17 milioane de abonați. Aceste cifre au fost publicate în cadrul prezentărilor companiei de la evenimentul Upfronts, prin care au fost promovate serialele originale ale Hulu și noile sale servicii publicitare. Cea mai interesantă funcție anunțată este posibilitatea de descărcare a programelor în vederea vizualizării lor offline. (sursă)

 

Tesla publică raportul de încasări trimestriale.

Pe trimestrul 1, compania a raportat încasări de 3,4 miliarde USD și o pierdere de 3,35 USD per acțiune. Estimările analiștilor indicau pierderi de 3,48 miliarde USD. Tesla a încheiat trimestrul 1 cu lichidități de 2,7 miliarde USD. Compania a adus îmbunătățiri producției Modelului 3, atingând 2270 de mașini produse săptămânal timp de 3 săptămâni. Obiectivul Tesla este de a atinge în următoarele două luni 5000 de mașini Model 3 produse săptămânal, și ulterior de a crește targetul la 10.000. (sursă)

 

Cambridge Analytica se va închide.

Nigel Oakes, fondatorul SCL Group, afiliatul britanic al Cambridge Analytica, a declarat că întregul grup de companii va fi închis. Reprezentanții grupului au declarat că au fost subiectul a numeroase acuzații nefondate și al unui asediu media care a îndepărtat clienții și furnizorii Cambridge Analytica. Aceiași reprezentanți au declarat că operarea companiei nu mai este viabilă și că nu există o alternativă realistă de a înlocui clienții și furnizorii pierduți. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.