Starbucks Pay este liderul pieței de plăți mobile, Alibaba lansează un laborator AI, Uber se va lansa pe piața din Japonia, Amazon promovează tehnologia sa de recunoaștere facială autorităților

 

Raport eMarketer: Starbucks Pay este liderul pieței de plăți mobile.

Starbucks operează propriul serviciu de plăți mobile din 2011, în prezent având un număr mai mare de utilizatori decât Apple Pay, Google Pay și Samsung Pay. Avansul Starbucks față de Apple Pay este însă unul mic, în 2017 serviciul numărând 20,7 milioane de utilizatori, față de cei 19,7 milioane de utilizatori ao Apple Pay. Estimările eMarketer arată că serviciul de plăți mobile al Starbucks va atinge în 2018 23,4 milioane de utilizatori, față de 22 de milioane ai Apple Pay. (sursă)

 

Vente Privee achiziționează QaShops.

Cumpărarea providerului de soluții de livrare și depozitare QaShops reprezintă cea de-a doua achiziție a Vente Privee în Spania, după cea a Privalia din urmă cu doi ani. QaShops conectează furnizorii comercianților cu marketplace-urile, compania fiind specializată în proiectarea de strategii omnichannel. Această mișcare va avantaja strategia de extindere a Vente Privee. (sursă)

 

Alibaba și start-up-ul SenseTime vor lansa un laborator AI în Hong Kong.

Laboratorul de inteligență artificială HKAI va fi non-profit și va fi finanțat de Alibaba, care este, de altfel, și cel mai mare investitor în cadrul SenseTime. Alibaba va finanța laboratorul AI printr-un fond de investiții în antreprenoriat. SenseTime va contribui de asemenea cu bani și know-how. Printre partenerii acestui proiect se numără Hong Kong

 

 

Baidu urmărește să vândă diviziile de aplicații și mobile ads pentru a se concentra pe zona AI.

Ca parte a acestei mișcări, Baidu va vinde o mare parte din participația sa în business-ul Global DU. Compania a stabilit ca deadline pentru completarea tranzacției trimestrul 3 2018. Astfel, Baidu va rămâne cu o participație de 34% în cadrul Global DU. De asemenea, gigantul search chinez urmăreșe să obțină finanțare adițională pentru a-și extinde serviciile AI. (sursă)

 

Yelp reia plângerea împotriva Google.

Yelp a depus la UE o plângere împotriva practicilor antitrust ale Google încă din 2014. Autoritățile europene nu au acuzat în mod formal gigantul search de astfel de practici. Yelp și-a reînnoit plângerea declarând că a luat în calcul decizia UE de anul trecut privind dominația ilegală a Google în ce privește rezultatele căutării shopping, precum prezența acuzațiilor similare pe piața din Brazilia. (sursă)

 

Uber plănuiește lansarea unui serviciu pilot de taxi hailing în Japonia.

Prin acest serviciu, Uber urmărește conectarea pasagerilor cu provideri de servicii de taximetrie. Japonia a interzis Uber să își creeze propria flotă de vehicule. Compania plănuiește să pună aplicația sa la dispoziție locuitorilor și vizitatorilor din insula Awaji, insulă cu o populație de 150.000 de locuitori aflată în apropierea orașului Osaka. Programul pilot va rula până în martie 2019. (sursă)

 

Foxconn plănuiește un IPO de 4,26 miliarde USD în China.

Foxconn Industrial Internet este o subsidiară a Foxconn iar IPO-ul său ar urma să fie cel mai mare din ultimii 3 ani pe piața din China. Unitatea Foxconn care produce dispozitive electronice, echipament pentru servicii cloud și roboți industriali, oferă 1,97 de miliarde de acțiuni la prețul de 13,77 yuani (2,15 USD) per acțiune pe bursa din Shanghai. Astfel, Foxconn urmărește diversificarea operațiunilor companiei către zone precum capabilități de producție smart, internet industrial și servicii cloud. (sursă)

 

Acer produce laptop-uri cu asistentul virtual Alexa integrat.

Acer a anunțat că mai multe modele de laptop-uri, precum Spin 3 și Spin 5, au fost dotate cu asistentul virtual Alexa și sunt disponibile în magazine. Modelul Nitro 5 Spin va fi dotat cu Alexa începând din iunie, urmând ca în următoarele săptămâni liniile Aspire, Switch și Swift să fie de asemenea integrate cu asistentul virtual. (sursă)

 

Amazon promovează tehnologia sa de recunoaștere facială către autorități.

Conform Amazon, tehnologia sa de recunoaștere facială va ajuta instituțiile și agențiile de aplicare a legii să finalizeze mai rapid investigațiile. Amazon a avut mai multe astfel de instituții drept clienți. Folosirea la scară largă a tehnologiei de recunoaștere facială a declanșat o multitudine de reacții privind rolul acesteia. Deși această tehnologie ar putea constitui un mijloc eficient de a reduce criminalitatea, mai multe organizații civice au declarat că autoritățile polițienești ar putea folosi recunoașterea facială pentru a opri proteste sau a reprima activiști pentru drepturi civile. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.