LVMH investește în e-commerce, Youku achiziționează drepturile de televizare pentru World Cup 2018, WalMart lansează un serviciu de personal shopping, Waymo explorează colaborări cu Chrysler și Uber

 

Rocket Internet urmărește să investească 3 miliarde USD în AI și fintech.

Acțiunile Rocket au scăzut săptămâna trecută în urma unui trimestru sub așteptări în cadrul Global Fashion Group, care gestionează site-uri de fashion în Rusia, America Latină și Asia de Sud-Est. Scăderile din zona de fashion controlată de Rocket se datorează scăderii rublei rusești și realului Brazilian. Scăderile au fost masive, din moment ce vânzările grupului au crescut cu 18% iar Rocket a încheiat trimestrul cu pierderi din Global Fashion Group. (sursă)

 

WhatsApp își va lansa serviciul de plăți în India.

Serviciul de messaging va colabora cu HDFC Bank, ICICI Bank și Axis Bank pentru a procesa transferurile de bani, urmând ca și State Bank of India să se alăture parteneriatului. Facebook urmărea să lanseze WhatsApp în ecosistemul indian de plăți cu toți cei 4 parteneri. PwC India a declarat că cei 200 de milioane de utilizatori indieni oferă un start foarte bun pentru WhatsApp în zona de plăți. (sursă)

 

Yandex lansează smart speakerul Yandex Station.

Este primul produs hardware al companiei. Station folosește asistentul virtual Alice, dezvoltat de Yandex in-house, sistem care poate efectua peste 4000 de operațiuni, de la a comanda pizza la a rezerva zboruri. Specialiștii consideră că avantajul principal al Yandex Station este partea de video, care se conectează prin HDMI direct la TV. Prețul dispozitivului este 160 USD. (sursă)

 

LVMH continuă investițiile în e-commerce.

LVMH a investit în business-ul online de fashion search cu scopul de a-și extinde prezența online și a atrage cumpărători mai tineri. Lyst operează ca un motor de căutare care conectează clienții cu articolele căutate pe site-uri multi-brand sau magazinele online ale diferitelor branduri. Investiția va fi folosită pentru a se extinde pe noi piețe. (sursă)

 

 

Zipcar introduce o flotă de mașini electrice în Londra.

Peste 300 de mașini electrice vor fi disponibile în 9 cartiere centrale din Londra și la aeroportul Heathrow. Este vorba de mașini electrice Volkswagen e-Golf. Compania de ride-sharing are drept obiectiv deținerea unei flote de 325 de mașini electrice până la finalul anului. Abonații Zipcar vor putea închiria mașinile prin programul Flex, cel mai mare program de car-sharing din Marea Britanie. (sursă)

 

Youku, platforma video online deținută de Alibaba, achiziționează drepturile de televizare ale Campionatului Mondial de Fotbal 2018.

Youku a obținut drepturile de transmitere live, video on demand și dreptul de a transmite în reluare cele mai importante faze din meciuri. Utilizatorii vor putea urmări Cupa Mondială prin interfața mobile și PC ale Youku și vor putea descoperi conținut de la Campionat folosind receiverul tv Tmall Magic Box. Youku a devenit partener media oficial a televiziunii naționale chineze CCTV. (sursă)

 

Vânzările globale de smarthpone cresc în trimestrul 1.

Transporturile globale în urma vânzărilor de smartphone au scăzut în toamnă, însă pe trimestrul 1 2018 acestea au înregistrat o creștere de 1,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea nu a venit însă de la telefoanele flagship precum Galaxy S9 sau iPhone X, ci de la comercializarea telefoanelor de sub 150 USD. Cea mai mare creștere a vânzărilor a fost înregistrată de Xiaomi. (sursă)

 

Pret a Manger a fost achiziționată de JAB Holdings pentru aprox. 2 miliarde USD.

Bridgepoint Capital a fost de acord să vândă Pret a Manger companiei germane de investiții JAB Holdings, care deține brandurile Krispy Kreme și Douwe Egberts. Tranzacția s-a ridicat la un pic peste 1,9 miliarde USD. Pret a Manger are în prezent operațiuni în SUA, China și Franța. JAB Holdings s-a concentrat în ultima perioadă pe piața de cafea, precum și piețele complementare. (sursă)

 

SoftBank investește 2,25 miliarde USD în unitatea Cruise a GM.

Cruise este unitatea care dezvoltă vehicule autonome a General Motors. SoftBank va vira o primă tranșă de 900 de milioane USD la finalizarea acordului, restul sumei urmând a fi virată la lansarea vehiculului complet autonom pe care îl va construi GM. Vision Fund va deține 19,6% din Cruise în urma acestei investiții, care va permite GM să își dezvolte unitatea self-drive fără investiții proprii majore. (sursă)

 

Walmart lansează Jetblack, serviciu de personal shopping.

Serviciul va costa 50 USD lunar și este adresat în special familiilor ocupate. Clienții vor putea trimite listele de cumpărături și vor putea primi comanda în aceeași zi. Walmart, Jet și Sephora vor putea împacheta comanda la cerere. Serviciul se află momentan în faza de teste și este disponibil pentru început doar pe bază de invitație, activând în cartierul new-yorkez Brooklyn. (sursă)

 

PayPal investește în Pine Labs.

PayPal și Temasek au achiziționat fiecare câte un pachet minoritar de acțiuni în platforma indiană de plăți digitale pentru retail Pine Labs. Cele două companii au investit împreună 125 de milioane USD. Pine Labs oferă comercianților software POS cloud-based care le permite să accepte plăți prin carduri, coduri QR și alte plăți UPI. Compania procesează anual 450 de milioane de tranzacții, este folosită de peste 65.000 de comercianți și este evaluată la 15 miliarde USD. (sursă)

 

Waymo își extinde parteneriatul cu Chrysler.

Prin această mișcare, vor fi adăugate flotei autonome a Waymo peste 62.000 de vehicule Chrysler Pacifica anul acesta. Waymo și Fiat Chrysler explorează metode de a licenția tehnologia de pentru condus autonom a Waymo pentru a o putea integra în vehicule și a o putea vinde către clienți. Waymo a încheiat în urmă cu o lună un parteneriat  cu Jaguar. (sursă)

 

Amazon va redirecționa clienții australieni către site-ul său dedicat pentru piața din Australia.

Începând de la 1 iulie anul acesta, Amazon va redirecționa clienții australieni către secțiunea australiană a site-ului pentru a evita plata impozitelor pe vânzări pentru anumite bunuri. Astfel, Amazon Australia, criticat pentru gama limitată de produse și prețuri necompetitive,  va primi mai mult trafic. Această mișcare ar putea însă avantaja comercianții australieni. (sursă)

 

Uber și Waymo ar putea încheia un parteneriat.

Colaborarea ar urma să se concentreze pe utilizarea tehnologiei Waymo în cadrul aplicației de ride-hailing a Uber. CEO-ul Uber declară că tehnologia self-drive a Waymo este excelentă și că aceasta va fi disponibilă și pentru alte companii. CEO-ul Uber a mai subliniat că dacă Waymo dorește să devină lider de piață, compania sa este cel mai bun partener, datorită rețelei sale extinse de utilizatori. (sursă)

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.