Glovo intră în România, Carrefour a deschis un marketplace pe site-ul său, Neogen preia 20% din Frisbo, Elefant se extinde în Rep. Moldova, Farmec pariază pe online, raport DESI 2018 despre gradul de digitalizare al României

 

→ Compania spaniolă cu aplicația Glovo de livrare rapidă a intrat în România, recrutând manager cu experiență la eMag și Fashion Days

Compania spaniolă care dezvoltă aplicația Glovo de livrare rapidă, în maximum 1 oră, de produse alimentare și nealimentare, după modelul companiei americane Postmates, a anunțat că a lansat aplicația și în România. Compania l-a recrutat în postul de manager general pentru piața locală pe Victor Răcariu, fost Chief of International Markets Officer la eMag.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/confirmare-compania-spaniola-cu-aplicatia-glovo-de-livrare-rapida-inclusiv-a-cheilor-uitate-a-intrat-in-romania-recrutand-manager-cu-experienta-la-emag-si-fashion-days-18129178


→ Carrefour si-a deschis marketplace pe site

Retailerul francez Carrefour a anuntat ca site-ul propriu (carrefour.ro) cuprinde o noua platforma de tip marketplace – „Carrefour & Partenerii”. Aceasta se lauda cu peste 140.000 de produse (carti, electrocasnice mari, produse pentru camera bebelusului, oale si accesorii pentru bucatarie etc.). „Reunim in cadrul unei singure platforme produse cat mai variate, comercializate de diversi parteneri (comercianti online). Astfel, poti gasi usor si intr-un singur loc produsele, alegandu-le in functie de caracteristici precum pretul, garantia, data si costul livrarii”, explica hipermarketul, pe site.

Sursa – http://ecompedia.ro/carrefour-si-deschis-marketplace-pe-site.html


→ Sondaj Ipsos pentru Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

Aprox. 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet. Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/sondaj-ipsos-pentru-fashion-days-1-din-3-romani-care-fac-shopping-online-si-a-cumparat-cele-mai-recente-articole-vestimentare-de-pe-internet-18123742


→ Neogen a preluat 20% din Frisbo.

Grupul Neogen a preluat 20% din compania de e-fulfillment Frisbo, a anunțat omul de afaceri Călin Fusu, acționar majoritar și director executiv Neogen. Bogdan Colceriu, fondatorul Frisbo, spune că “investiția va merge în dezvoltarea de software, pentru automatizarea proceselor și pentru scalare prin integrare ușoară de depozite și selleri online”. În viitor, o destinație va fi machine learning pentru predicție de stocuri.

Sursa – https://www.profit.ro/evenimente/exclusiv-neogen-a-preluat-20-din-frisbo-compania-evaluata-la-3-milioane-de-euro-incluzand-investitia-dublu-fata-de-tranzactia-realizata-anul-trecut-18122686


→ Retailerul online Elefant.ro își extinde operațiunile din Republica Moldova și deschide primul showroom

Compania a lansat în urmă cu trei ani primul punct de livrare din Chișinău, iar în aprilie 2016 a devenit operațional magazinul online elefant.md. elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, cu circa 1,5 milioane de clienți și 40 de puncte de livrare din București și din țară.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/retailerul-online-elefant-ro-isi-extinde-operatiunile-din-republica-moldova-si-deschide-primul-showroom-18121977


→ Priorităţile Farmec Cluj sunt online-ul şi magazine proprii, de brand. În 2017 valoarea medie a bonului de cumpărături a fost dublă faţă de 2016

Producătorul de cosmetice Farmec din judeţul Cluj pariază în acest an pe extinderea reţelei proprii de magazine, pe dezvoltarea online-ului şi pe lansarea de noi produse, strategie ce ar urma să menţină businessul companiei pe un trend ascendent la fel ca în fiecare din ultimii ani. Per total, compania şi-a majorat în 2017 cifra de afaceri cu peste 9%, până la 214 milioane de lei.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/prioritatile-farmec-cluj-sunt-online-ul-si-magazine-proprii-de-brand-in-2017-valoarea-medie-a-bonului-de-cumparaturi-a-fost-dubla-fata-de-2016-17223283


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu GermanElectronics.ro

Magazinul online GermanElectronics.ro a fost lansat in martie 2009 si vinde 35.000 de produse electronice diverse (echipamente auto, cabluri, produse IT, de modelism, unelte, sisteme de automatizare pentru casa, jucarii, biciclete, etc.). Vasile Boitos, administrator germanelectronics.ro,  a povestit cum a aparut compania cu sediul fizic la Oradea, de ce bariere s-a lovit initial, de ce mizeaza pe specializarea in-house si de unde isi importa toate produsele.

Sursa – http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-germanelectronics-ro.html


→ Guvernul legalizează ca dispecerate aplicațiile online folosite ca taxi, în contextul disputei acestora cu serviciile de ridesharing

După ani buni în care companiile și clienții serviciilor de taxi sau de ridesharing, precum Uber sau Taxify, folosesc aplicații mobile pentru a desfășura sau utiliza aceste servicii, Guvernul s-a gândit în cele din urmă să le și legalizeze. Executivul vrea să legalizeze deocamdată rapid, prin ordonanță de urgență, doar aplicațiile.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/guvernul-legalizeaza-ca-dispecerate-aplicatiile-online-folosite-ca-taxi-in-contextul-disputei-acestora-cu-serviciile-de-ridesharing-18122897


→ Director Fan Courier: E loc pe piața curieratului și pentru alți jucători, încă nu au venit marii jucători online.

Deși se apropie de 500 de milioane de euro anual, piața locală a curieratului este încă una tânără, în dezvoltare, și oferă posibilitatea intrării altor jucători de profil, a declarat la WeLoveDigital.forum Cornel Morcov, directorul comercial al Fan Courier, liderul industriei, cu afaceri de peste 130 milioane de euro în 2017.

Sursa – https://www.profit.ro/evenimente/welovedigital-forum-director-fan-courier-e-loc-piata-curieratului-alti-jucatori-au-venit-marii-jucatori-online-ne-intrebam-ar-vina-ar-livra-produsele-probabil-intreaba-18122608


→ DESI 2018: România, codașă în Europa pentru al 5-lea an la integrarea tehnologiilor digitale în economie. Românii citesc și ascultă muzică online, dar cumpără puțin

“Nivelul de digitizare al economiei, precum și competențele digitale ale populației sunt scăzute și îngreunează progresul în ceea ce privește majoritatea dimensiunilor DESI”, se arată în raportul de țară privind evoluția României legată de DESI.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/it-c/desi-2018-romania-codasa-in-europa-pentru-al-5-lea-an-la-integrarea-tehnologiilor-digitale-in-economie-romanii-citesc-si-asculta-muzica-online-dar-cumpara-putin-18118381


→ Prioritățile Fiscului: structură specială Antifraudă pentru comerț online și investigații extinse

Fiscul va transforma executarea silită a firmelor cu datorii semnificative către stat într-un proces investigativ, în care să caute pentru recuperarea banilor și alte surse pe lângă activele firmei. Prioritățile ANAF includ, de asemenea, reintroducerea de echipamente de scanare în vămi, precum și înființarea unei structuri speciale a Antifraudei și legislație specială pentru comerțul online.

Sursa – https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/prioritatile-fiscului-structura-speciala-antifrauda-comert-online-investigatii-extinse-executari-silite-anaf-cerceta-societati-afiliate-deconturi-tva-administratorii-actionarii-datornicilor-18111039


→ MasterCard lanseaza o noua platforma prin care doreste sa transforme industria Fintech: Ce le ofera antreprenorilor din aceasta zona

MasterCard a anuntat lansarea platformei Accelerate, o noua initiativa menita sa transforme industria dinamica a companiilor Fintech. Proiectul le ofera jucatorilor din aceasta industrie pachete de asistenta individualizate, care includ accesul la idei, instrumente, tehnologii si investitii care sa le sustinta dezvoltarea solutiilor.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/future-banking/231499/mastercard-lanseaza-o-noua-platforma-dedicata-proiectelor-fintech.html


→ UniCredit devine a patra banca din piata care introduce creditarea 100% digitala, prin semnatura electronica calificata

Pana acum, doar Libra Internet Bank, ING Bank si TBI Bank au introdus fluxuri de creditare 100% digitala. Potrivit informatiilor din piata, toate bancile din top 5 lucreaza in prezent la proiecte de creditare online prin utilizarea semnaturii electronice calificate sau la proiecte care elimina hartia in sucursale prin folosirea semnaturii biometrice.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/future-banking/231374/unicredit-a-patra-banca-din-piata-care-introduce-creditarea-100-digitala-prin-semnatura-electronica-calificata.html


→ Uber Eats: Cum poti comanda mancare prin aplicatie, unde livreaza si cat dureaza onorarea unei comenzi

Uber Eats este disponibil, pentru inceput, in zona centrala a orasului, Dristor, Parcul Tineretului, Tei, Drumul Taberei si campusul de business Pipera, reprezentantii Uber precizand ca noi cartiere vor fi disponibile in urmatoarele luni. Prin intermediul aplicatiei Uber Eats, bucurestenii vor putea comanda mancare de la peste 100 de parteneri din Capitala.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/231358/uber-eats-unde-livreaza-si-cat-dureaza-onorarea-unei-comezi.html


→ Platforma online de beneficii pentru angajaţi va genera afaceri duble în 2018, de 30 mil. lei

În prezent, aproape 70.000 de angajaţi din România accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-şi alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de 2.700 de beneficii disponibile, de la peste 1.400 de furnizori. Bugetele de beneficii alocate de angajatori şi cheltuite de angajaţi pe BenefitOnline.ro au ajuns la 10 milioane de euro în 2017 şi vor depăşi 20 milioane de euro în 2018.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/platforma-online-de-beneficii-pentru-angajati-va-genera-afaceri-duble-in-2018-de-30-mil-lei-17224638


→ Alexandru Jurcă, de la EcomHackers: Cu 5.000 de euro poţi să faci o primă comandă şi să o trimiţi în depozitele Amazon

Comerţul electronic oferă în prezent mai multe oportunităţi de business decât re­tai­lul tradiţional, în condiţiile în care pre­ţurile şi comisioanele percepute sunt mai mici, iar dacă producţia se realizează în China, costurile aferente se reduc cu circa 50%.Astfel, în prezent, pentru a începe un business online prin intermediul Amazon, cel mai mare retailer online din lume, un antre­prenor trebuie să investească circa 5.000 de euro, potrivit companiei Ecom­Hackers, specializată în consultanţă de business în online.

Sursa – http://www.zf.ro/zf-live/zf-live-alexandru-jurca-de-la-ecomhackers-cu-5-000-de-euro-poti-sa-faci-o-prima-comanda-si-sa-o-trimiti-in-depozitele-amazon-17223827


→ Ureche, BRAT, despre GDPR: Suntem în faza în care colegii din industrie au decis să realizeze un Cod de conduită privind activitatea online

‘Din punct de vedere GDPR suntem în faza în care colegii din industrie au decis să realizeze un Cod de conduită privind activitatea online şi publicitate online. În mediul online, e destul de dificil, pentru că vorbim despre acele Cookie-uri. Este greu de înţeles dacă prin acestea se procesează date cu caracter personal. Codul de conduită va ajuta industria pentru că va pune în aceeaşi pagină reguli comune’, a menţionat Ureche.

Sursa – http://www.capital.ro/ureche-brat-despre-gdpr-suntem-in-faza-in-care-colegii-din-ind.html


→ Fly Go: Bugetul românilor pentru vacanțe a crescut cu 30% în ultimii 5 ani

Sumele pe care le alocă românii pentru vacanțele în străinătate, în sezonul estival, au crescut, costul mediu al unui sejur estival ajungând la 900 – 1.200 de euro. Intrarea pe piața locală a mai multor operatori de transport aerian și creșterea numărului de destinații de vacanță din oferta acestora au contribuit la deschiderea apetitului românilor pentru vacanțe în destinații mai puțin accesate până acum.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/fly-go-bugetul-romanilor-pentru-vacante-a-crescut-cu-30-in-ultimii-5-ani-18128159


→ Dana Tudorache, The Body Shop: 2017 a fost bun pentru toate industriile, dar 2018 nu mai are aceeaşi perspectivă

„Online-ul este câştigătorul absolut în faţa offline-ului ca dinamică de creştere, anul 2018 fiind preconizat să aducă 30% în comerţul online”. Dana Tudorache, executivul care conduce operaţiunile locale ale lanţului de magazine cosmetice The Body Shop, spune că 2017 a fost un an foarte bun pentru toate industriile, inclusiv pentru cea cosmetică, principalul motor fiind creşterea consumului, generată de o creştere economică accentuată.

Sursa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/dana-tudorache-the-body-shop-2017-a-fost-bun-pentru-toate-industriile-dar-2018-nu-mai-are-aceeasi-perspectiva-17230165

 

1 Trackback / Pingback

  1. Glovo intră în România, Carrefour a deschis un marketplace pe site-ul său - ARMO

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.